Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Acidrain

Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Bericht door Acidrain » 29 aug 2011, 15:22

Ik rij nu al weer 5 maanden met veel plezier in een BMW 5 serie touring, 520D, uit januari 2006 (datum eerste toelating). Deze is uitgerust met een audio systeem met cd wisselaar. Geen navi en ook geen handsfree aansluiting. En oh ja, hij kan geen mp3 cd's afspelen. Dat waren helaas de enige minpunten toen we hem 2e hands kochten. Nu wil ik hem graag laten ombouwen naar een systeem waarbij ik USB sticks en evt Ipod kan aansluiten (Ipod, enkel omdat ie zoveel opslagmogelijkheid heeft, hoeft van mij niet per sé).
Het zou leuk zijn als ik hier ook blue tooth op zou kunnen aansluiten ivm handsfree bellen, aangezien ik heel wat km's maak en dan heel wat afbel.

Nu heb ik mij verdiept in de gateway 500, maar van een inbouwbedrijf begrepen dat dit systeem niet lekker werkt met bluetooth? Ik heb een drietal vragen, waar jullie misschien meer ervaring mee hebben? Ik wil het wel graag blijven bedienen via de I-drive.

1) Zijn er buiten de gateway 500 nog andere systemen waarmee het bestaande audiosysteem aangepast kan worden naar USB (en bediend via de I-drive)?
2) heeft iemand ervaring met de gateway 500 en de aansluiting van bluetooth voor handsfree bellen en evt toevoegen van navi?
3) Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf in het zuiden des lands (Zuid-limburg), die dit kan realiseren?

Alvast bedankt!

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Bericht door BMW_Lover » 31 aug 2011, 08:27