geluid systemen.
- kenneth.BMW
geluid systemen.
hallo,
beste mede bimmer rijders, hoe hebben jullie in de e39 jullie geluidsysteem aangepast? en een subwoofer aangesloten.
ik ben ook vanplan me geluid te verbeteren en ben benieuwd wat de mogenlijkheden zijn, en wat jullie personlijke ervaringen hiermee zijn.
zelf heb ik een e39 uit 1999 met cassete en grote BC, en 6cd wisselaar. geluid is mooi warm, maar voor de muziek van tegenwoordis mis je net ff wat porrie erin.
hoor van jullie.
beste mede bimmer rijders, hoe hebben jullie in de e39 jullie geluidsysteem aangepast? en een subwoofer aangesloten.
ik ben ook vanplan me geluid te verbeteren en ben benieuwd wat de mogenlijkheden zijn, en wat jullie personlijke ervaringen hiermee zijn.
zelf heb ik een e39 uit 1999 met cassete en grote BC, en 6cd wisselaar. geluid is mooi warm, maar voor de muziek van tegenwoordis mis je net ff wat porrie erin.
hoor van jullie.
Echt rijplezier begint hier.
Re: geluid systemen.
Zelf heb ik de voor speakers vervangen voor pasklare Rainbow speakers. Dit is een enorme verbetering. Verder heb je op http://www.bavariansoundwerks.com" onclick="window.open(this.href);return false; pas klare spullen voor je E39..
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- kenneth.BMW
waar heb jij jou pasklare rainbow set vandaan dan? als ik vragen mag. 

die ik besteld bij http://www.pimtensen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar er zijn waarschijnlijk meer audio dealers die ze verkopen. Ze zijn niet goedkoop helaas..
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
E39 heb je geen pasklare speakers voor nodig, bijna elke 13 cm set past wel. De Rainbow speakers zijn kwalitatief overigens prima hoor 

Weten jullie toevallig ook welke diepte de 13 cm speakers kunnen/moeten hebben?
Ik wil misschien ook mijn speakers in de voordeuren vervangen. Levert dit ook wat op aan laag geluid, loont het de moeite?
Het geluid is opzich prima maar ik mis vooral de lage tonen bij sommige soorten muziek.
Ik wil misschien ook mijn speakers in de voordeuren vervangen. Levert dit ook wat op aan laag geluid, loont het de moeite?
Het geluid is opzich prima maar ik mis vooral de lage tonen bij sommige soorten muziek.
-
Ik ga deze lente bij mooi weer m'n BMW Sound Modul upgrade installeren bestaande uit betere speakers (voor en achter) en een versterker. Heb geen illusie dat dit wonderen gaat verrichten maar kon het als restpartij origineel bij BMW AG Munchen kopen. Nieuw en ongebruikt voor €150,- 

- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
Maximale inbouwdiepte is 65 mm, meer dan genoeg dus voor een 13 cm composet. Als je extra laag wilt dan is dat zonder meer mogelijk mits je de juiste speakers monteert en bij de inbouw een aantal zaken in acht neemt.
1. Neem een speakerset met voldoende laagweergave en een acceptabele X-max, anders gaan ze te snel over hun nek. De nieuwe Zero 130 van GLADEN doet het bijvoorbeeld erg goed: http://www.hifimotive.nl/product/229/gl ... dsprekers/
2. Zorg dat de speaker stevig gemonteerd zit en dat er geen luchtlekken zijn tussen de achterkant van de speaker en de luisterruimte.
3. Gebruik dempingsmateriaal achter en rondom de luidspreker. Hoe beter dit gedempt is des te beter de bassweergave en des te minder resonanties en nare bijgeluiden je krijgt.
Verder zou ik de bijgevelerde filterkasten zo plaatsen dat je er in eerste instantie nog bij kunt. Het filter van de genoemde speakerset biedt behoorlijk wat mogelijkheden om bijvoorbeeld het tweetervolume in te stellen. Als je dit eenmaal gedaan hebt kun je ze alsnog wegbouwen...
1. Neem een speakerset met voldoende laagweergave en een acceptabele X-max, anders gaan ze te snel over hun nek. De nieuwe Zero 130 van GLADEN doet het bijvoorbeeld erg goed: http://www.hifimotive.nl/product/229/gl ... dsprekers/
2. Zorg dat de speaker stevig gemonteerd zit en dat er geen luchtlekken zijn tussen de achterkant van de speaker en de luisterruimte.
3. Gebruik dempingsmateriaal achter en rondom de luidspreker. Hoe beter dit gedempt is des te beter de bassweergave en des te minder resonanties en nare bijgeluiden je krijgt.
Verder zou ik de bijgevelerde filterkasten zo plaatsen dat je er in eerste instantie nog bij kunt. Het filter van de genoemde speakerset biedt behoorlijk wat mogelijkheden om bijvoorbeeld het tweetervolume in te stellen. Als je dit eenmaal gedaan hebt kun je ze alsnog wegbouwen...
Thnx! Ik wil er alleen liever wel iets minder geld aan uit geven. En ik ben van plan om in de eerste instantie alleen de speakers in mijn voordeuren te vervangen.
Ik heb nog een set van JBL liggen, misschien niet het meest chique maar wellicht om te zien of de lage tonen beter uit de verf komen.
Ik heb nog een set van JBL liggen, misschien niet het meest chique maar wellicht om te zien of de lage tonen beter uit de verf komen.
Als het niet teveel mag kosten maar je wilt wel fatsoenlijke bass dan kun je ook de M130 van GLADEN proberen. Die set kost 130 euro en is specifiek bedoeld om op radio vermogen ook nog een degelijke bassweergave te geven. Koop er verder een starterkit demping bij voor 20 euro, dit plak je rondom je speakers en erachter en verbetert de basweergave enorm!
- kenneth.BMW
de tweeters kunnen ook weggewerkt worden op de originele plaats van de tweeters nu zitten? verder is de aansluiting plug en play??
- kenneth.BMW
ik ga eerdaags me deurpanelen demonteren dan de speaker eruithalen om te kijken of er speakers indezelfde maat verkrijgbaarzijn, en wederom doe ik dit ook met de tweeters, hopelijk passen de 13cm mtx thunders. denk dat dit kwa geluid al een vooruitgang is.
- kenneth.BMW
ik denk dat ik er een composet van mtx thunder 6000 serie inbouw als dit gaat passen, 13cm composet.
Maximaal vermogen: 340 Watt
RMS vermogen: 85 Watt
Frequentie bereik: 52Hz - 25kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 92dB
Inbouwdiepte: 58,5mm
dit alle hoop ik te gaan passend krijgen, en ik mag aannemen dat me geluid er flink op vooruit lmag gaan met deze composet.
Maximaal vermogen: 340 Watt
RMS vermogen: 85 Watt
Frequentie bereik: 52Hz - 25kHz
Impedantie: 4 Ohm
Gevoeligheid: 92dB
Inbouwdiepte: 58,5mm
dit alle hoop ik te gaan passend krijgen, en ik mag aannemen dat me geluid er flink op vooruit lmag gaan met deze composet.
Ik blijf dit draadje volgen, ben benieuwd of het goed gaat passen en of het een goed te doen klusje is.
Ben ook zeer benieuwd naar het resultaat in geluid/sound.
Ben ook zeer benieuwd naar het resultaat in geluid/sound.
Ja de M130 set van GLADEN heeft compacte 19 mm softdome tweeters (niet schel dus) en compacte kabelfilters. Erg makkelijk in te bouwen. Wel even het rode lusje op het filter doorknippen dan spelen de tweeters wat zachter.