Al sinds enige tijd een "stille lezer / bewonderaar" van dit forum. En nu is het eindelijk daar dat ik mijn first post mag doen!
Vorige week merkte ik dat mijn kachel het niet maar af en toe deed. Hij werd eigenlijk alleen warm als de auto optrok en zodra ik met constante snelheid ging rijden dan bleef de tempratuur welliswaar constant maar niet warm (ingesteld op 32 en ik denk dat de warme lucht een tempratuur had van ongeveer 20). Einde vorige week werd hij bijna niet meer warm.
Na veel doorgespit te hebben toch maar de kachelweerstand vervangen (dank voor alle info btw). Nu is het probleem iets opgelost, in de zin van:
1. Het is sowieso warmer dan eerst (ook bij constant toerental)
2. Bij stationair draaien van de motor komt er koude lucht uit de ventilatoren (ook bij tempratuurstand 32)
Aangezien het nu echt wel een beetje koud begint te worden zo ik dit graag gemaakt hebben.
Enkele andere weetjes:
1. Motor word wel normaal warm
2. Temperatuur van de motor is constant (blijft mooi in het midden staan)
3. Koelvloeistof peil was goed
4. Geen fout meldingen op display
5. Het lijkt wel of de tempratuur meestijgt en daalt gelijk aan het toerental van de motor (hoe hoger het toerental, hoe hoger de tempratuur)
6. Instellingen zoals clima, airco, interne lucht e.d. lijken geen invloed te hebben (bij clima op 32 blijft hij blazen maar dan koude lucht)
7. Kachel motor werkt prima (handmatig kan ik alle standen van de blower instellen)
Daarnaast heb ik toch (op advies dealer) radiator doorgespoeld met leidingwater, afgevuld met koelvloeistof en ontlucht. Probleem helaas nog steeds aanwezig.
Hieronder 2 fotos van mijn radiator / slangen:

Groen: Wordt heet (zoals normaal volgens mij)
Rood: Wordt redelijk warm maar zeker niet zo warm als groen (zoals normaal volgens mij)
Oranje: Blijft redelijk koud (niet ijskoud maar zeker kouder dan rood)
Buiten het feit dat ik op zoek ben naar een oplossing van het probleem: Waar dienen de slangen voor waar de oranje peil bij staat?
Bij voorbaat dank voor het meedenken!
Groetjes,
Dennis