eric-328 schreef:tom_il schreef:eric-328 schreef:gewoon de goedkoopste pakken. Zit zo goed als geen verschil in metaalsoort. Worden een hoop broodje aap verhalen over verteld. Ik heb op mijn vorige raceauto altijd met zimmermann schijven gereden. Kost geen drol in vergelijking met oem en functioneert prima. (en op de openbare weg krijg je het spul nooit zo heet als op Circuit Zolder

)
Dat klopt totaal niet. Genoeg problemen te vinden met deze wagens met trillingen door gebruik van Brol remschijven.
Koop Brol en je krijgt Brol.
En ligt dat aan de schijven of aan verkeerd gebruik? 99% van de remschijven bestaat uit identiek metaal. Verschil zit hem in de dikte, lamellen en bell. Meestal zijn het de blokken die problemen geven. Vriend van mij rijdt op een m3 gtr (circuit) met de goedkoopste schijven. Hij rijdt rondes van 1.53 en heeft nog nooit een schijf krom gereden.
Waar het aan licht weet ik niet. Kan allen meegeven wat ik oppik in de fora.
Feit is dat oem remmen veel minder problemen geven met trillingen.
Zie ook de post van lekkerwijf hierboven.
Verkeerd verbruik is het niet want dat zou nogal toevallig zijn.
Zeggen ze allemaal hetzelfde zijn is echt een broodje aap verhaal om het met jouw woorden te zeggen.