Temperatuurmeter in het rood terwijl motor niet warm is
-
Gert1975
Temperatuurmeter in het rood terwijl motor niet warm is
Hallo!
Ik heb een BMW 316 1.9 van bouwjaar 2000 (kenteken 41-FP-LF) en ik heb het volgende probleem:
Als ik net weggereden ben van huis (na 4 of 5 km) vliegt de temperatuurmeter ineens boven in het rode gedeelte, dit terwijl de motor absoluut niet (te) warm is!
Meestal na een km of 10 daalt ie ineens weer naar de normale waarde (net boven het blauwe gedeelte) en blijft ie ook normaal.
Iemand enig idee? Elektronica probleem? Sensor of iets dergelijks?
Hij doet het niet altijd dus is het een moeilijk iets om mee naar een dealer/garage te gaan....
Ik heb een BMW 316 1.9 van bouwjaar 2000 (kenteken 41-FP-LF) en ik heb het volgende probleem:
Als ik net weggereden ben van huis (na 4 of 5 km) vliegt de temperatuurmeter ineens boven in het rode gedeelte, dit terwijl de motor absoluut niet (te) warm is!
Meestal na een km of 10 daalt ie ineens weer naar de normale waarde (net boven het blauwe gedeelte) en blijft ie ook normaal.
Iemand enig idee? Elektronica probleem? Sensor of iets dergelijks?
Hij doet het niet altijd dus is het een moeilijk iets om mee naar een dealer/garage te gaan....
-
Cliff
Re: Temperatuurmeter in het rood terwijl motor niet warm is
Die meter waar jij het over hebt...heeft niks te maken met de motortemperatuur 
Wel met de koelvloeistoftemperatuur.
Wel met de koelvloeistoftemperatuur.
Tis igg een indicatie 
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
-
Gert1975
De koelwatertemperatuur is in ieder geval een indicatie van de motortemperatuur toch.... :-)
Maar er rinkelen nog geen bellen? Afgezien van de kerstbellen, haha..
Maar er rinkelen nog geen bellen? Afgezien van de kerstbellen, haha..
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Defecte koelvloeistof sensor zou ik haast zeggen.
Denk dat je die beter kan vervangen (als je handig bent), in plaats van uitlezen.... da's tenslotte ook niet gratis.
Denk dat je die beter kan vervangen (als je handig bent), in plaats van uitlezen.... da's tenslotte ook niet gratis.
Bij mij heeft zich een soort gelijk verschijnsel voorgedaan vorig jaar. Stukje gereden, km of 15. Boodschapjes gedaan. En niet meer willen starten daarna. Sloeg op een keer toch aan en meteen de meter in het rood. Als ik in een willekeurige versnelling reed stond ie in het rood. Als ik bezig was met koppelen stond ie in het blauw. Was uiteindelijk een kapotte thermostaat.
Grt, René
Grt, René
-
Gert1975
Hmmmm.... startproblemen heb ik nog niet gehad, wel heb ik het gevoel dat als ie bovenin het rode gedeelte staat de motor niet helemaal lekker loopt (varieert in toerental).... kan het zijn dat de temp meter van invloed is op de brandstof inspuiting?
En als ie dus niet de werkelijke waarde aangeeft de brandstofregeling ook niet optimaal is?
En als ie dus niet de werkelijke waarde aangeeft de brandstofregeling ook niet optimaal is?
-
E46Ramon
Dat word inderdaad de thermostaat vervangen.
-
Marc 320d
Ik heb dit vorige week gehad met mijn 323i. Dit was gecombineerd met niet warm willen worden van interieur. Volgens mij was het gewoon bevriezing van koelvloeistof. Paar uur later gereden zonder enig probleem, met warm interieur.
WAT? bevriezing van je koelvloeistof? in welk siberisch land woon jij wel niet?
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord :?
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord :?
Mijn eerste B-mer en zeker niet de laatste!!
Als het idd bevriezing van de 'koelvloeistof' geweest is zou ik maar eens snel controleren of er wel echt koelvloeistof in zit. En niet gewoon water, of verdund. Want koelvloeistof bevriest niet zomaar, zeker niet in ons kikkerlandje.
Grt, René
Grt, René
bijna alle koelvloeistoffen kunnen tot -26 toch? of heb ik het nu mis
Bij bijvoorbeeld de Halfords hebben ze koelvloeistof tot -26 idd. Maar je hebt ze ook tot zo'n -35. En tot ongeveer +135. Dat is iig wat wiki zegt.
Grt, René
Grt, René
wikipedia of wikkileaks?? :>
[offtopic] Misschien in dit geval met bevriezing wel wikileaks. [/offtopic]
Maar in NL zal met willekeurige koelvloeistof de boel niet zomaar mogen bevriezen.
Grt, René
Maar in NL zal met willekeurige koelvloeistof de boel niet zomaar mogen bevriezen.
Grt, René