En idd beneden de 100 km p u op de cruisecontrol schommelt het toerental,bij precies 2000 tpm en 100 km p u schakelt de lockup in.
Ik denk dit is niet goed en dus naar Convector Revisie Veenendaal in Ede geweest die heeft proefgereden en zegt het is idd niet goed en mischien dat alleen een spoeling/verversing helpt en anders een koppelomvormer
Omdat ik zelf bij een VW dealer werk en weet hoe belangrijk de juiste olie is had ik al uitgezocht welke olie BMW voorschrijft en blijkt olie met de specificatie Dexron v1 te zijn,toen ik daar over begon tegenover Peter Veenendaal kreeg het idee dat hij hier nog nooit van gehoord had en zei we doen altijd LT olie
Ik had hier dus geen goed gevoel over en ben gisteren bij revisiebedrijf Thomassen in Lunteren geweest,ook daar proefgereden en Peter Thomassen zegt dat er niets aan de hand is met de automaat en dat de lockup niet inschakelt beneden de 2000 tpm is normaal anders zou de auto met te lage toerentallen gaan lopen.
Hij adviseerde alleen olie te verversen maar ze kunnen niet spoelen en blijft er dus de helft oude olie achter,hij zei dat dat wel kon,ook hij had het over Mobil LT olie en zei dat de olie met de specificatie Dexron v1 alleen in nieuwere automaten moet terwijl BMW dit wel voorschrijft voor mijn auto.
Maar dan heb ik dus straks 2 verschillende soorten olie in de bak terwijl die ook nog half oud en half nieuw is en ook nog de verkeerde soort olie.
Dus wat is nu wijsheid?
gr Hans