us sidelights programmeren
us sidelights programmeren
hoe werkt dat nou?
ik heb zo'n ebay OBD-II kabel waarmee ik kan uitlezen (standaard dingetjes) maar daarmee kan ik natuurlijk niet bij de functies komen om bijvoorbeeld US-Side lights te programmeren of andere leuke functies (automatisch locken wanneer je gaat rijden, lengte van coming home..)
wat heb ik daar voor nodig?
ik heb zo'n ebay OBD-II kabel waarmee ik kan uitlezen (standaard dingetjes) maar daarmee kan ik natuurlijk niet bij de functies komen om bijvoorbeeld US-Side lights te programmeren of andere leuke functies (automatisch locken wanneer je gaat rijden, lengte van coming home..)
wat heb ik daar voor nodig?
Re: us sidelights programmeren
Een Bmw scanner
- Spoiler: Laat zien
Wil ik even op inhaken
Ik heb het met de bmwscanner geprobeerd maar ik krijg de us lighs drl niet aan.
Moet ik mog iets anders hebben?
Ik heb het met de bmwscanner geprobeerd maar ik krijg de us lighs drl niet aan.
Moet ik mog iets anders hebben?
Blijkbaar heb je toch een aparte module nodig , maar alle andere functies die de TS wilt programmeren zijn te doen met de bmw scanner.
- MatthijsE46
Dit heb ik bij de BMW Dealer eens nagevraagd, over die US lights, maar de monteur die ik sprak (zelf ook e46 eigenaar) zei dat dit gewoon niet mogelijk was voor EU BMW's. De man had zelfs BMW Duitsland verzocht om de USA BMW software, maar die kreeg hij niet, dus niks aan te doen. 

-2003 BMW 318D Touring
- BMW Clubsport
Het schijnt volgens de Duitse buren op syndikat.de wel te kunnen maar alleen op de modellen die ook in USA geleverd zijn...
Ik heb me hier ook eens in verdiept en er staat ergens een "handleiding" hoe je dit kunt programmeren.
Je zult eerst je instrumentenpaneel naar USA moeten programmeren (gecombineerd met je LCM
), vervolgens je MOD's uitvoeren (US Lights/ DRL), vervolgens codeer je je instrumentenpaneel weer terug naar EU.
Ik heb dit op internet op een E39 gezien, maar ik durf het zelf niet aan om op mijn auto te programmeren. Ik weet namelijk niet wat je wel en niet kapot kunt maken en een nieuw instrumentenpaneel is niet goedkoop:P
Iemand met meer lef hier op het forum..?

Ik heb me hier ook eens in verdiept en er staat ergens een "handleiding" hoe je dit kunt programmeren.
Je zult eerst je instrumentenpaneel naar USA moeten programmeren (gecombineerd met je LCM

Ik heb dit op internet op een E39 gezien, maar ik durf het zelf niet aan om op mijn auto te programmeren. Ik weet namelijk niet wat je wel en niet kapot kunt maken en een nieuw instrumentenpaneel is niet goedkoop:P
Iemand met meer lef hier op het forum..?
dan heb je wel weer een hoop werk als je op APK keuring gaat om alles terug te zetten. USA standlicht mag niet in Nederland. Ik had een los setje wat hardwarematig wordt uitgevoerd kunnen uitbouwen. Eigenlijk geen vuiltje aan de lucht met de amberkleurige pitten in de witte knipperlichthuizen, maar het mag niet. Heb zelf een importauto uit D.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Misschien een optie om zelf die module te bouwen?
Dit vond ik ergens op internet
Dit vond ik ergens op internet
- Spoiler: Laat zien