E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
TOP Anco, leuk je daar dan (hopelijk) ook te zien Ik stuur Marc gelijk een mail!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Ik ben overtuigd. Ik heb echter tot 1 september Bovag garantie op mijn wagen. Ik twijfel erg of het verstandig is om voordat de garantieperiode afgelopen is de auto te gaan chippen. Opt1mus, zou jij Supro om advies hierover kunnen vragen?
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Als ik de 5e mijn vakantie geld heb wil ik ook wel laten chippen en misschien rollen. Maar dat is het hem nu juist meestal krijg ik half mei pas vakantie geld.
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Oke, de extra pk's en nm's bevallen zo te lezen dus prima, maar hoe zit het eigenlijk met het extra roeten wat vaak het geval blijkt te zijn na chiptuning?
Dat is namelijk de voornaamste reden dat ik mijn 330d tot nu toe origineel heb gelaten ...

Dat is namelijk de voornaamste reden dat ik mijn 330d tot nu toe origineel heb gelaten ...
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
zie: http://www.e46forum.nl/forum/viewtopic. ... ten#p23381Mooggie schreef:Oke, de extra pk's en nm's bevallen zo te lezen dus prima, maar hoe zit het eigenlijk met het extra roeten wat vaak het geval blijkt te zijn na chiptuning?![]()
Dat is namelijk de voornaamste reden dat ik mijn 330d tot nu toe origineel heb gelaten ...
(onder spoiler)
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Ik ben blij jullie positieve reacties te lezen!
Het gaat lang duren tot de 5e mei....
Inmiddels zijn we al weer met z'n 2'en (ik hoop de je OVB snel verdwijnt Anco
) en wellicht met z'n 3'en (en dat is dan weer OVB Supro)

Inmiddels zijn we al weer met z'n 2'en (ik hoop de je OVB snel verdwijnt Anco

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Ik zie niet bij iedereen staan welk model ze hebben.
Ook niet in hun garage profiel.
misschien ff een idee 320/330 136/15/184/204 pk...
km stand?
Dan zijn de uitkomsten beetje beter vergelijkbaar
Ook niet in hun garage profiel.
misschien ff een idee 320/330 136/15/184/204 pk...
km stand?
Dan zijn de uitkomsten beetje beter vergelijkbaar
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
+1AlpinaDrachten schreef:Ik zie niet bij iedereen staan welk model ze hebben.
Ook niet in hun garage profiel.
misschien ff een idee 320/330 136/15/184/204 pk...
km stand?
Dan zijn de uitkomsten beetje beter vergelijkbaar
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Ik mail je een PB tje Opt1musOpt1mus schreef: Inmiddels zijn we al weer met z'n 2'en (ik hoop de je OVB snel verdwijnt Anco) en wellicht met z'n 3'en (en dat is dan weer OVB Supro)
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Hallo Leden,
Zo...nu een verslag van mijn bezoek bij Supro dd 15 april 2008.
Op zich (gelukkig) alles goed verlopen.
Ter referentie: E46 316 bj2000 (geen facelift), tellerstand 117dkm.
Na een hele ochtend bezig gewacht te hebben, was mijn auto eindelijk klaar
. Wetende dat er uit mijn blok niet veel pk's te halen valt, wilde ik graag dat de motor gewoon lekker liep.
Mijn max koppel zit op 2500! En dat voor een benzine motor, dus dat rijd wel aardig.
Tijdens een proefrit met de tunerspecialist keken we ook waar de motor zijn pieken en dalen heeft.
En vertelde hem ook dat het leuk zou zijn als dat enigzins verhoogd kan worden en ook nogeens lekkerder loopt/ gas oppakt.
Na proefrit is hij meteen aan de auto gaan werken...
Snel afgerekend en dus; op naar Rotterdam!!!
Tijdens het rijden merkte ik niet zoveel, eigenlijk helemaal niet zoveel.
Na ongeveer -Op die dag- ca. 300 km gereden te hebben, begon ik langzaam te merken dat er wat gebeurde...
Twee grote verschillen wat ik merkte is, dat ik sneller kon opschakelen. Normaal zat er een pause in, en nu; koppeling in -> op/af schakelen -> gasgeven -> gelijk respons!
Het andere is dat mijn toerenbereik veel lekkerder loopt. 1000-3500 is veel beter geworden en dat voel je.
Vooral in de bochten
!!! En daar hou ik zeker van!
Normaal (of beter te zeggen... vroeger
)zakte de toeren in de bochten, NU.... moeiteloos auto blijft gaan! Dus kans op driften is hoger 
Ik zit nu in de bochten zelfs andere auto's pushen... Ok...Geen gekkigheid ..af en toe dan..,ik moet auto wel heel houden.
Acceleratie van 80km naar 120km kan ik auto gewoon in zijn 5e versnelling laten,gas geven en hij gaat hoor...
Uhmm benzine verbruik... rijd ik 1 op 13! Dat is iets waar ik nog over uit ben... Was immers voor tuning al zo..
Al met al tevreden over het werk van Supro!
Mijn complimenten.
Rico
Zo...nu een verslag van mijn bezoek bij Supro dd 15 april 2008.
Op zich (gelukkig) alles goed verlopen.
Ter referentie: E46 316 bj2000 (geen facelift), tellerstand 117dkm.
Na een hele ochtend bezig gewacht te hebben, was mijn auto eindelijk klaar

