Een maand of 2 geleden zijn de draagarm rubbers vervangen nadat trilling in m'n stuur van het ene op het andere moment toch best behoorlijk bleek (wagen had 2 weken still gestaan daarvoor), maar ook daarna zat er een lichte trilling in m'n stuur... nog voor de draagarm rubbers waren vervangen hadden we zelf de remblokken vervangen, maar niet de remschijven. Mijn vermoeden was dat de trilling die ik nog had dus kwam door kromme/versleten remschijven.
Sind vanochtend is de trilling weer van een niveautje dat als je je hand op je stuur houdt dan tril je 'm zo in slaap... super k.u.t. dus! Eenmaal thuis, stap ik uit m'n auto en een geur van hitte (niet van verbranding) om 't maar een beetje raar uit te leggen, deed mij de voorwielen wat nader inspecteren. Wat bleek, 1 schijfrem was ontzettend heet, maar dan op zo'n manier dat de hitte in de hele velg zat... niet visueel gloeien, maar heet om aan te raken. Vergeleken met de rem aan de andere kant: die natuurlijk wel warm was van 't rijden, maar verder OK.
Er is dus behoorlijk wat mis. Mijn vraag: Zijn er dingen die ik kan uit proberen/los kan wrikken/uit kan sluiten, terwijl de auto voor de deur staat? Op dit moment heb ik geen behoorlijke krik, maar ik kan 'm wel even op de standaard krik zetten bijv.
De schijfremmen en blokken zullen wel vervangen moeten worden, maar kan er meer aan de hand zijn?
Bedankt!
P.S. Excuus als ik 't beetje vaag uit leg