Sjaak E46 318i touring

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
datisdevraag

Sjaak E46 318i touring

Bericht door datisdevraag » 14 aug 2015, 09:40

Hoi,

Ik ben Sjaak en heb mijn 318i al een aantal maanden. In 1993 heb ik ook een 318i (E30) gehad uit 1988 (toen facelift type). Hier was ik helemaal weg van, en heb er ook veel zelf aan gedaan (toen nog zonder mijn vriend google). Ik heb deze auto naar de 300.000 gestuurd, en het motortje was nog prima toen ik afstand van de auto deed.. Dat zal ik nooit vergeten :) :)

Na een jaar of 15 bmw-loos geweest te zijn heb ik nu sinds een aantal maanden een 318i uit 2002 (facelift type). Toen ik hem kocht was hij "goed", alleen heb ik er intussen al flink wat zaken aan moeten doen:
- Inhouden (valse lucht)
- Soms even uitvallen tijdens het rijden (nog niet aangepakt, maar ik verdenk de krukas sensor)
- Nukkig alarm (uitgebouwd)

En een raamschakelaar die ik in Duitsland heb moeten uitbouwen. Ik deed mijn raam op een parkeerplaats open en toen ik heb dicht wilde doen lukte dat niet meer :( Omdat ik moeilijk 500km met een open raam kon gaan rijden heb ik met het boordgereeedschap de raamschakelaar uitgebouwd, en deze vervolgens geopend om te mogen constateren dat het plastic knopje dat de elektronica bediende al eerder gebroken was geweest, maar door een heundebaas weer aan elkaar was gelijmd. Als ik dat had geweten had ik mijn raam niet eens open durven doen zo ver van huis... :gek:
Pas 2 maanden later bedacht ik me dat ik de auto gewoon met de afstandsbediening op slot had kunnen zetten en de comfortsluiting had kunnen gebruiken... Stom dat ik daar toen niet aan dacht! :bang:

Ik google mijn technische vragen meestal en kom dan steeds op dit forum terecht. Zo heb ik hier al flink wat gelezen.. En daar ga ik mee door denk ik :) :)

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Sjaak E46 318i touring

Bericht door mieske90 » 14 aug 2015, 13:20

Welkom Sjaak,

zo dat is knap lullig 500 km van huis af zijn en je raam niet meer dicht kunnen doen :s .

goed om te horen dat ons forum zo goed te vinden is ;)

foto's zijn altijd welkom.

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E46 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:

volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:

Bart70
Contacteer:

Re: Sjaak E46 318i touring

Bericht door Bart70 » 18 aug 2015, 15:25

Welkom hier ! Foto's zijn we ook gek op :whistle:

:zwaai:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”