roetfilter vervangen..
Re: roetfilter vervangen..
Hallo Kasper,
Sorry voor de late reactie, ik krijg geen automatische melding als er een rectie op dit topic is (beetje lastig).
Het verbruik is zoals altijd erg lastig en erg afhankelijk van "de rechter voet". Echter de gemiddelde besparing is zo'n 5%.
Niet heel veel dus, maar een leuke bijkomstigheid.
Met overspeed bij turbo's (na demontage roetfilter) hebben wij absoluut nog geen problemen gehad. Als dit het geval zou zijn, zouden we het ook zeker niet adviseren.
Sorry voor de late reactie, ik krijg geen automatische melding als er een rectie op dit topic is (beetje lastig).
Het verbruik is zoals altijd erg lastig en erg afhankelijk van "de rechter voet". Echter de gemiddelde besparing is zo'n 5%.
Niet heel veel dus, maar een leuke bijkomstigheid.
Met overspeed bij turbo's (na demontage roetfilter) hebben wij absoluut nog geen problemen gehad. Als dit het geval zou zijn, zouden we het ook zeker niet adviseren.
Re: roetfilter
Zolang je geen power-verlies hebt laten zoals het is. Als je voelt dat deze minder gaat trekken is het teken dat hij verstopt zit en heb je wel kosten. Het wissen van de fout kan je zelf via de display van de km-teller maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe het juist moet.
MVG
MVG
kasper schreef:Hallo ik ben Kasper en nieuw hier op het forum.
Het roetfilter probleem is een bekend probleem.
Een andere/goedkopere oplossing is als volgt:
Er zijn enkele mensen/bedrijven in Nederland welke het roetfilter via de sofware weg kunnen schrijven, dwz softwarematig wegschrijven van het roetfilter. Hierdoor zal de auto nooit meer een melding maken een nieuw roetfilter te plaatsen en zal er nooit meer een regeneratie proces gestart worden. Door deze software aanpassing is het mogelijk geworden om zonder roetfilter te rijden. Om geen problemen bij de apk te krijgen zal er voor gekozen moeten worden dat het roetfilter leeg te halen en dan terug te plaatsen onder de auto, zodat het lijkt als of het roetfilter gewoon nog aanwezig is.
deze optie heeft mijn garage zelf gedaan bij onze wagen (e61 530 touring van 2006 ) filter onderuit hebben deze half leeg gehaald.
terug geplaatst software aan gepast en alles oke . veel beter presteren ,minder verbruik
.
Verder bijkomend voordeel is dat het verbruik door het verwijderen van het roetfilter zal zakken.
Na een beetje googlen zal je deze bedrijven wel vinden...
succes
BMW E61 ,530D met sportpack van 06/2006 en 110.000Km
Ben aan de beurt!
Ga vrijdag even naar de garage om te kijken of dit het probleem is of dat er toch iets anders aan de hand is. Hou jullie op de hoogte.

Tazran,merk je dan iets aan het rijgedrag?
Ik zit al 1500km boven de melding,en de wagen rijdt nog steeds probleemloos.
Ik ga blijven rijden tot ik iets merk.
Spontaan regenereren doet hij nog steeds niet,dus zal het ook wel niet nodig zijn.
Ik zit al 1500km boven de melding,en de wagen rijdt nog steeds probleemloos.
Ik ga blijven rijden tot ik iets merk.
Spontaan regenereren doet hij nog steeds niet,dus zal het ook wel niet nodig zijn.
Regenereren is zeer storend. Het klinkt een beetje alsof je ee n lek in de uitlaat hebt. Een lage monotone brom, die uit de demper oid lijkt te komen. Je verliest trekkracht (terwijl ie notabene net getuned is). Verbruik schiet omhoog en je kunt zo nu en dan vuurballen uit de uitlaat schieten (volgens mij heb ik dat al). Ik neem aan dat je veel lange ritten maakt. Ik helaas niet. 

