Auto doet niets meer en meteen opgelost

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Burp

Auto doet niets meer en meteen opgelost

Bericht door Burp » 14 jan 2012, 21:31

Vanmiddag nog even met de vrouw naar wat meubelzaken en toen terug. Aangezien ik de E61 net een week heb werd het tijd om ook vrouwlief even er mee te laten rijden. Dus deur open, stoelen goed gezet en meteen in het geheugen geplant, sleutel omdraaien en......niets meer. Alles uitgevallen :gek:

Binnenverlichting deed het zelfs ook niet meer. Sta je daar op een grote parkeerplaats terwijl het zonnetje net onder begint te gaan. Even de ANWB gebeld met het verzoek een wegenwacht langs te sturen, is er binnen een uur wordt er gezegd. Ik dacht, alvast even checken bij de accu/zekeringen. Helaas gaat de kofferbak ook niet meer open zonder stroom. Boekje erbij en in mijn beste duits proberen te vinden hoe ik dat ding open krijg. Eindelijk gevonden, het begint nu behoorlijk schemerig te worden, maar krijg hem toch niet los. Zie ik een gele auto aankomen dus de goede man even gewenkt. Klep open en op de punten de kabels aangesloten, nog steeds niets. Ergens is er dus geen verbinding naar de accu.

De goede man de kofferbak in, gelukkig is het een touring, en even de klep aan de rechterkant los waar de accu zit. Binnen 1 minuut deed alles het weer. Oorzaak?

Pool van de accu zat niet goed vast :gek: :gek:

Gelukkig niets aan de hand dus en de man vriendelijk bedankt. (kan helaas niet zeggen de vriendelijke man bedankt maar dat terzijde).

Terug naar huis en alleen de klok even opnieuw in moeten stellen. Wel zelf gereden :driving:

Nu bij daglicht nog maar eens kijken hoe ik de kofferbak open kan krijgen als er geen stroom is.

tikkie

Re: Auto doet niets meer en meteen opgelost

Bericht door tikkie » 14 jan 2012, 22:08

Hoe knullig ook, tis toch balen. Je vrouw is vast dolenthousiast over deze nieuwe aanwinst :hug: Maar goed, als het hierbij blijft, mag je ook niet klagen. Ik weet ook niet hoe je de klep openkrijgt als de prik eraf is..
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Fransosowitz

Bericht door Fransosowitz » 14 jan 2012, 22:35

De kofferklep kun je ook zonder stroom openen. In mijn handleiding staat dat je dan het klepje wat aan de binnenkant van de klep (dus via de achterbank) zit weg moet duwen. Achter dat klepje zit een soort knopje wat je in de richting van de pijl moet duwen. Dan zou de klep open moeten gaan.
Zie plaatje wat ik uit een Engelstalige handleiding geplukt heb:

Afbeelding

tikkie

Bericht door tikkie » 14 jan 2012, 23:44

Dank Fransosowitz, hoop het nooit te hoeven gebruiken :P
BMW E61 530i 2007 (LCI)

Burp

Bericht door Burp » 15 jan 2012, 00:11

Ik heb dat gezien maar kreeg het niet voor elkaar. Morgen even bij daglicht kijken.

Gelukkig is vrouwlief niet zo snel uit het veld geslagen. Top wijffie, kon er wel om lachen :duimen:

bartus

Bericht door bartus » 15 jan 2012, 12:16

hoi burp
ik heb een bmw e60 en zonder stroom kan ik de koffer gewoon met de sleutel open maken waar je ook gewoon de deur mee open maakt maar bij een e61 weet ik het niet :duim:

tikkie

Bericht door tikkie » 15 jan 2012, 13:51

Bij de E61 kun je niet met de sleutel de achterklep openen, althans niet mechanisch of zonder stroom..
BMW E61 530i 2007 (LCI)

AlexS

Bericht door AlexS » 16 mei 2012, 11:46

Gisteren heb ik aan een 2003 E61 gewerkt waarbij het slot af en toe niet vrijkomt. Er zit een noodontgrendeling in, vergelijkbaar met de noodontgrendeling van een tankklepje.

Achter de stoffen bekleding van de kofferklep zit oa de gevarendriehoek en ik meen een overzicht van de zekeringen in de kofferbak. Aan de rechterzijde zit dan ook een plastic dop. Trek deze los; er zit een trekkoord aan vast (van plastic). Trek het koord voorzichtig richting de (R) buitenzijde van de auto, hiermee ontgrendel je handmatig de kofferbak.

Staat ook in de handleiding, maar dit wist ik nog van voorgaande 5 tourings.
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan

Burp

Bericht door Burp » 16 mei 2012, 14:58

Klopt, dat is een mogelijkheid. Echter is het handig om deit bij daglicht te bekijken. Dat was er bij mij vrijwel niet meer. Kon het dus ook niet goed zien. Triggert me wel weer even om het alsnog even te bekijken mocht het ooit weer nodig zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”