Beter laat dan nooit.

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Ben V
Contacteer:

Beter laat dan nooit.

Bericht door Ben V » 25 apr 2011, 21:44

Afbeelding

Ondanks het feit dat ik al lid ben van dit forum sinds 2007 werd het volgens mijn zoon(s) nu toch wel eens tijd om me voor te stellen op dit forum. Ik heb mijn 320D nooit echt beschouwd als hobbyauto en hoewel de Z3 1.9 die ik in 2007 al wel bezat, mijn "echte" hobbyauto was, was dit forum destijds alleen nog maar bedoeld voor e46 enthousiastelingen. Maar zaken veranderen, zo ook dit forum. En aangezien Griffendahl zich hier herhaaldelijk presenteert, kan ik toch eigenlijk niet meer achterblijven met het voorstellen van mijn hobbyauto. Vooraf even een korte inleiding. Naast een min of meer normaal vervoermiddel heb ik altijd een hobbyauto gehad. Ik heb diverse oldtimers gehad en mijn laatste project was een Triumph TR6. Een prachtige wagen die nog volledig gerestaureerd moest worden. Met mijn beide zoons, toen nog 10 en 15 jaar oud ben ik ooit eens begonnen die TR volledig te strippen... en daar is het bij gebleven. Door omstandigheden was ik niet meer echt in staat dit project af te maken. Iedere dag als ik door de garage liep werd ik me dit "project" geconfronteerd. En mijn vrouw had al diverse malen geopperd het ding te verkopen en een gerestaureerde, dan wel een "nieuwe" cabrio te kopen.
Een gerestaureerd bleek al snel niet haalbaar, daar de exemplaren TR waar ik de voorkeur aan gaf, ver boven het budget gingen. Dus dan maar een nieuwe...
Daar we destijds allemaal nogal besmet waren met het PSA-virus lag het min of meer voor de hand dat het een Peugeot 306 zou worden en wel een blauwe 2.0 met camelkleurige lederen bekleding. Echter toen ik op zoek ging kwam ik tot de ontdekking dat we voor hetzelfde geld ook een BMW Z3 in Duitsland zouden kunnen kopen, een werkelijk perfecte opvolger van de TR. Na een lange zoektocht vonden we uiteindelijk een exemplaar welke ons bijzonder aansprak. Een 1.9 Montrealblue met Origon violet lederen interieur en 17 inch R&H X-räder. Een geweldige wagen waar we tot op de laatste dag dat hij in ons bezit was enorm veel plezier aan hebben mogen beleven. Plezier dat schijnbaar ook op Griffendahl en zijn vriendin is overgeslagen :D
Het BMW rijden beviel zo goed dat ook de auto voor het dagelijks vervoer een BMW werd en wel een 320D met destijds 85k op de teller. En gewoon bij de plaatselijk dealer. Inmiddels zijn dat er 200k+ maar ik wil nog geen afscheid nemen, ten eerste omdat ik qua rijden geen verschil merk met toen ik hem kocht en ten tweede, omdat ik het nog steeds een prachtige BMW vind.

Afbeelding

Nu terug naar de hobbyauto. De Z3 1.9 was de ideale cabrio, met een prachtige motor die in alles voldeed aan de wensen die wij aan een cabrio stelden. Hoofdzakelijk rustig toeren en af en toe een trip naar de Alpen. De topsnelheid heb ik nooit gemeten. Autobahnfahren met een cabrio vind ik niet leuk :( (of je moet je nieuwe aanwinst uit zuid Duitsland ophalen)
De oplettende lezer ziet dat ik in de verleden tijd schrijf. Ja, en iemand die dit forum nauwkeurug volgt weet dat deze 1.9 hier vorig jaar te koop heeft gestaan en inmiddels ook een nieuwe eigenaar heeft gevonden.
Sinds ik in het bezit was van een BMW heeft dit merk mij voor zich gewonnen, mede dankzij een goede dealer. BMW werd mijn hobby en zo stootte ik op een gegeven moment op een artikel welke ging over individual uitvoeringen van de Z3. Ik viel meteen voor de San Remo uitvoering en de liefde voor een 6-cilinder lijnmotor was met de verkoop van de TR nooit helemaal verdwenen. Toen ontstond de wens ooit nog eens een San Remo te kopen en wel een 3.0i omdat er daar maar een paar van zijn gemaakt. Voor zover ik heb kunnen nagaan is de 3.0i San Remo in Nederland zelfs nooit verkocht. Twee en een half jaar heb ik gezocht en er uiteindelijk een gevonden in Duitsland, voorzien van alle documentatie, kilometerlogboek, rekeningen alle sleutels en 100% origineel, 78k gelopen en de eerste eigenaar was een ontwikkelingschef van BMW München. hoe mooi wil je het hebben?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ben V op 25 apr 2011, 21:57, 6 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Re: Beter laat dan nooit.

