Tarox of Zimmermann performance schijven ?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Bart70
Contacteer:

Tarox of Zimmermann performance schijven ?

Bericht door Bart70 » 10 sep 2014, 11:07

Misschien iemand hier die ervaring heeft met remschijven van Tarox of Zimmermann ?

Ik wil mijn remschijven voor, sowieso vervangen en kom goede recensies tegen over de Zimmermann performance remschijven, echter qua prijs liggen ze ook ongeveer gelijk met Tarox, is echter een merk dat ik niet ken maar misschien iemand hier die er wat over weet ?

Ik wil sowieso performance remschijven dus deze discussie hoeven we niet te gaan voeren :duim:

DennieV

Re: Tarox of Zimmermann performance schijven ?

Bericht door DennieV » 10 sep 2014, 12:42

Goede vraag :duim:
Mijn voorste schijven komen in 2015 ook aan de beurt dus ben ook benieuwd.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 11 sep 2014, 06:38

Niemand ?????

eric-328

Bericht door eric-328 » 11 sep 2014, 07:21

gewoon de goedkoopste pakken. Zit zo goed als geen verschil in metaalsoort. Worden een hoop broodje aap verhalen over verteld. Ik heb op mijn vorige raceauto altijd met zimmermann schijven gereden. Kost geen drol in vergelijking met oem en functioneert prima. (en op de openbare weg krijg je het spul nooit zo heet als op Circuit Zolder ;))
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 11 sep 2014, 07:36

eric-328 schreef:gewoon de goedkoopste pakken. Zit zo goed als geen verschil in metaalsoort. Worden een hoop broodje aap verhalen over verteld. Ik heb op mijn vorige raceauto altijd met zimmermann schijven gereden. Kost geen drol in vergelijking met oem en functioneert prima. (en op de openbare weg krijg je het spul nooit zo heet als op Circuit Zolder ;))
Voor het heet worden hoef ik idd niet bang te zijn, heb geen circuitwagen :nee:

Zimmermann lees ik idd niets verkeerds over maar was eens benieuwd of iemand ervaring met die Tarox heeft, ben altijd wel weer in voor iets anders maar wil geen troep eronder hebben.

tom_il

Bericht door tom_il » 11 sep 2014, 17:09

eric-328 schreef:gewoon de goedkoopste pakken. Zit zo goed als geen verschil in metaalsoort. Worden een hoop broodje aap verhalen over verteld. Ik heb op mijn vorige raceauto altijd met zimmermann schijven gereden. Kost geen drol in vergelijking met oem en functioneert prima. (en op de openbare weg krijg je het spul nooit zo heet als op Circuit Zolder ;))
Dat klopt totaal niet. Genoeg problemen te vinden met deze wagens met trillingen door gebruik van Brol remschijven.
Koop Brol en je krijgt Brol.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 11 sep 2014, 17:22

Die ken ik niet,

Ga nu even voor Zimmerman en klauwen van een 535D, ook wel leuk en beter betaalbaar dan een big brake set. Lees trouwens over het algemeen alleen maar goede verhalen over Zimmerman en ik ga ook geen circuit op, hoeven dus echt geen Brembo of iets dergelijks te zijn.

Overigens kontakt hierover met Frits van performance shop Geel, België , tsja, als ik hier in Nederland geen serieuze reacties of helemaal geen reactie krijg van bepaalde tuning-shops (notabene zat er nog een adverteerder van BP tussen ook die helemaal geen sjoege geeft ! ), dan zoeken we het maar in België, tenminste snel en serieus gereageerd door iemand die ook mee denkt, tot nu toe super !

DennieV

Bericht door DennieV » 11 sep 2014, 17:32

Post even hier hoe verder,of in een pb ;)
Veel 'bedrijven' reageren vaak niet eens idd,en ik stel toch altijd nette,duidelijke en begrijpbare mails op.
Ik denk dan altijd,ga maar snel falliet en de schuldsanering in :X
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 11 sep 2014, 17:41

DennieV schreef:Post even hier hoe verder,of in een pb ;)
Veel 'bedrijven' reageren vaak niet eens idd,en ik stel toch altijd nette,duidelijke en begrijpbare mails op.
Ik denk dan altijd,ga maar snel falliet en de schuldsanering in :X
+1

Zulke bedrijven mogen van mij ook verdwijnen

eric-328

Bericht door eric-328 » 12 sep 2014, 12:53

tom_il schreef:
Dat klopt totaal niet. Genoeg problemen te vinden met deze wagens met trillingen door gebruik van Brol remschijven.
En ligt dat aan de schijven of aan verkeerd gebruik? 99% van de remschijven bestaat uit identiek metaal. Verschil zit hem in de dikte, lamellen en bell. Meestal zijn het de blokken die problemen geven. Vriend van mij rijdt op een m3 gtr (circuit) met de goedkoopste schijven. Hij rijdt rondes van 1.53 en heeft nog nooit een schijf krom gereden.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 12 sep 2014, 13:10

Ik heb zojuist voor de Tarox gekozen, prijstechnisch interessant en de enige leverancier die ik kon vinden die geperforeerde schijven voor de achterzijde heeft van 345 mm.

Omdat ik het een beetje symmetrisch wil houden en niet van verschillende merken in een "pakket" houd, meteen voor de voorzijde ook tarox genomen ipv Zimmermann.

Volgens een kenner doen ze niet onder voor Zimmermann.

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 12 sep 2014, 15:11

Goed bezig Bart,
Ben benieuwd of het wat is.
Ik heb ook geperforeerde zimmermans gehad voorop, ten eerste klopt de draairichting van de perforering niet aan 1 kant omdat je exact dezelfde schijven krijgt.
Ten tweede had ik ze binnen een aantal weken krom, Niet dat het stuur erin klapperde maar ik voelde hem licht trillen het stuur tijdens remmen, boel teruggedaan, en eerst de originele oude schijven er maar weer op gedaan en hij trilt niet meer, maar ik moet ze nog eens vervangen want er zit niet heel veel meer op dus ben benieuwd.

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 12 sep 2014, 17:04

Oké Ben benieuwd , hoop dat de Tarox beter zijn, als de draairichtingen niet kloppen gaan ze er niet eens onder.

Keep everything posted

tom_il

Bericht door tom_il » 12 sep 2014, 17:09

eric-328 schreef:
tom_il schreef:
En ligt dat aan de schijven of aan verkeerd gebruik? 99% van de remschijven bestaat uit identiek metaal. Verschil zit hem in de dikte, lamellen en bell. Meestal zijn het de blokken die problemen geven. Vriend van mij rijdt op een m3 gtr (circuit) met de goedkoopste schijven. Hij rijdt rondes van 1.53 en heeft nog nooit een schijf krom gereden.
Waar het aan licht weet ik niet. Kan allen meegeven wat ik oppik in de fora.
Feit is dat oem remmen veel minder problemen geven met trillingen.
Zie ook de post van lekkerwijf hierboven.
Verkeerd verbruik is het niet want dat zou nogal toevallig zijn.

Zeggen ze allemaal hetzelfde zijn is echt een broodje aap verhaal om het met jouw woorden te zeggen.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 12 sep 2014, 17:29

Feit blijft dat Zimmermann, waar ik overigens niet voor kies, ook goede recensies heeft, op diverse fora, gebruik speelt zeker een rol maar over de Tarox lees je heel weinig, als je de productinformatie kijkt, dikte schijf, historie, etc, moet het voldoende zijn om goed op de weg te gebruiken, als je naar race-vergelijking gaat kijken moet je ophouden, dat us de insteek niet.

Maar goed, zoals gezegd, keep you posted

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”