Lekkage door deurrubbers E39
-
BasB
Re: Lekkage door deurrubbers E39
Over de voordeuren heb ik nog nooit iets gehoord.
Als je op internet zoekt gaat het ook altijd over de achterdeuren.
Als er niets nat is zou ik het zo laten
Als je op internet zoekt gaat het ook altijd over de achterdeuren.
Als er niets nat is zou ik het zo laten
- d&mvanroij
Dag forumleden,
Nu hebben jullie het heel de tijd over dat je de isolatie die in de deur zit opnieuw moet kitten.
Als het water tussen je deur en de bekleding uit loopt.
Nu is dit bij mij dus het geval mijn auto is niet nat van binnen maar als ik de deur open trek loopt van de instaplijst af en zie ik het tussen de deur en de bekleding uit lopen.
Nu heb ik pas(5maanden geleden) een leer interieur in laten bouwen en heb dus meteen gebeld of hij iets verkeerd heeft gedaan.
Nu zegt deze man dat de foamlaag die in de deur zit gekit niet is bedoeld om water tegen te houden.
Er mag daar helemaal geen water komen en de afwatering gaatjes in de deur zijn er alleen voor als de raam keer open staat en er toch water in komt dat deze weg kan door de gaatjes in de deur.
Wat hij dus eigenlijk zegt is dat ik niet de deur opnieuw moet kitten maar dat ik het moet zoeken in mijn raam rubber die in de chromen lijsten zit deze zijn niet goed meer waardoor er water in mijn deur komt wat helemaal niet mag omdat daar dus ook de elektra door loopt achter de foamlaag
Wat zijn jullie ervaringen hier mee voordat ik iets ga kopen heb namelijk begrepen dat de raamrubbers niet goedkoop zijn.
Dat maakt mij niet zo veel uit als het dan opgelost is anders is het zuur geld !!
Groetjes Dave
Nu hebben jullie het heel de tijd over dat je de isolatie die in de deur zit opnieuw moet kitten.
Als het water tussen je deur en de bekleding uit loopt.
Nu is dit bij mij dus het geval mijn auto is niet nat van binnen maar als ik de deur open trek loopt van de instaplijst af en zie ik het tussen de deur en de bekleding uit lopen.
Nu heb ik pas(5maanden geleden) een leer interieur in laten bouwen en heb dus meteen gebeld of hij iets verkeerd heeft gedaan.
Nu zegt deze man dat de foamlaag die in de deur zit gekit niet is bedoeld om water tegen te houden.
Er mag daar helemaal geen water komen en de afwatering gaatjes in de deur zijn er alleen voor als de raam keer open staat en er toch water in komt dat deze weg kan door de gaatjes in de deur.
Wat hij dus eigenlijk zegt is dat ik niet de deur opnieuw moet kitten maar dat ik het moet zoeken in mijn raam rubber die in de chromen lijsten zit deze zijn niet goed meer waardoor er water in mijn deur komt wat helemaal niet mag omdat daar dus ook de elektra door loopt achter de foamlaag
Wat zijn jullie ervaringen hier mee voordat ik iets ga kopen heb namelijk begrepen dat de raamrubbers niet goedkoop zijn.
Dat maakt mij niet zo veel uit als het dan opgelost is anders is het zuur geld !!
Groetjes Dave
Klinkt heel aannemelijk, idd, hier loopt bekabeling/elektronika en hoort zeker geen water tussen te komen ! Geen enkele deur is geconstrueerd om water aan de binnenzijde af te voeren, via de binnenbekleding.
-
BasB
Helaas heeft hij geen gelijk.
Van de week nog mijn Berlingo gedaan, hetzelfde euvel als bij de BMW
Vroeger zat er bij oude auto's plastic achter, tegenwoordig foam.
Een rubber sluit nooit compleet af, de foam hoort er echt tegenaan gekit te zijn, hoeft niet helemaal tot boven.
Het is niet zo dat heel de deur vol water staat, maar wat de rubber niet kan tegen houden loopt via het foam naar beneden en als deze niet gekit zit naar je interieur.
Let op: Het kan ook LIJKEN dat er water tussen de bekleding en de deur uitkomt, maar vaak is het water dat op de dorpel ligt, komt uit de deur en dat hoort zo
Van de week nog mijn Berlingo gedaan, hetzelfde euvel als bij de BMW
Vroeger zat er bij oude auto's plastic achter, tegenwoordig foam.
Een rubber sluit nooit compleet af, de foam hoort er echt tegenaan gekit te zijn, hoeft niet helemaal tot boven.
Het is niet zo dat heel de deur vol water staat, maar wat de rubber niet kan tegen houden loopt via het foam naar beneden en als deze niet gekit zit naar je interieur.