Bericht door Griffendahl » 25 apr 2011, 21:48

Welkom pa, werd onderhand wel eens tijd dacht ik zo ;)

j0eyv

Bericht door j0eyv » 25 apr 2011, 21:53

Grappig! Je vader op bimmerportal! :)

Officieel welkom en echt een zeer mooie wagens. De sedan is ook echt geweldig. Punten voor de plaatjes trouwens! ;)
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

Cliff

Bericht door Cliff » 25 apr 2011, 21:55

Hehe...na al die verhalen dan toch een voorstelrondje! ;)

Welkom hier!

Ben V
Contacteer:

Bericht door Ben V » 25 apr 2011, 22:00

j0eyv schreef:Grappig! Je vader op bimmerportal! :)

Officieel welkom en echt een zeer mooie wagens. De sedan is ook echt geweldig. Punten voor de plaatjes trouwens! ;)
Thanx en die plaatjes zijn van mijn andere zoon :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 25 apr 2011, 22:02

En mocht je ook interesse hebben in zulke foto's kijk dan ook even hier.

Beens1

Bericht door Beens1 » 25 apr 2011, 22:37

Nou, welkom dan maar. Mooie wagens heb je!

bkw38

Bericht door bkw38 » 25 apr 2011, 23:00

Welkom pa van Griffendahl.. ! Mooi wagens!
E60 530D

black compact

Bericht door black compact » 26 apr 2011, 05:49

welkom hier
en zoals je zelf al zegt, beter laat dan nooit

bofkont

Bericht door bofkont » 26 apr 2011, 09:30

Zo hey wat een prachtige wagens, vooral die Z3 3.0 :W
Sander heeft de liefde voor mooie wagens niet van een vreemde, dat is wel duidelijk :duimen:
En uiteraard welkom :)
Laatst gewijzigd door bofkont op 26 apr 2011, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

320driver

Bericht door 320driver » 26 apr 2011, 10:40

Welkom Ben inderdaad mooie Z3 zeg :duim:

Farl

Bericht door Farl » 26 apr 2011, 11:40

Welkom senior Griff! ;)

mantisnl

Bericht door mantisnl » 26 apr 2011, 11:56

Welkom hier! Mooie verzameling! Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar wat die San Remo uitvoering inhoudt? Nog een speciaal interieurtje erin in dan?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 26 apr 2011, 12:06

Yup, de San Remo is een 'individual' uitvoering...
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
San Remo: Titanium silver paint , Heated M Roadster seats 2_tone estorilble & black Gear shift & handbrake & M steering wheel with estorilblue soft leather, Aluminium console, Individual doos sills, Dark blue softtop, White blinkers & Heated M-mirrors

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 26 apr 2011, 19:02

Welkom Ben!

Ik heb 'm al in het echt mogen bewonderen. En naast Griffendahl gezeten tijdens een proefritje.
Die 3.0 werkt toch wel erg lekker hoor. (en wat een geluid :love: )
En hoewel de Z3 niet echt mijn favoriet is, is deze toch wel erg lekker.
Mede omdat dit een auto is, die gewoon werkelijk in nieuwstaat is. (lees, geen enkel gebruikersspoor te zien!)

Veel plezier als actief lid hier!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”