Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
REX-666

Re: Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Bericht door REX-666 » 11 dec 2011, 03:30

Hi Ralph,

Als ik volgende week bij Dension ben om bij de auto van mijn vrouw de GW500 en de AVR in te laten bouwen zal ik eens vragen wat de beste prijs is die ze kunnen geven voor die 2 apparaten.

Zoals eerder al gezegd, voor 429,- euro kan iedereen hier op zeker de GW500 iig kopen.
Je zit dan alleen nog met het probleem dat hij hier staat en hij nog naar Nederland moet............
..............en hoe wil je/willen jullie de betaling regelen?

Ik ben niet de beroerdste maar ik ga igg niet met een koffer vol met GW's en AVR's naar Schiphol toe vliegen, dat is zeker :gek:

Eind volgende week weet ik meer.

Greetz en een prettige zondag, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!

E60pro

Bericht door E60pro » 11 dec 2011, 11:16

sh** hey had dit topic net even 2 weken eerder gestart!
Heb nu net alles compleet voor dik 750 euro

REX-666

Bericht door REX-666 » 11 dec 2011, 12:18

Topic is gestart op 29 augustus 2011 en twee weken eerder ging helaas niet want op 15 augustus was iedereen nog op zomer vakantie 8)

Niet echt weinig, die 750,- euro............... maar ik zie dat je toch nog 50,- euro korting hebt gekregen.

Greetz, Rex

Ralph

Bericht door Ralph » 11 dec 2011, 13:21

@Rex: Ik hoor het graag van je :duim:

Mijn auto heeft geen CD wisselaar voorbereiding (hardware matig).
Bij de GW500 is de GW51MO2 Cable Included.
Zijn er dan nog meer kabels nodig behalve de dension 500 + AVR router?

Op shop.dension.com:
Gateway 500 met GW51MO02 kabel te koop voor 429 (geen verzendkosten boven 89euro)
AVR module avrg5b1: 129 euro
Binnen Europa geen douane en inklaringskosten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

REX-666

Bericht door REX-666 » 11 dec 2011, 14:51

@Ralph:

Het lijkt me dat je zelf de oplossing al gevonden hebt, n.l. direct kopen via Dension.
Het setje (GW500 en AVR) is dan igg niet duurder dan: 578,- euro (incl. BTW, voor particulieren) en 462,40 euro (ex. BTW voor bedrijven).
De verzendkosten zijn nul, het is de kortste administratieve weg, de betaling is direct van koper naar leverancier, voor evt. grantie en technische vragen kan jezelf direct contact omdat je bij hun als koper bekend bent en last but not least, ik houd mijn werkdagen en weekeinden Dension problemen vrij ;)

Als je het als bedrijf wilt kopen dan zal je wat papieren moeten overleggen waaronder inschrijving K.v.K. en verklaring EU BTW nr.
Als officiele regel geldt dan, en om evt problemen met de nederlandse belastingsdienst te vermijden, dat je de gekochte spullen moet inbouwen in een wagen die op naam staat van hetzelfde bedrijf wat als koper op de rekening van Dension vermeld staat.

Het eventuele extra prijsvoordeel wat er door mijn tussenkomst te behalen valt is dermate klein dat het niet opweegt tegen de tijd die het mij gaat kosten. Niet zo zeer voor één enkel setje, maar ik heb het gevoel dat jij niet de enige gaat zijn die nu opeens sneller over de streep is. Er is tenslotte nu een voordeel van zo'n 200,- euro te behalen.

Veel succes ermee en een fijne zondag gewenst, Rex

REX-666

Bericht door REX-666 » 11 dec 2011, 15:30

@Ralph 2:

Wat de kabels en voorbereiding betreft kan ik alleen zeggen dat ik bij Dension alleen de GW500 en de AVR gekocht en betaald heb.
In de twee dozen zaten allerlei verschillende extra kabels en zij hebben het ingebouwd en werkend gemaakt.
Zoals eerder al gezegd, heb ik een klein bedrag extra betaald voor het softwarematig zichtbaar maken van het Dension spul in mijn auto. Ik had dat ook zelf kunnen doen maar het leek mij verstandig en praktisch omdat in dit geval gewoon door hun te laten doen.

Qua Audio en Video heeft mijn auto fabrieks af het volgende:
TV Function (601), Navigation System Professional (609), Prep. for Mob. Phone Bluet. Interface (644), CD-Changer BMW for 6 CD's (672) en HiFi System Professional (677).
De TV heb ik zelf softwarematig vrijgeschakeld zodat ik onder het rijden TV- en videobeeld heb.

Wat het hebben van zo'n beetje alles wat mogelijk is en wat het verschil is met een auto die iets uit deze lijst mist m.b.t. het inbouwen van een Dension set, daarop kan ik je het antwoord helaas niet geven.
Maar allicht weten ze daarop bij Dension het antwoord. Naast het feit dat ze mega vriendelijk en behulpzaam zijn spreken de meeste van hun mensen perfect engels.
Vraag of mail maar naar Dhr. Szabolcs Orbán ( szorban@dension.com ), dat is de directeur, en dan mag je rustig zeggen dat je gestuurd bent door "the Dutchman" met de REX-666 en de REX-555. Als je dan nog problemen hebt, dan ga ik wel even bij hem op bezoek ;)

Hopelijk ben ik je (en evt. jullie) hiermee van dienst geweest en in ieder geval succes,

Greetz, Rex

P.s.: Laat je wel even weten hoe het afgelopen is en wat je evaring is met Dension Hongarije!

Ralph

Bericht door Ralph » 12 dec 2011, 14:31

@Rex:
Wat een mooie (originele) opties heb je op je auto toch.

Je hebt helemaal gelijk. Het eventuele extra prijsvoordeel wat er door je tussenkomst te behalen valt is niet in vergelijking met de tijd en moeite dat je daarvoor moet doen. En qua garantie is het altijd makkelijker als de bon op naam staat van mijzelf.

Ik zal je "vrienden" bij dension mailen hoe het zit als ik geen cdwisselaar voorbereiding heb in de auto.
Ik zie trouwens dat de GW500 (IPOD4 + USB etc) nu voor 329 euro gaat.
Het moet niet gekker worden :loveit:

Rex, onwijs bedankt voor je hulp en wijsheid.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”