Interesse in een E46 M3

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
highperformance

Interesse in een E46 M3

Bericht door highperformance » 19 jan 2012, 00:22

Heren (dame?),

Als lid tot op heden weinig liefde kunnen geven, maar zou graag nu wel willen nemen :+ . Als ik me eerst ergens nog moet voorstellen dan verneem ik dat graag.

Mijn naam is John en sinds mijn 10e (en dat is heel wat jaartjes geleden) een BMW fan. Diverse ook mogen bezitten (02, 02 Tii, 325i (E30 en E90) en nu weer een E90).

Maar, de M blijft kriebelen. Ik ben ws in de gelegenheid (spaarvarken dochter nog omkeren :whistle: ) om een bedrag vrij te maken voor een E46 M3. Ik heb nu een 2003'er op het oog met 170Tkm op de teller. Deze auto heeft een SMG en is optisch in redelijke tot goede staat. Prijs is zo rond de 18k (onderhoud is goed, men beweerd liefhebber te zijn, moet ik nog even verieferen). Maar deze is wel geheel OEM, dus geen Tüpperware of andere fancyellende er op.

Kunnen jullie mij aangeven waar ik, in dit geval of eventueel ander geval, op moet letten voor de specifieke "gevaren" bij een E46 M3 (een pomp, de SMG bak, een relais, losscheuren body etc.). Ik las ook dat een member zijn vliegwiel ed. heeft vervangen, hij/zij vondt dat een must. Zijn er nog meer upgrades die een E46 M3 goed kan gebruiken?

Het is een auto voor erbij, er komt wel een Akra onder (waarschijnlijk), andere airintake (zeker) en VMR VB3's (ben ik um nu aan het ontOEM'en of is het OEM genoeg?). Wordt dus alleen gereden in het droge en ritten in de Eiffel. Wil de auto ook lang houden, dus niet na 3 jaar weer verpatsen.

Dank en gegroet,
John

Dnl

Re: Interesse in een E46 M3

Bericht door Dnl » 19 jan 2012, 08:23

Mijn tip: Neem contact op met B46 of bekijk het M3 occasions topic :!...

E36 racer

Bericht door E36 racer » 19 jan 2012, 08:29

mijn tip. kijk bij meerdere M3's zodat je kan vergelijken onder de verschillende M3's
For Speed Add Lightness

Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3

willem-57

Bericht door willem-57 » 19 jan 2012, 08:37

Hallo John,
Let wel dat het onderhoud bij een M wat meer kost als bij een standaard 3 serie. Zeker met een km stand als jij hierboven aangeeft. Je geeft aan de auto wat langer te willen houden, zou ik dus nog eens goed kijken of je er niet een met een lagere km stand kan bemachtigen. Volg anders de topic over de M occasions, bertus aka B46 weet er vaak meer over aangezien hij de meest uitgebreide databank heeft over de E46 M3, en daaruit blijkt dat vele M´s zijn teruggedraaid. Zelf heb ik 1,5 jr geleden een goede M gekocht uit 2002 met toen 105000 km bij de Beier (BMW dealer) voor maar een klein beetje meer als jouw auto hierboven. Mijn advies is nooit geen haast te hebben, staan er zat te koop.Voor pakweg 20000 koop je er 1 met een veel betere km stand.
En ja, zo,n M3 is echt geweldig, eindelijk een auto welke altijd genoeg vermogen heeft, ook kun je er rustig comfortabel in cruisen, of schofterig hard in racen. :P
Maar ik zie dat jij een 335i hebt, en ja dat is ook al een hele snelle bak, scheelt niet zo heel veel met een E46 M3.
Als het zover is zien wij hier graag de foto´s, en dat geld ook voor je 335i :duim:
En wat leuk dat jij begonnen bent in een 02, lachen, was de eerste bmw van een goede vriend van mij, een groene 2002 met van die ronde achterlichten en dikke banden die schuin uit de wielkasten kwamen als ie doorveerde, mijn 1e BMW was in 1981 een 320/6 E21 uit 1978, was toen ook een prima auto. Veel plezier op dit forum.
Groet Willem.

highperformance

Bericht door highperformance » 19 jan 2012, 09:21

Heren,
Dank voor de reactie. Zie idd veel comments van B46. En niet onbelangrijk, die comments lijken mij ook nog zinvol ook ;) M3 occasiontopic heb ik ook doorgespit. Staat ook nuttige info op, maar ook op andere topics word ik aardig op weg geholpen. Leuk om op dergelijk forum te vertoeven.

@Willem-57
Mijn eerste was een Fjord Blauwe 2002 uit 1974 (dus met de vierkanten achterlichten), daarna een 2002 Tii (Golfgeel) die ik met een paar maten (en wat professionele ondersteuning) compleet gereastaureerd heb. Helaas (i.v.m. noodzaak financiele injectie en de aanschaf van gezinsauto vanwege dochterlief op komst) moeten verkopen in 2001 (had de auto sinds 1992). Daarna heel kort een 323i E21 (geen idee meer welk bouwjaar). Vervolgens jaren zonder BMW doorgebracht :gek: tot 2007, toen een 325i E90 gekocht en sinds juni 2011 een 335i E90. Die laatste bevalt me erg goed. Op tussensprint sneller dan een E46 M3, maar het is geen M. Dus altijd minder bijzonder. Nu aan het rondneuzen.
Onderstaand mijn voorstel topic (ook een link naar bmwe90forum, daar zit ik heel vaak op):
http://www.bimmerportal.nl/showroom-f27 ... 25435.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=4891" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
John

E36 racer

Bericht door E36 racer » 20 jan 2012, 21:10

willem-57 schreef:En ja, zo,n M3 is echt geweldig, eindelijk een auto welke altijd genoeg vermogen heeft, ook kun je er rustig comfortabel in cruisen, of schofterig hard in racen. :P
dat valt wel mee... ik vind 340 pk toch wel matig... werd vandaag toch wel zoek gereden door een maat van me in zijn M3 ( 600 pk supercharged E46... toch nog leuker :P )
For Speed Add Lightness

highperformance

Bericht door highperformance » 20 jan 2012, 21:37

Tja Racer, er is altijd baas boven baas. Ik zal niet snel een M3 uit elkaar trekken voor de vluchtige geneugden. This is a car to keep and respect. Maar al is het ook vermakelijk om alle chargergasten te zien stunten met het vermogen. :duim:

Joop

Bericht door Joop » 20 jan 2012, 22:36

343PK is meer als genoeg...

Er is geen lol aan als je niet meer hoeft te werken om het apparaat snel vooruit te laten gaan. Die 600PK kun je op de bochtige stukken toch niet op het asfalt kwijt. Je hebt een M3 niet om de Autobahn af te struinen, maar gewoon om lekker de bochtige weggetjes op te zoeken en lekker te bochten aan te vegen.

Origineel houden ze hun waarde beter vast dan al die aangepaste krengen, hoe vermakelijk dat op het eerste gezicht ook lijkt.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

highperformance

Bericht door highperformance » 21 jan 2012, 00:08

Joop, één woord..... amen :amen:

Aron

Bericht door Aron » 21 jan 2012, 01:27

:stupid:

E36 racer

Bericht door E36 racer » 21 jan 2012, 08:41

Klopt. maar hier in kuwait heb je niet van die landweggetjes zoals in nl. hier heb je alleen hoofdwegen dus dan hoef je het ook niet kwijt te kunnen op bochtige weggetjes... ik heb nog steeds spijt dat ik toen ik er goedkoop 1 kon oppikken niet gedaan heb vanwege de spook verhalen rond ESS tuning hier in het oosten.
For Speed Add Lightness

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”