Auto ineens dood ????? OPGELOST
Re: Auto ineens dood ?????
Heb vaker gelezen dat de IBS de boosdoener is.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Laat alles even doormeten, dat de accu dood is is wel duidelijk, of idd de IBS sensor , dat zou ook nog kunnen. Maar volgens mij is de accu nog origineel dus die mag na ruim 10 jaar wel rust hebben
Als de dynamo geschikt is, en nog voldoende capaciteit levert, komt er meteen een wat zwaardere accu in, kan geen kwaad.
Ik vind het wel nog steeds vreemd dat hij ineens er totaal mee kapt, nog nooit zoiets mee gemaakt. De auto staat normaal van ma-vrij ook stil en nooit problemen.
Keep you posted.

Als de dynamo geschikt is, en nog voldoende capaciteit levert, komt er meteen een wat zwaardere accu in, kan geen kwaad.
Ik vind het wel nog steeds vreemd dat hij ineens er totaal mee kapt, nog nooit zoiets mee gemaakt. De auto staat normaal van ma-vrij ook stil en nooit problemen.
Keep you posted.
Mooi, moet dan iets in de accu stuk gegaan zijn. Kapotte electrode of zo waardoor de spanning volledig wegvalt.
Toch best de spanning even meten op de oude.
IBS sensor zie ik niet gerelateerd.
Toch best de spanning even meten op de oude.
IBS sensor zie ik niet gerelateerd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Auto ineens dood ????? OPGELOST
Probleem was achteraf heel simpel, cel accu kapot
Nieuwe accu er in, oude was de originele nog, 100 ah, nu naar 110 ah gegaan, gewoon omdat het kon
Dynamo was nog prima, alles werkt weer naar behoren.
Dank allen voor het mee denken

Nieuwe accu er in, oude was de originele nog, 100 ah, nu naar 110 ah gegaan, gewoon omdat het kon

Dynamo was nog prima, alles werkt weer naar behoren.
Dank allen voor het mee denken

Mooi, 100ah meen dat dit niet standaard kan ? Best toch registreren op de auto.
525d E61 2007 pre-LCI
Accu is geregistreerd
Accu was toch echt een originele BMW accu, aus Deutschland

Accu was toch echt een originele BMW accu, aus Deutschland

top, goed om te horen
Mooi hoor. Maar wel uit de kunst dat de accu het zo lang heeft gehouden hoor. Dat zie je niet veel in combinatie met dat je er voor het doodvallen geen enkele last mee had..
Mvg,
Vincent
Mvg,
Vincent
Nee, idd, daarom vond ik het zo vreemd en dacht in eerste instantie aan iets anders dan de accu, maar een cel kan natuurlijk ineens kapot gaan, gelukkig stond ik thuis en niet ergens onderweg.
En ja, ruim tien jaar met een accu dan mag ik helemaal niet klagen
En ja, ruim tien jaar met een accu dan mag ik helemaal niet klagen

Goed om te horen Bart, ik had er dus ook last van. Wat voor accu heb je gehaald?
Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Via de garage gegaan, zal morgen eens koekeloeren 
Edit, even kijkje genomen maar is niet te zien, hij is grijs en er staat S5 op
Zal morgen eens bellen welk merk er ingekomen is maar ik verwacht dat hij via de dealer geleverd is.

Edit, even kijkje genomen maar is niet te zien, hij is grijs en er staat S5 op

Zal morgen eens bellen welk merk er ingekomen is maar ik verwacht dat hij via de dealer geleverd is.
Mooi dat het opgelost is
.
Bij mij is er een AGM in gegaan afgelopen oktober, wel met een stuk minder ampere dan die van jou (80).

Bij mij is er een AGM in gegaan afgelopen oktober, wel met een stuk minder ampere dan die van jou (80).
Quadrantz schreef:Mooi dat het opgelost is.
een agm accu is ook niet te vergelijken met een normale accu.
agm accu kan dieper ontladen worden dan een normale accu.
in sommige bmw/audi / Mercedes auto's mag alleen een AGM accu , doe je hier een normale accu in dan krijg je problemen vroeg of laat.
Ik begreep wel dat een AGM accu één van de betere is voor de BMW dus die wilde ik graag
. Ik had er alleen een 90A AGM accu inzitten en dat ook aangegeven....was geen probleem alleen op de dag zelf hadden ze alleen een 80A AGM accu. Aangezien het niet om de hoek is toch maar die erin laten zetten.