geluid systemen.

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
kenneth.BMW

Re: geluid systemen.

Bericht door kenneth.BMW » 26 mar 2012, 10:27

ik heb hier een ander topic iemand ie speakers heeft ingebouwd dit lijkt mij ook wel wat.
http://brazeauracing.com/540i/audio.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kwa speakers in de deur 16,5cm lijkt me dit geen gek idee met deze constructie, en het verschil kwa 13 en 16,5 cm is groots.
alleen even kijken hoe alle draden naar achteren krijgt ivm amplifiers.

en dan de versterker aansluiten, heb nog een 5.1 alpine leggen misschien iemand een idee hoe ik dat moet doen met de originele radio cassette.

hoor jullie mening hier wel over. :)
Echt rijplezier begint hier.

BMWilly

Bericht door BMWilly » 30 mar 2012, 08:41

Gewoon doen, alleen als je MDF gebruikt dan wel even inspuiten met MDF primer of andere grondlak zodat het geen vocht meer opneemt. Verder even de deur en het deurpaneel voorzzien van een laag Silent Coat (dempingsmateriaal). Rondom de speaker een strook Sound Absorber plakken voor optimale aansluiting op het deurpaneel.
De versterker kun je middels een high low converter op je radio aansluiten. Gebruik getwiste kabels (twee losse draden in boormachine) tussen je radio en je high low converter om dynamoruis te voorkomen en leg de converter direct naast je versterker. De beste High Low converters die ik ken zijn de HLA-2/HLA-4 van Mosconi. Deze hebben gebalanceerde ingangen waardoor je i.c.m. de getwiste kabels nooit last hebt van irritante fluittonen (dynamoruis, aardlus etc.).

kenneth.BMW

Bericht door kenneth.BMW » 31 mar 2012, 19:48

je hebt ook high low converters van necom, wat zal hierin het verschil zijn?

Necom High/Low converter (voor radio`s zonder RCA ) dit staat erbij.
Echt rijplezier begint hier.

rick.bosch

Bericht door rick.bosch » 11 mei 2012, 20:47

Heb geen e39 maar een e46, maar ik denk ik zal het even laten zien mischien dat jullie er wat ideen van krijgen.

Jbl subwoofer
2x pioneer 6x9 350watmaxx (rms weet ik zo niet uit m'n hoofd)
En dan een 4weg JBL versterker.
Heb het aangesloten met een simpele high-low convertor van een of andere webshop.

Heb het een beetje mooi proberen weg te werken om tog nog wat kofferruimte over te houden. Binnenkort de deurspeakers en hoedeplank speakers vervangen voor een mooi setje.

Foto:
Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?
BMW 120d | 2007 | 163pk

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Audio en navigatie”