Verlaging

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Gebruikersavatar
Marvin 328iT
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
Locatie: Rotterdam e.o.

Verlaging

Bericht door Marvin 328iT » 22 jul 2011, 13:14

Heb van de week wegens een lekke LV schokbreker een setje KONI Str. sportschokbrekers gekocht icm H&R -40/20mm veren, Meyle HD reaktie-stangen, en oem veerpootlagers.
Na montage reed de auto weer stukken beter...met die lekke LV schokbreker had ik constant bij kleine hobbels/onregelmatigheden dat ik een soort van trilling in m'n stuur kreeg(soort van bump-steer).

De auto is voor mooi verlaagd, alleen achter klopt er naar mening iets niet!
Achter is er namelijk een redelijk verschil in hoogte...LA is de auto +/- 1,2cm hoger als RA!!!
Heb de boel achter toen los gehaald om te checken of ik toevallig toch iets niet helemaal goed gemonteerd had, maar dat was niet het geval...toen veer iets verdraaid(je weet maar nooit), en alles weer vastgezet met nog steeds het zelfde resultaat -_-
Nu heb ik zojuist weer alles losgehaald, en maar weer een setje M-tech veren(iets hoger) onder gezet omdat ik straks de deur uit moet met 4 personen, en hij RA toch wel heel erg laag was.
Ik ga van de week wel eens ff kijken of ik eruit kom (evt. met tips van jullie) waarom er zo'n verschil in hoogte zit.
De achterdempers zijn trouwens in goede staat(laten testen), de stabilisatorstang-rubbers zijn nieuw, en de oem drop-links zijn ook net nieuw.

ohja, de hoogte is nu:
VOOR(KONI Str. icm -40 H&R) 33,4cm
ACHTER(Streetline icm M-tech)
Links 33,0 cm
Rechts 31,8 cm

gr.
Marvin

Gebruikersavatar
Marvin 328iT
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
Locatie: Rotterdam e.o.

Re: Verlaging

Bericht door Marvin 328iT » 22 jul 2011, 17:36

Ja alles zit goed gemonteerd... :)
Zo moeilijk is het niet om veren te vervangen...de veren zitten er goed tussen, rubberen dingen zitten ook goed(boven en onder)...dus veel meer kan er niet zijn.
Veerpootlager is niet los geweest, en is een tijdje geleden gemonteerd door een BMW specialist(Meyle HD)...ik denk persoonlijk ook niet dat die verkeerd zit , en dit heeft denk ik ook niet echt met je hoogte te maken heeft (auto rust op z'n veren, niet op de demper!...en dan zou hij moeten gaan klapperen over hobbels)
Met de orginele veren is het me door de grotere hoogte ook nooit echt opgevallen...het enige wat ik nog kan bedenken is dat het met het subframe(reparatie) te maken kan hebben....dwz dat een kant misschien iets hoger/lager geworden is????

Moet er trouwens ook bij vermelden dat het met 1/5 tank benzine is!


gr.
Marvin

Wiebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2010, 11:42

Re: Verlaging

Bericht door Wiebe » 11 okt 2011, 14:34

Hallo,
ik heb dit ook met mijn E30 324d complete set van TA technix eronder gezet.

blijkt dat rechts een kleine 2 cm lager ligt dan links.. je merkt het ook met rijden met name over drempels..
veren al omgezet: links naar rechts... maar geen verschil.

Marvin heb jij al een oplossing?

mvg


Wiebe

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: Verlaging

Bericht door hanse46 » 13 okt 2011, 22:00

Het schijnt een bewuste keuze van BMW te zijn geweest om links iets hoger te zetten dan rechts, aangezien je dit compenseert als je er als bestuurder in zit.

Ik heb dat hoogteverschil ook, je kunt er simpelweg niets aan doen. Het zijn rijdersauto's, dus optimaal afgestemd voor als je er alleen in zit :h:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”