Let op: Het kan ook LIJKEN dat er water tussen de bekleding en de deur uitkomt, maar vaak is het water dat op de dorpel ligt, komt uit de deur en dat hoort zo
Vind t een vreemd en onwaarschijnlijk verhaal maar zal wel zo zijn dan. Ik was altijd in de veronderstelling dat het water boven en langs de deur naar beneden loopt, aan de zijkanten en zo op de dorpel terecht komt. Behalve als je rubber natuurlijk niet meer goed is maar in eerste instantie hoort het dus niet zo lijkt mij. Ik heb het dus even niet over het kitten.
- d&mvanroij
Als ik mijn deur open zet na een regenbui zie ik het water tussen de deur en de bekleding uit lopen.
Vandaar dat ik dat zeker weet omdat ik het zie lopen.
Maar het raamrubber houd dus nooit al het water tegen ?
Waarom dan foam en geen kunstof wat echt water tegen houd ?
Of moet ik beide doe nieuwe rubbers en kitten?
Groeten Dave
Vandaar dat ik dat zeker weet omdat ik het zie lopen.
Maar het raamrubber houd dus nooit al het water tegen ?
Waarom dan foam en geen kunstof wat echt water tegen houd ?
Of moet ik beide doe nieuwe rubbers en kitten?
Groeten Dave
Het lijkt mij toch de bedoeling dat in eerste instantie de rubbers het water tegen horen te houden ? Als deze goed zijn loopt er volgens mij geen water tussen de bekleding door, heb ik bij mij tenminste nog nooit gezien.
-
BasB
Foam is kunststof, het is sterk, licht en flexibel, alleen de kit laat soms na een tijdje los.
De rubbers van je raam houden 95 procent tegen maar sluiten in de hoekjes nooit 100 procent af, de druppels die er doorheen gaan lopen via het foam naar onderen in je deur en verdwijnen in de gaatjes onderin de deur en lopen op je dorpel. Zo hoort het ook, zo is de deur ontworpen, dat is ook zo bij andere merken.
Je paneel heb je in 5 minuten er af, even kijken waar het foam los zit ( bij jou denk ik maar op een klein stukje )
kit er op en je bent klaar. Super simpel allemaal
De rubbers van je raam houden 95 procent tegen maar sluiten in de hoekjes nooit 100 procent af, de druppels die er doorheen gaan lopen via het foam naar onderen in je deur en verdwijnen in de gaatjes onderin de deur en lopen op je dorpel. Zo hoort het ook, zo is de deur ontworpen, dat is ook zo bij andere merken.
Je paneel heb je in 5 minuten er af, even kijken waar het foam los zit ( bij jou denk ik maar op een klein stukje )
kit er op en je bent klaar. Super simpel allemaal
- d&mvanroij
Dag,
Ik ga ook zeker met af kitten beginnen.
Alleen heb ik zonneschermen in de auto zitten die lopen dus ergens in mijn deur.
Ook heb ik gehoord dat er achter de stijl waar 1 van de zonneschermen in loopt nog een schroef achter zit.
Iemand daar nog tips voor ? ps ik heb de rubbers van mijn raam een aan gekeken maar deze zien er toch nog goed uit.
Daar zie ik wel tegen op omdat allemaal los te halen kit heb ik al besteld butykit dat is wat ze hier op het forum zeggen.
Ik ga ook zeker met af kitten beginnen.
Alleen heb ik zonneschermen in de auto zitten die lopen dus ergens in mijn deur.
Ook heb ik gehoord dat er achter de stijl waar 1 van de zonneschermen in loopt nog een schroef achter zit.
Iemand daar nog tips voor ? ps ik heb de rubbers van mijn raam een aan gekeken maar deze zien er toch nog goed uit.
Daar zie ik wel tegen op omdat allemaal los te halen kit heb ik al besteld butykit dat is wat ze hier op het forum zeggen.
-
robhensens
Hallo,
Had ook een vijver achter de berijdersstoel.(E39 01) Deur folie laten vervangen door de dealer, maar de lekkage bleef en zij konden verder niets vinden
dus zelf maar aan het zoeken geweest en toen bleek dat de electronicakox rechts onder de motorkap, is zn witte vierkante tupperware bak met een deksel deze zit dacht ik met 4 boutjes met rubbertjes vast deze waren bij mij broos en liep er water in de bak, deze heeft een soort overloop onder het handschoenen vakje en komt uit onder de vloerbedekking. doordat de auto een beetje achterover staat kreeg ik alle water achter in. dus met vier nieuwe rubbertjes + kit:P was mijn probleem verholpen. maar kom er maar eens op
dus voor diegenen met een waterballet achterin kunnen dat nog wel ff checken voordat ze de folie vervangen
Had ook een vijver achter de berijdersstoel.(E39 01) Deur folie laten vervangen door de dealer, maar de lekkage bleef en zij konden verder niets vinden
dus voor diegenen met een waterballet achterin kunnen dat nog wel ff checken voordat ze de folie vervangen