Mijn max koppel zit op 2500! En dat voor een benzine motor, dus dat rijd wel aardig.
Tijdens een proefrit met de tunerspecialist keken we ook waar de motor zijn pieken en dalen heeft.
En vertelde hem ook dat het leuk zou zijn als dat enigzins verhoogd kan worden en ook nogeens lekkerder loopt/ gas oppakt.
Na proefrit is hij meteen aan de auto gaan werken...
Snel afgerekend en dus; op naar Rotterdam!!!

Tijdens het rijden merkte ik niet zoveel, eigenlijk helemaal niet zoveel.
Na ongeveer -Op die dag- ca. 300 km gereden te hebben, begon ik langzaam te merken dat er wat gebeurde...
Twee grote verschillen wat ik merkte is, dat ik sneller kon opschakelen. Normaal zat er een pause in, en nu; koppeling in -> op/af schakelen -> gasgeven -> gelijk respons!
Het andere is dat mijn toerenbereik veel lekkerder loopt. 1000-3500 is veel beter geworden en dat voel je.
Vooral in de bochten

Normaal (of beter te zeggen... vroeger


Ik zit nu in de bochten zelfs andere auto's pushen... Ok...Geen gekkigheid ..af en toe dan..,ik moet auto wel heel houden.
Acceleratie van 80km naar 120km kan ik auto gewoon in zijn 5e versnelling laten,gas geven en hij gaat hoor...
Uhmm benzine verbruik... rijd ik 1 op 13! Dat is iets waar ik nog over uit ben... Was immers voor tuning al zo..
Al met al tevreden over het werk van Supro!
Mijn complimenten.
Rico
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Mooi verhaal Rico! Blij om te horen dat je uiteindelijk ook tevreden bent over de tuning.
Wel tof dat je toch nog zo veel merkt met een benzine motor!
(Opt1mus, heb je PB gestuurd)
Wel tof dat je toch nog zo veel merkt met een benzine motor!
(Opt1mus, heb je PB gestuurd)
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Is er ook iemand bij met een 330D automaat? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van tuning met deze combinatie.Ik zie niet bij iedereen staan welk model ze hebben.
Ook niet in hun garage profiel.
misschien ff een idee 320/330 136/15/184/204 pk...
km stand?
Dan zijn de uitkomsten beetje beter vergelijkbaar
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Ja hoor, je bovenbuurman in dit Topic 

______________________________________________________
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
"if you shake it more then twice, you're playing with it ;-)"
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
@ Ricoman, goed te lezen dat ook jij tevreden bent over Supro en het werk wat ze aan je auto gedaan hebben. Ik kan niet wachten tot de 5e!
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Foto`s tegoed? Ik weet van niks.. let know...330dM schreef:Hadden we van jou niet nog foto's te goed?Ik zie niet bij iedereen staan welk model ze hebben.
