Ondanks het feit dat ik al lid ben van dit forum sinds 2007 werd het volgens mijn zoon(s) nu toch wel eens tijd om me voor te stellen op dit forum. Ik heb mijn 320D nooit echt beschouwd als hobbyauto en hoewel de Z3 1.9 die ik in 2007 al wel bezat, mijn "echte" hobbyauto was, was dit forum destijds alleen nog maar bedoeld voor e46 enthousiastelingen. Maar zaken veranderen, zo ook dit forum. En aangezien Griffendahl zich hier herhaaldelijk presenteert, kan ik toch eigenlijk niet meer achterblijven met het voorstellen van mijn hobbyauto. Vooraf even een korte inleiding. Naast een min of meer normaal vervoermiddel heb ik altijd een hobbyauto gehad. Ik heb diverse oldtimers gehad en mijn laatste project was een Triumph TR6. Een prachtige wagen die nog volledig gerestaureerd moest worden. Met mijn beide zoons, toen nog 10 en 15 jaar oud ben ik ooit eens begonnen die TR volledig te strippen... en daar is het bij gebleven. Door omstandigheden was ik niet meer echt in staat dit project af te maken. Iedere dag als ik door de garage liep werd ik me dit "project" geconfronteerd. En mijn vrouw had al diverse malen geopperd het ding te verkopen en een gerestaureerde, dan wel een "nieuwe" cabrio te kopen.
Een gerestaureerd bleek al snel niet haalbaar, daar de exemplaren TR waar ik de voorkeur aan gaf, ver boven het budget gingen. Dus dan maar een nieuwe...
Daar we destijds allemaal nogal besmet waren met het PSA-virus lag het min of meer voor de hand dat het een Peugeot 306 zou worden en wel een blauwe 2.0 met camelkleurige lederen bekleding. Echter toen ik op zoek ging kwam ik tot de ontdekking dat we voor hetzelfde geld ook een BMW Z3 in Duitsland zouden kunnen kopen, een werkelijk perfecte opvolger van de TR. Na een lange zoektocht vonden we uiteindelijk een exemplaar welke ons bijzonder aansprak. Een 1.9 Montrealblue met Origon violet lederen interieur en 17 inch R&H X-räder. Een geweldige wagen waar we tot op de laatste dag dat hij in ons bezit was enorm veel plezier aan hebben mogen beleven. Plezier dat schijnbaar ook op Griffendahl en zijn vriendin is overgeslagen
Het BMW rijden beviel zo goed dat ook de auto voor het dagelijks vervoer een BMW werd en wel een 320D met destijds 85k op de teller. En gewoon bij de plaatselijk dealer. Inmiddels zijn dat er 200k+ maar ik wil nog geen afscheid nemen, ten eerste omdat ik qua rijden geen verschil merk met toen ik hem kocht en ten tweede, omdat ik het nog steeds een prachtige BMW vind.

Nu terug naar de hobbyauto. De Z3 1.9 was de ideale cabrio, met een prachtige motor die in alles voldeed aan de wensen die wij aan een cabrio stelden. Hoofdzakelijk rustig toeren en af en toe een trip naar de Alpen. De topsnelheid heb ik nooit gemeten. Autobahnfahren met een cabrio vind ik niet leuk
De oplettende lezer ziet dat ik in de verleden tijd schrijf. Ja, en iemand die dit forum nauwkeurug volgt weet dat deze 1.9 hier vorig jaar te koop heeft gestaan en inmiddels ook een nieuwe eigenaar heeft gevonden.
Sinds ik in het bezit was van een BMW heeft dit merk mij voor zich gewonnen, mede dankzij een goede dealer. BMW werd mijn hobby en zo stootte ik op een gegeven moment op een artikel welke ging over individual uitvoeringen van de Z3. Ik viel meteen voor de San Remo uitvoering en de liefde voor een 6-cilinder lijnmotor was met de verkoop van de TR nooit helemaal verdwenen. Toen ontstond de wens ooit nog eens een San Remo te kopen en wel een 3.0i omdat er daar maar een paar van zijn gemaakt. Voor zover ik heb kunnen nagaan is de 3.0i San Remo in Nederland zelfs nooit verkocht. Twee en een half jaar heb ik gezocht en er uiteindelijk een gevonden in Duitsland, voorzien van alle documentatie, kilometerlogboek, rekeningen alle sleutels en 100% origineel, 78k gelopen en de eerste eigenaar was een ontwikkelingschef van BMW München. hoe mooi wil je het hebben?