hoog olie verbruik

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nannol

hoog olie verbruik

Bericht door nannol » 29 feb 2012, 10:17

mijn E46 330ci verbruikt aardig wat olie, ik moet ongever 1 keer in de maand of anderhalve maand wel een liter derbij in gooien om het op peil te houden, weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? me wagen gaat volgende week toch naar garage voor diverse dingen, olieverbruik, mistlam linksvoor, raam bestuurderskant vaster zetten, handrem afstellen, de klep voor mijn dakraam repareren, en de klepjes in de kofferbak voor de achterlichten weer ff goed vastzetten.

maar als jullie dus weten wat een hoog olieverbruik kan veroorzaken zou ik dat graag willen weten ;)

gr nanno
gang is alles :D:D

ArnoldC

Re: hoog olie verbruik

Bericht door ArnoldC » 29 feb 2012, 19:50

Kan aan de carterventilatie liggen die niet meer goed is, wat veel voorkomt bij deze motoren. Als deze niet goed meer werkt, zuigt hij de oliedampen mee en verbrandt deze, dit is niet de bedoeling.

edho

Bericht door edho » 29 feb 2012, 19:55

Ik heb er ook last van. Doch vorige maand de carterventilatie laten vervangen incl alle slangen. Verbruik lijkt niet minder te worden.
Het zal er wel bij horen na 160.000 km...
Ik ga er niet meer geld insteken dan ik al gedaan heb, dan maar wat vaker wat olie erbij, de auto rijdt verder prima.

black diablo

Bericht door black diablo » 29 feb 2012, 23:33

Misschien helpt het al iets om bij de volgende olie-wissel wat dikkere olie te gebruiken :)

dbarun

Bericht door dbarun » 01 mar 2012, 18:17

Wat ook heel vaak gebeurt en wat ik zelf al een aantal keer heb ondervonden, is dat mijn inlaatspruitstuk aan het lekken was. Nieuwe pakkingen en klaar (tenzij je spruitstuk zelf ergens lekt). Moeilijk te zien omdat je dat pas merkt als je je inlaaatsspruitstuk verwijdert.

willem-57

Bericht door willem-57 » 01 mar 2012, 21:25

Over het soms hoge olieverbruik van de M52 en vooral M54 motor is op dit forum al heel veel geschreven:
http://www.bimmerportal.nl/post348301.h ... ik#p348301
http://www.bimmerportal.nl/e46-algemeen ... ieverbruik

maarten22

Bericht door maarten22 » 01 mar 2012, 22:47

Had ook last van hoog olieverbruik(liter/1000km), maar na het vervangen van de carterventilatie, flushen met Forte motor flush en gebruiken van German Castrol 0w30 heb ik na 5000 km nog niks hoeven bijvullen! Pijlstok staat nu wat onder de helft. Weet helaas niet wat de oplossing was, of dat het een combinatie was en helaas is German Castrol 0W30 alleen in Amerika te koop. Op de Amerikaanse fora's zijn ze er heel enthousiast over, en lost het vaak het olieverbruik op.

nannol

Bericht door nannol » 02 mar 2012, 14:29

black diablo schreef:Misschien helpt het al iets om bij de volgende olie-wissel wat dikkere olie te gebruiken :)
ik zit al op 5W40 moet ik nog dikker?

nannol

Bericht door nannol » 02 mar 2012, 14:32

maarten22 schreef:Had ook last van hoog olieverbruik(liter/1000km), maar na het vervangen van de carterventilatie, flushen met Forte motor flush en gebruiken van German Castrol 0w30 heb ik na 5000 km nog niks hoeven bijvullen! Pijlstok staat nu wat onder de helft. Weet helaas niet wat de oplossing was, of dat het een combinatie was en helaas is German Castrol 0W30 alleen in Amerika te koop. Op de Amerikaanse fora's zijn ze er heel enthousiast over, en lost het vaak het olieverbruik op.
ik haal volgende week vrijdag me auto weer op uit de garage en zien of ze het problem gevonden hebben en anders ga ik gwn zelf de carterventilatie eens bekijken en als daar niks mis mee is stap ik eens over op die olie die je hierin noemde.

marcelgt

Bericht door marcelgt » 02 mar 2012, 15:30

nannol schreef:mijn E46 330ci verbruikt aardig wat olie, ik moet ongever 1 keer in de maand of anderhalve maand wel een liter derbij in gooien om het op peil te houden, weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? me wagen gaat volgende week toch naar garage voor diverse dingen, olieverbruik, mistlam linksvoor, raam bestuurderskant vaster zetten, handrem afstellen, de klep voor mijn dakraam repareren, en de klepjes in de kofferbak voor de achterlichten weer ff goed vastzetten.

maar als jullie dus weten wat een hoog olieverbruik kan veroorzaken zou ik dat graag willen weten ;)

gr nanno
1 liter per maand of anderhalf zegt erg weinig, wanneer we niet weten hoeveel je in die periode rijdt.
Het is zinvoller aan te geven na hoeveel km je een liter nodig hebt.
6 cylinders horen in lijn te staan!

nannol

Bericht door nannol » 03 mar 2012, 19:50

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
snap ik maar ik houd niet echt bij hoeveel ik rijd :p eh afgelopen wintersport heb ik iets meer dan 3500KM gereden en toen begon me lampje geel te branden dat ik olie moest bijvullen en voordat ik op wintersport ging had ik alles nog gecheckt dus denk dat dit ongeveer de afstand wel is waarop ie begint te zeuren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”