SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jeremy

Re: SparcoNL 320i sedan - Alles nieuw & MtechII p5.

Bericht door Jeremy » 06 jul 2014, 19:51

Bij deze wil ik jou uitroepen tot de E46-onderhouds-koning van het jaar! 8) 8) 8)

Wat een werk, respect! Zal je ook wel wat gekost hebben neem ik aan? Maar goed dat is het dubbel en dwars waard voor jou als ik het zo lees, en dat betekent dat je er in ieder geval weer een paar jaar plezier van kan hebben, of gaat je auto nu helemaal niet meer weg? ;)

Die DME update... Hoe kan ik vinden welke versie ik heb en of ie te updaten valt? Als de mijne te updaten is zou ik dit ook wel graag willen. Ik heb nooit het gevoel dat ik vermogen te kort kom hoor, maar ik heb al wel op verschillende (Amerikaanse) fora gelezen dat dit je stationair loop en vermogensopbouw veel goed doet.

En wat zijn de volgende plannen? M-tech rondom? 8)

GreyCooperS
Contacteer:

Bericht door GreyCooperS » 07 jul 2014, 15:01

Holy crap...dat was ff lezen haha...maar goed bezig man, respect voro al het werk, dat je het zelf doet en dat je je BMW in nieuwstaat brengt / houdt 8)
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 08 jul 2014, 15:04

@Matheeuwissen & Beens1
Thnx! :duim:

@320ciE46
Kijk aan, nou die titel bevalt me wel :) :duimen:
Het heeft inderdaad een aardige duit gekost, maar ik heb/had het er voor over
Die DME update is zeer simpel, je kan op realoem of bmwfans.info kijken wat de laatste part nummer is. Maar Winkfp heeft ook een automatische update functie (checkt hij zelf) en deze heb ik ook gedaan omdat een 320i niet op Amerikaanse fora te vinden was (325 en 330 zat). Maar je mag ook best een keer langs komen (ter apel is nou niet bepaald om de hoek maar oke ;) )

En ja mtechII rondom is inderdaad het volgende wat moet volgen.
En een stille hint van wat nog komen gaat is dat er strax een andere badge op zou kunnen :driving: :whistle:

@GreyCooperS
Ja wat een lap tekst, kost inderdaad even om het door te lezen.
En als ik nou een DSLR had en ook de tijd er voor nam lijkt het nog mooier, want ik kijk nu nogmaals de foto terug en het beeld is bij lange na niet zo als het is (de laatste foto's op de brug bij de uitlijner geven het beste beeld). Maar de onderkant is op dit moment echt een plaatje 8)

BartS

Bericht door BartS » 08 jul 2014, 17:34

Ook ik heb alles gelezen, wat een werk en zoals hierboven gezegd wordt RESPECT! Ter apel is helaas niet in de buurt anders kwam ik wel even kijken en mijn DME laten nakijken door jou ;)
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 08 jul 2014, 18:21

Bedankt ;)
Nou als er binnenkort een meeting is ga ik die ook bij wonen en neem alles wel mee :)

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 13 jul 2014, 00:56

Zo de bumper is terug van de spuiter en hangt er onder :)

De fotos net opgehaald bij de spuiter weg :gekdoen:
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En van het monteren.
En dit was een werkje zeg...
Begonnen de oude bumper te demonteren, en omdat ik dit al 2x eerder heb gedaan was dit een eitje. En het schoonmaken van toen heeft nu zijn dienst bewezen. Geen vieze handen gehad vandaag :)
Na het demonteren de nieuwe rem luchtgeledeiders gemonteerd, en nog even een schoon doekje overal aan langs gehaald. Daarna de bumperbalk van de oude bumper gedemonteerd en voorzichtig in de nieuwe geplaatst. Direct alle clipjes en het aansluitubber mee overgenomen en klaar voor montage. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna de bumper er voor gehangen om te bepalen hoeveel hoger de bumper steunen moesten komen.
Daarna bumper er weer af en de steunen los gedraaid. Tijdens het los draaien dacht ik om de lampen te demonteren zo dat ik de bumper gemonteerd kon afhangen. Zo zegt zo gedaan. En toen was de auto front-loos (helaas niet aan gedacht om hier een foto van te maken ):whistle:
Tevens ga ik ook voor de schoonheidsprijs onder de kap, dus direct alles wat ik kon zien schoon gemaakt :gay:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus de bumper op hoogte gehangen en weer gedemonteerd om de lampen (na dat ze grondig zijn schoongemaakt rond om) weer gemonteerd om de bumper voor zijn laatste maal te monteren.

Afbeelding
Afbeelding

De bumper is voor dit geld echt een koopje, het is net geen oem moge dat duidelijk zijn. Maar de bumper overstijgt de verwachtingen. Het is echt een top bumpertje!
Dus nogmaals Motké Carstyle bedankt! En voor de gene die nog opzoek is naar een mtech II bumper, even bij deze jongens aankloppen!
Ook nog een eervolle benaming voor TVL uit Emmen voor het spuiten van de bumper! Zeer goed werk geleverd, bijna geen kleur verschil en mooi strak verder.

Het eindresultaat!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat fotos voor de schoonheidsprijs onder de kap, ook dit lijkt weer mooi zo :) en dat nog zonder detailer :whistle:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 13 jul 2014, 11:00

ziet er erg goed uit zeg! ik ben zelf nog steeds aan het twijfelen om mijn eigen weer te laten spuiten of een M-tech.
't is niet alleen de bumper bij een facelift, komen andere bumpersteunen bij en dan moet je de mistlampen nog hebben e.d.

maar zat er geen kapje voor je sleepoog bij? verder zeer nette motorruimte :duim: zelfs geen vuil tussen de verstevigingsribben van je radiateur.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 13 jul 2014, 11:30

haha, dat valt nu inderdaad op hea ;)
Die haal ik morgen bij de spuiter op, die was niet mooi geworden in zijn ogen. Dus ook goeie service van de spuiter.

De bumpersteunen is echt een eitje hoor en kosten geen fluit. Mistlampen helaas wel, maar goed hoort dr wel bij.
Ik kan het je echt aanraden, maar de front van de auto echt heel anders.

En ja zeker is dat bij de radiateur netjes, kost wat moeite maar heb je wel lang plezier van. Met een weekje of zo gaat de polijstmachine dr weer over, en detail ik de motorruimte ook nog met wat dressing. Dan kan die dr weer lang tegen aan :)

BartS

Bericht door BartS » 13 jul 2014, 18:23

wat was je kwijt voor het spuitwerk? ziet er iig erg dik uit!

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 13 jul 2014, 18:28

Spuiten zat op €200,- maar dat is wel met extra blanke lak en een goeie uv-stabilisator. En ook voor het resultaat is het niet duur :) , blijft wel veel geld dat dan wel :+

BartS

Bericht door BartS » 14 jul 2014, 11:20

pff ik zoek ook een goed plekje om te spuiten maar hier in de buurt vragen ze voor een bumper al 400 euro..

Sparco Mr2

Bericht door Sparco Mr2 » 14 jul 2014, 11:30

Je hebt een pbtje ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”