E61 535d motorolie temperatuur laag

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
AdE39

Re: E61 535d motorolie temperatuur laag

Bericht door AdE39 » 05 aug 2015, 08:55

Hallo beste Edward320D,

Jaja, en ikke maar zoeken, hahahaha, zo kan iemand wel op een verkeerd been gezet worden. :rolf:
Maar dat is helemaal niet erg hoor. :duim:

Ik zal het onderdeel nummer van deze sensor plaatsen, dan kan u in elk geval dit onderdeel opzoeken via Google.
Oliepeil sensor: onderdeel nummer 12 61 7 508 003

Maar ook bij de 530D is het dus gewoon een oliepeil sensor, geen gecombineerde sensor dus.

Ik wens u een hele fijne dag, beste Edward.

Met vriendelijke groet,
Ad

djvirus

Bericht door djvirus » 06 aug 2015, 19:14

Beste forumleden,

Het probleem is opgelost. Mijn temp blijft nu constant 90 graden zowel koelvloeistof als motorolie temp. Ik heb vandaag een oliebeurt uitgevoerd met nieuwe oliefilter. Ben daarna gaan rijden. Na mijn rit van ongeveer 30 minuten bleef mijn temp netjes 90 graden aangeven. Kennelijk heeft de oliewissel het probleem verholpen, alhoewel ik het wel vreemd blijf vinden.

In ieder geval het is opgelost
:///m: BMW UITLEZEN(E,F,G series), CODING, PROGRAMMING
FSC CODES VOOR RETROFITS CIC NBT NBT EVO
DVD VRIJSCHAKELEN OP NBT EVO id4,id5,id6
xHP Flash, Navigatieupdate CIC & NBT EVO, VIM, Apple Carplay :///m:

Vintiem

Bericht door Vintiem » 06 aug 2015, 19:27

Altijd goed om te horen, maar inderdaad wel opmerkelijk. Ik zou het wel even blijven monitoren want je weet maar nooit

tom_il

Bericht door tom_il » 06 aug 2015, 19:40

Vreemd.
Zeker van dat niet bv. het olieniveau is ?
Dat zou alles verklaren. Welk is de startwaarde is deze hetzelfde als vroeger ?
Heb je geen schermafdruk of eventueel foto ?
525d E61 2007 pre-LCI

Lowkey

Bericht door Lowkey » 10 aug 2015, 23:55

De KVS temperatuur meter zit bij de diesels achteraan het blok achter de KVS uitgang slang. Het enige waar eventueel de olie temperatuur gemeten word is met de gecombineerde level en quality meter in de carterpan. Maar motorolie temp heb ik met INPA of rheingold nog nooit uit kunnen lezen. Weet je zeker dat je niet de olietemp van de automaat hebt gelezen of een soort loze node hebt gelezen? Wellicht dat het DDE intern alleen de temp van de motorolie meet.
F10 N57N

kenza750

Bericht door kenza750 » 08 feb 2017, 14:29

Lowkey schreef:De KVS temperatuur meter zit bij de diesels achteraan het blok achter de KVS uitgang slang.
Om even een oude koe uit de sloot te trekken: heeft iemand de KVS-sensor al eens vervangen bij een diesel?
Ik heb sinds kort (weer) last van een te lage KVS temperatuur volgens het geheim-menu. Bij een lange rit (>50km) komt de temperatuur niet boven de 65gr.

Ik heb de EGR-thermo al vervangen door een OEM -> geen verschil (kon hem gelukkig terugbrengen en omruilen voor een OEM hoofdthermostaat).
Hoofdthermostaat OEM vervangen -> nog steeds geen resultaat.

Enige wat ik nu nog kan bedenken is dat de KVS-sensor wellicht een verkeerde waarde doorgeeft. De nieuwe hoofdthermostaat laat ik zitten, geen zin om weer de boel open te halen. Mijn oude thermostaat was dus blijkbaar nog goed..

Is de KVS-sensor makkelijk te vervangen of moet ik dan de hele inlaat er weer vanaf halen?

(ter aanvulling van dit irritante E6x euvel heb ik ook even een eigen apart topic aangemaakt specifiek over de EGR-thermostaat)
BMW 530d G31 LCI
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”