Ik maak 4 ritten van 12 km woon/werkverkeer per dag, en af en toe verder(maar niet veel)
De teller staat nu op 174500km met -1200km bij de servicebeurt voor de roetfilter.
Voorlopig merk ik zoals ik al zei niets.
De teller staat nu op 174500km met -1200km bij de servicebeurt voor de roetfilter.
Voorlopig merk ik zoals ik al zei niets.
Dat heb ik ookTazran schreef:Regenereren is zeer storend. Het klinkt een beetje alsof je ee n lek in de uitlaat hebt. Een lage monotone brom, die uit de demper oid lijkt te komen. Je verliest trekkracht (terwijl ie notabene net getuned is). Verbruik schiet omhoog en je kunt zo nu en dan vuurballen uit de uitlaat schieten (volgens mij heb ik dat al). Ik neem aan dat je veel lange ritten maakt. Ik helaas niet.

Af en toe veranderd het geluid, en lijkt het net alsof je een benzine auto rijdt, diesel geluid valt helemaal weg en hoor je een zwaar brommend geluid uit de uitlaat

+ storing: Motorstoring: uitlaatgassen nog wat

- Kingfisher
- Contacteer:
Dat brommende geluid is normaal, op dat moment wordt het roetfilter gereinigd. Ik verlies overigens geen trekkracht tijdens dat proces.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Haha ... cool ... Bimmer from hell!Tazran schreef: en je kunt zo nu en dan vuurballen uit de uitlaat schieten

Maaruh, begrijp ik het goed dat rijstijl ook nog aardig van invloed is op de levensduur van je roetfilter?
De een is bij 170.000 km al aan de beurt als ik dat zo lees, terwijl de ander pas bij 220.000 km een melding krijgt.
die vuurballen had ik ook maar dan bij 225 en plankgas.
Denk dat ik het roet ff flinks los geschoten had.
Ik zit 3000 km boven me roetfilter. Regeneren is me eigenlijk nog nooit opgevallen tijdens het rijden.
Denk dat ik het roet ff flinks los geschoten had.
Ik zit 3000 km boven me roetfilter. Regeneren is me eigenlijk nog nooit opgevallen tijdens het rijden.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Dark knight edition

Regeneren is echt k*t, ik hoorde een brommend geluid en kon niet boven 1500 toeren komen, pas als ik de gas echt diep indruk, dan vloog die opeens naar de 2500 toeren en trok die wel gewoon op.. Alleen heb ik dat maar 2/3x gehad.. Na het uitzetten van de motor en weer aanzetten was dat wel weer weg.
Maarja ik ga de roetfilter dus zsm laten verwijderen, iemand een goed adresje?
Heb laatst contact gehad na googelen met Tunex:
Goedemiddag,
Wij hebben inderdaad 2 opties of het fitler ruilen voor een gereinigd filter dit kost 459,- euro plus 25,- euro montage.
Of wij kunnen het filter vervangen voor een leeggemaakt filter en de regeneratie wegschrijven uit de software. Dit hebben wij al bij vele BMw gedaan van de klanten horen wij dat de auto hierna beter op het gas reageerd en ook een stukje zuiniger wordt. Plus hierna heeft men nooit meer last van het roetfilter.
Het ruilen van het filter en stopzetten en diagnoseneutraal maken van het de software kost 395,- All-inn
Maarja ik ga de roetfilter dus zsm laten verwijderen, iemand een goed adresje?
Heb laatst contact gehad na googelen met Tunex:
Goedemiddag,
Wij hebben inderdaad 2 opties of het fitler ruilen voor een gereinigd filter dit kost 459,- euro plus 25,- euro montage.
Of wij kunnen het filter vervangen voor een leeggemaakt filter en de regeneratie wegschrijven uit de software. Dit hebben wij al bij vele BMw gedaan van de klanten horen wij dat de auto hierna beter op het gas reageerd en ook een stukje zuiniger wordt. Plus hierna heeft men nooit meer last van het roetfilter.
Het ruilen van het filter en stopzetten en diagnoseneutraal maken van het de software kost 395,- All-inn
Sja, dumpen van het filter klinkt als een goede optie. Echter iedere keer dat je bij de stealer bent geweest kun je weer terug naar die gasten om de software aan te laten passen, met bijbehorende kosten 

digicar doet dat ook idd.
Maar als verschillende monteurs waaronder 1 van bmw performance zegt dat het niet nodig is ga ik er geen geld aan uitgeven
Maar als verschillende monteurs waaronder 1 van bmw performance zegt dat het niet nodig is ga ik er geen geld aan uitgeven
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
Dark knight edition

Dark knight edition

Hmm, iemand enig idee wat het bij Digicar kost? Het verwijderen ervan?