Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Acidrain

Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Bericht door Acidrain » 29 aug 2011, 15:22

Ik rij nu al weer 5 maanden met veel plezier in een BMW 5 serie touring, 520D, uit januari 2006 (datum eerste toelating). Deze is uitgerust met een audio systeem met cd wisselaar. Geen navi en ook geen handsfree aansluiting. En oh ja, hij kan geen mp3 cd's afspelen. Dat waren helaas de enige minpunten toen we hem 2e hands kochten. Nu wil ik hem graag laten ombouwen naar een systeem waarbij ik USB sticks en evt Ipod kan aansluiten (Ipod, enkel omdat ie zoveel opslagmogelijkheid heeft, hoeft van mij niet per sé).
Het zou leuk zijn als ik hier ook blue tooth op zou kunnen aansluiten ivm handsfree bellen, aangezien ik heel wat km's maak en dan heel wat afbel.

Nu heb ik mij verdiept in de gateway 500, maar van een inbouwbedrijf begrepen dat dit systeem niet lekker werkt met bluetooth? Ik heb een drietal vragen, waar jullie misschien meer ervaring mee hebben? Ik wil het wel graag blijven bedienen via de I-drive.

1) Zijn er buiten de gateway 500 nog andere systemen waarmee het bestaande audiosysteem aangepast kan worden naar USB (en bediend via de I-drive)?
2) heeft iemand ervaring met de gateway 500 en de aansluiting van bluetooth voor handsfree bellen en evt toevoegen van navi?
3) Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf in het zuiden des lands (Zuid-limburg), die dit kan realiseren?

Alvast bedankt!

BMW_Lover
Contacteer:

Re: Audio ombouwen naar USB en evt navi en handsfree

Bericht door BMW_Lover » 31 aug 2011, 08:27

Heb ooit een nederlandse site gevonden toen ik aan het zoeken was mar die zijn 2 x zo duur. Ik ben helemaal gek op mijn gateway 500. Heb er een 60gb 2,5" hd aan hangen met veeeeeeel muziek er op en kan ook iphone en itouches aansluiten. Navigatie en bluetooth had ik al dus daar kan ik niets over zeggen. De site zal ik nog eens zoeken.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 31 aug 2011, 09:06

Heb nog nooit een e60 gezien zonder navi.

Bestaan deze dan?

Ook al heb je klein scherm is navi geen standaard optie alsnog?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

mike16v

Bericht door mike16v » 03 sep 2011, 21:55

Navi is idd een optie geweest en bv ook geen onderdeel van de executive uitvoering..

als je geen 606 hebt dan heb je wel hetzelfde scherm ,maar in plaats van rechts in het scherm de navi optie zit daar de boordcomputer ( er zijn ook monochrome schermen geleverd, maar voor zover ik weet nooit in nederland of in de rest van europa )

Ralph

Bericht door Ralph » 04 sep 2011, 03:16

Ik heb een heleboel e60's gezien zonder Navi, waaronder die van mij.
Ik heb inmiddels navi pro erin laten zetten.

De e60 is standaard voorzien van een business (6.5 inch) scherm. Hierop zijn diverse schermen oproepbaar (boordcomputer/radio-cd/etc).

Bij navi business wordt enkel de standaard business radio vervangen door business navigatie (MASK).
Het business scherm blijft behouden.
Bij professional navigatie (SA609) wordt er een CCC geplaatst op de plek van de radio.
Het scherm wordt ook vervangen door een 8,8 inch professional scherm.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

BMW318I

Bericht door BMW318I » 19 okt 2011, 22:19

Mijn neef heeft ook zonder navi 520i E60 die bestaan echt.
BMW Bayerische Motoren Werke

REX-666

Bericht door REX-666 » 09 dec 2011, 13:44

Beste Acidrain,

Gisteren hebben ze bij het hoofdkantoor van Dension mijn auto voorzien van een Gateway 500 en een Dension AVR en het werkt allemaal echt perfect!
En wat voor mij belangrijk was, het werkt via de i-Drive en niet via een losse afstandsbediening.

Misschien leuk om te weten dat Dension een hongaarse firma is en het een hongaars product is.

Om echt het maximale uit het meeste van de Dension producten te halen is het hebben van een iPhone of iPod wel een vereiste.
Zonder één van deze poducten is het afspelen van video's, het tonen van foto's of het afspelen van beelden die op het internet staan, niet mogelijk.

Ze hebben bij Dension even een mobiele 320 GB HDD van mij, met daarop 53 GB aan muziek voor mij geindexeerd en toen het contact van de auto aangezet werd was de hele inhoud gelijk zichtbaar.
Via de Gateway 500 kan je tot 100GB aan muziek indexeren, als je daarboven gaat dan geeft hij de muziek files wel weer, maar hangt er dan een volgnummer aan. Maar ik geloof niet dat er iemand is die daar nog van wakker ligt ;)

Ik ben helaas nog geen ervaren ervaringsdeskundige, maar over de Dension Gateway 500 en de AVR kan ik tot op dit moment zeggen: " so far, so perfect!"

