Ten eerste: mag ik ook komen met een e39 530d sedan aut. 193pk van 10/2001?
Zo ja, dan ben ik benieuwd naar het volgende:
-Hoeveel zal er veranderen in mijn verbruik? Hoor altijd dat chiptunen ook je verbruik verbetert. Ik rij nu gemiddeld 1:12,5 volgens de boordcomputer. In de zomer is iets zuiniger, dan haal ik zo'n 1:13,2 gemiddeld. Ligt misschien ook aan winter/zomerbanden. Ik rij alle soorten wegen, maar veel snelweg en dan altijd 160 met regelmatig remmen en optrekken ivm trager verkeer. Natuurlijk wil ik ook wel wat extra vermogen, maar ik rij 90.000km per jaar en dan in een verbruiksafname een extra excuus om te tunen

-Wat zal voor mij de vermogenstoename zijn? Heb namelijk een automaat. En waar zal ik het vooral merken? Tussenacceleraties? Topsnelheid? (rij veel in Duitsland)
-Is het eigenlijk nog wel aan te raden voor mijn auto? Hij heeft nu 245.000 gereden en ik wil er toch nog wel 2 ton bij rijden zonder al teveel problemen aan te trekken.
-Olieverbruik? Zit nu op een halve liter op 15.000km. Is netjes lijkt me, maar wil het ook wel zo houden.
-Roken bij optrekken? Hij geeft nu al een aardige rookwolk bij optrekken (vooral goed te zijn in het donker als er auto's achter je rijden)
Ten tweede: Mijn vriendin wil tzt die van haar ook tunen. Is een e46 sedan 330d handgeschakeld 184pk van 04/2002 Deze heeft nu 230.000 gereden
Wat zal voor deze auto de vermogens en koppeltoename zijn? En hoeveel verbetering in verbruik valt te verwachten? Ze rijdt zo'n 1:15 gemiddeld en heeft dezelfde rijstijl als ik.