Auto ineens dood ????? OPGELOST

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bart70
Contacteer:

Auto ineens dood ????? OPGELOST

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 19:28

Probleempje, nogal raar vind ik, nog nooit mee gemaakt met een wagen.

Nooit accuproblemen of iets dergelijks gehad, dinsdag nog met de wagen gereden, niets aan de hand.

Vanmiddag haal ik de wagen van slot met de afstandbediening van de sleutel, leaving home verlichting gaat gewoon aan, binnenverlichting aan en auto gewoon open, helemaal niets vreemd.

Ik steek de sleutel in het contact, draai de sleutel om...........dood, alles uit, elk lampje, helemaal niets werkt meer :gek: :gek: :gek:

Is dit een ineens overleden accu ?????

Ik had geen zin om via het achterportier naar achteren te klimmen om de accupool te checken (achterklep gaat niet open zonder stroom) dus heb de plaatselijke garagist gebeld en die komt morgenvroeg langs, maar moet ik nu aan een nieuwe accu gaan denken of aan een of andere hoofdzekering ?

Vintiem

Re: Auto ineens dood ?????

Bericht door Vintiem » 21 jan 2015, 19:35

Ik ken een vergelijkbaar verhaal van familielid maar toen waren de printplaten van de DDE doorgebrand. Auto op de ambulance uit zuid Duitsland en na zoeken kwamen ze hier achter.

Maar laten we hopen dat het de accu is, scheelt iets in de kosten....

Mvg,
Vincent

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 19:43

Hoorde ook iets over CAS ????

ayyildiz18

Bericht door ayyildiz18 » 21 jan 2015, 19:53

Hallo,

Dit heb ik ook helaas meegemaakt. Uren gereden, daarna auto ff 5 minuten uitgezet i.v.m. tanken. Daarna bij het proberen om te starten was er bijna geen elektriciteit aanwezig en kon de auto niet meer aan de praat krijgen. Vervolgens accukabel gepakt en met hulp andere auto startte hij weer. Lang verhaal kort. Je dynamo is stuk. De elektroden geven geen signaal door en je accu neemt het tijdens de rit over. Dus vroeg of laat accu leeggezogen.
Dynamo vervangen of reviseren is naar mijn mening de oplossing.

Source

Bericht door Source » 21 jan 2015, 20:16

De cas module van jouw auto is in orde. Ik kan dat vanaf hier zien ;)
Ik zou bij de basis beginnen dynamo of accu.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

M.arco

Bericht door M.arco » 21 jan 2015, 20:23

Godsamme man, nu is het jouw beurt zeker. Accu al gemeten met de multimeter? Je kan hem bij veel gerenommeerde garages gratis laten testen. Het wordt nu ook wel frisser buiten, dus wellicht zat hij zonder weten al op het randje.. Zoals ik dus eigenlijk ook had.
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 21:10

Nuja, deze antwoorden geven me weer een beetje hoop, accu lijkt me toch wel vreemd, dan had hij toch slechter moeten zijn en had ik dit toch wel ergens aan moeten merken ?
Hij doet echt helemaal niets meer, zelfs binnenverlichting en centrale vergrendeling niet (via sleutel), ook het alarm doet het niet volgens mij want hij knippert niet meer.

Of kan de accu ineens zo de geest geven dat hij echt helemaal niets meer, of een cel opgeblazen of iets dergelijks ?

Zal morgen eens kijken wat hij met startkabels doet, dank voor de reakties jongens, ga weer iets geruster slapen :ja:

Gelukkig had ik nog een auto anders had ik naar huis moeten lopen of de anwb bellen :(

@Source

Hoe kun jij dit zien :gek: :jack:

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 21 jan 2015, 21:14

Mooi balen Bart :(.

Toen ik een aankoopkeuring liet doen voor mijn auto kregen ze al wat meldingen voor de Accu, toen nog wat eraf gepraat bij de aankoop en gelijk een andere accu erin laten zetten.

Bij jou zat er de originele nog in toch? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben. Dan zou het niet raar zijn als de accu is overleden maar de dynamo zou ook kunnen natuurlijk.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 21:31

Klopt Quadrantz, of er moet ergens tussendoor weer een originele in zijn gezet, dat zou ook kunnen, heb nog niet naar een jaartal gekeken maar ziet er wel oud uit. Vreemde vind ik dat er geen melding geweest is en ook niets uitgevallen is voorheen ten gevolge van een zwakke accu.
Ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat de wagen sommige functies zoals bijvoorbeeld stoelverwarming, eerst uitschakeld bij een zwakke accu, ook de leaving home verlichting schakelt hij dan eerst uit dacht ik.

Van dit alles helemaal niets mee gekregen :jack:

chrisb

Bericht door chrisb » 21 jan 2015, 22:00

Heb ik ook wel eens gehad. Van de een op de andere dag deed hij t niet meer. Dat was na een nacht met vorst.
Bleek gewoon de accu te zijn. Vond t wel vreemd, omdat ik 3 jaar daarvoor m had vervangen.

Dnl

Bericht door Dnl » 21 jan 2015, 22:12

Zit jouw ook niet mee hé? ;(

M.arco

Bericht door M.arco » 21 jan 2015, 22:19

Bart, als je hem uitleest kan je ook zien of er tussen de eerste accu en de accu die er nu in zit een ander geplaatst is. Toch zou ik de accu even laten testen, dan kun je het eerste uitsluiten..
Groeten, Marco

INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 22:21

Nee, niet echt Dnl

Maar goed, een accu kan er ook nog wel bij :(
In ieder geval goedkoper als een cas en qua prijs maakt een dynamo of accu ook niet veel uit, accu is weer wat makkelijker te verwisselen, hoop dat het hier wel even bij blijft weer :bah:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 21 jan 2015, 22:24

Marco,

Ik ga morgen eerst even de startkabels er aan hangen, dan meteen even de dynamo doormeten, dan kan ik die eventueel uitsluiten en meteen de accu door meten. Ga ik er van uit dat de wagen wil starten natuurlijk anders is de cas overleden vrees ik.

Maar goed, een van deze drie zou het toch moeten zijn denk ik :s

Source

Bericht door Source » 21 jan 2015, 22:35

Je zei in je 1ste post dat de cv het deed en de lampen aangingen. Wanneer jij op dat knopje drukt wordt er al een check gedaan. Als de lampen aangaan betekend dat de cas een wake up signaal stuurt naar de lma maw er heeft al een check plaatsgevonden. Je kan op het draadje meten of er 12v opkomt als jij de auto op contact zet. Die 12v stuurt de cas uit.
Startkabels zou ik ook doen sterker nog ik zou nu naar buiten rennen.

Over de cas gesproken ik heb vandaag een nieuwe besteld. Prijs viel me reuze mee tov een Audi.

Ik weet niet hoeveel ampère accu je nu hebt maar het zou best kunnen zijn dat je een zwaardere accu nodig hebt ivm de opties. Check dat even.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”