Met de huidige Forint koers koste mij het hele verhaal bij Dension 415,- euro (294,- euro voor de Gateway 500 en 121,- euro voor de AVR), en voor dat geld word het echt moeilijk om überhaupt iets anders en laat staan iets beters te vinden.
Waarschijnlijk omdat ze mij zo'n gezellige vent vonden, hebben ze voor het inbouwen niets gerekend en kwam er alleen 26,- euro bij voor het hangen aan de BMW software computer. En ondanks dat ik dat zelf thuis had kunnen doen, heb ik dat alleen al om praktische redenen natuurlijk door hun laten doen.

Mijn vrouw had gelijk in de gaten dat dit wel een heel fijn en handig gebruiksvoorwerp is voor in de auto, en bestelde er gelijk eentje voor in haar eigen auto. Wordt volgende week ingebouwd en voor mij is dit een extra bewijs dat dit een hele goede keus was ;)

Iedereen een fijn weekend gewenst, Rex
Als ik Mercedes wil rijden,dan bestel ik wel een Taxi!

Ralph

Bericht door Ralph » 09 dec 2011, 19:56

294 voor de Gateway 500 en 121 voor de AVR?
Voor zulke bedragen ben ik wel te porren?
Kan een gewone sterveling (ik) daar dan ook terecht?

E60pro

Bericht door E60pro » 09 dec 2011, 20:14

Daar heb ik dus gewoon het dubbele voor betaald.

Waar zit dat hoofdkantoor dan ?

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 10 dec 2011, 10:57

Rex, stuur mij ff zo'n avr toe voor dat geld!
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

REX-666

Bericht door REX-666 » 10 dec 2011, 12:52

Jemiggggg, BMW Forum wordt massaal wakker.............

Hoezo het dubbele voor betaald????
Wat kost dat dan in Nederland???

Dat het hier in Hongarije iets goedkoper is, dat is wel te rechtvaardigen omdat het een Hongaars product is en dat ik het via het zgn via via kanaal zeg maar tegen export groothandelsprijs heb ala, maar dat mag toch niet het dubbele gaan worden in Nederland.

De gewone hongaarse prijs inclusief 25% BTW voor de Gateway 500 was 449,- euro en is recentelijk verlaagd naar 429,- euro incl 25% BTW.
Voor dit bedraag kan iedereen hem hier kopen.
Als hier nog de BTW van af gaat, dan kom je op 343,20 euro. (Dit is dus de ex-BTW prijs of export prijs voor iedereen die zonder BTW kan/mag kopen).

En omdat ik zo'n gezellige vent ben (of precies de goede vrienden heb), kreeg ik de Gateway 500 voor zeg maar groothandelsprijs en dus nog eens 49,20 euro goedkoper (343,20 - 49,20 = 294,- euro).

De buitenlandse partners/dealers van Dension betalen zeker niet meer dan 294,- maar eerder nog minder. Je moet daar dan nog wel de, in dit geval de nederlandse BTW, bij optellen om op nul-saldo te komen.

Hetzelfde rekensommetje is er natuurlijk voor de AVR, alleen weet ik daar op dit moment de normale hongaarse consumentenprijs niet van.

En Dennis, heb jij er dan geen AVR inzitten? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat jij Dension had laten inbouwen.............
........was ik er misschien vanuit gegaan dat als je halve dashboard er toch al uit moet dat je dan ook gelijk een AVR er in laat zetten............
........nu moet weer je halve dashboard eruit :gek:
........Ik kom na de kerst naar Nederland, bel me anders vandaag maar ff op :amen:

Greetz en een prettig weekend allemaal, Rex

E60pro

Bericht door E60pro » 10 dec 2011, 19:27

Om de GW500 in te bouwen hoeft niet je halve dashboard er uit, alleen het dashboard kastje.
Om de AVR in te bouwen moet inderdaad wel alles er voor weg omdat je bij de achterkant van de CCC moet komen.

Normale prijs voor GW500 is in nederland 550 euro en de AVR 250 euro.

REX-666

Bericht door REX-666 » 10 dec 2011, 21:53

Nou dan is de Dension hardware hier een heel stuk goedkoper, dat weten we dan alvast.

Het inbouwen van GW500 en de AVR had normaal 65,- euro gekost, en voor die prijs doen ze het ook waarschijnlijk niet in Nederland.............

Greetz, Rex

E60pro

Bericht door E60pro » 10 dec 2011, 22:06

Nope...

Ralph

Bericht door Ralph » 10 dec 2011, 23:50

@Rex: De hamvraag is nu natuurlijk?
Hoe kunnen wij de hardware ook voor zo een mooi prijsje krijgen?
Valt er nog wat te regelen?
Het is binnenkort kerst en dan weet ik wat ik Santa moet vragen :ja:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”