us sidelights programmeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Reloader

us sidelights programmeren

Bericht door Reloader » 23 dec 2011, 21:58

hoe werkt dat nou?

ik heb zo'n ebay OBD-II kabel waarmee ik kan uitlezen (standaard dingetjes) maar daarmee kan ik natuurlijk niet bij de functies komen om bijvoorbeeld US-Side lights te programmeren of andere leuke functies (automatisch locken wanneer je gaat rijden, lengte van coming home..)

wat heb ik daar voor nodig?

aaroenz0r

Re: us sidelights programmeren

Bericht door aaroenz0r » 24 dec 2011, 01:22

Een Bmw scanner
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Vinnie_86

Bericht door Vinnie_86 » 29 dec 2011, 22:13

Wil ik even op inhaken
Ik heb het met de bmwscanner geprobeerd maar ik krijg de us lighs drl niet aan.
Moet ik mog iets anders hebben?
Van 0 naar bekeuring in minder dan 10sec.

E46 320td compact 180pk 431nm.

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 30 dec 2011, 04:40

Blijkbaar heb je toch een aparte module nodig , maar alle andere functies die de TS wilt programmeren zijn te doen met de bmw scanner.

MatthijsE46

Bericht door MatthijsE46 » 31 dec 2011, 00:34

Dit heb ik bij de BMW Dealer eens nagevraagd, over die US lights, maar de monteur die ik sprak (zelf ook e46 eigenaar) zei dat dit gewoon niet mogelijk was voor EU BMW's. De man had zelfs BMW Duitsland verzocht om de USA BMW software, maar die kreeg hij niet, dus niks aan te doen. :)
-2003 BMW 318D Touring

BMW Clubsport

Bericht door BMW Clubsport » 31 dec 2011, 16:14

Het schijnt volgens de Duitse buren op syndikat.de wel te kunnen maar alleen op de modellen die ook in USA geleverd zijn... :s
Ik heb me hier ook eens in verdiept en er staat ergens een "handleiding" hoe je dit kunt programmeren.
Je zult eerst je instrumentenpaneel naar USA moeten programmeren (gecombineerd met je LCM ;) ), vervolgens je MOD's uitvoeren (US Lights/ DRL), vervolgens codeer je je instrumentenpaneel weer terug naar EU.
Ik heb dit op internet op een E39 gezien, maar ik durf het zelf niet aan om op mijn auto te programmeren. Ik weet namelijk niet wat je wel en niet kapot kunt maken en een nieuw instrumentenpaneel is niet goedkoop:P

Iemand met meer lef hier op het forum..?

dw70

Bericht door dw70 » 31 dec 2011, 18:23

dan heb je wel weer een hoop werk als je op APK keuring gaat om alles terug te zetten. USA standlicht mag niet in Nederland. Ik had een los setje wat hardwarematig wordt uitgevoerd kunnen uitbouwen. Eigenlijk geen vuiltje aan de lucht met de amberkleurige pitten in de witte knipperlichthuizen, maar het mag niet. Heb zelf een importauto uit D.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 01 jan 2012, 17:16

Misschien een optie om zelf die module te bouwen?
Dit vond ik ergens op internet
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Trouwens, door wat instellingen te veranderen met de bmw scanner kun je de boorcomputer laten denken dat beide stadslichten kapot zijn, hierdoor blijven de knipperlichten zwak branden. Maar helaas gaan die knipperlichten uit als je het dimlicht aanzet, maar het is opzich ook wel stoer om overdag alleen met angel eyes en zijknippers te rijden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”