nieuw met E91

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
franquore

nieuw met E91

Bericht door franquore » 05 aug 2010, 16:28

Hallo allemaal. Ik ben Frank Laurensse en kom uit het Limburgse Venray. Na altijd Alfa romeo gereden te hebben (33, 145 ,146 en als laatste een 156 sportwagon) ben ik eens overgestapt op een BMW.

Die nieuwe Alfa 159 kon me niet verleiden. In eerste instantie wilde ik overstappen naar een Audi A4 avant van 2005. Maar na enkele proefritten was ik erg teleurgesteld. Bij de eerste proefritten van drie Audi's vielen me een paar irritante zaken op als een schuddende motor bij stationair, een redelijk rumoerige motor (in vergelijking met een commonrail) en eigenlijk best een ouderwets interieur voor zo'n bouwjaar (ziet er hetzelfde uit als een audi uit 2002). Toen maar eens naar BMW gekeken ivm betrouwbaarheid en een moderner interieur vol met leuke speeltjes.

De eerdere moddellen vond ik (sorry voor het vloeken hier ;) ) niet zo mooi van BMW, maar de E90/E91 vind ik qua styling erg mooi. Behalve de achterkant, die vind ik een beetje té Japans....... :roll:

Ik heb in Augustus 2009 zelf een BMW 320D E91 bj 2006 uit Duitsland geïmporteerd. Deze heb ik bij een Duitse BMW Dealer in de buurt van Mönchengladbach gekocht. Importeren was een eitje. Zaken doen in Duitsland was een ander verhaal.... Kort samengevat: Die Duitsters hebben een heel ander handelsmentaliteit. Twee keer een afspraak gemaakt en bij aankomst hadden ze de BWM al verkocht. 1x reed de BMW net voor m'n neus de showroom uit. Voor niets de reis naar de oosterburen gemaakt. Maargoed, waarschijnlijk moest het zo zijn, want deze was toch wel de allermooiste van alle BMW's die ik in Duitsland gezien had. En bij de dealer was het wel goed zaken doen. Zij hielden de auto wel een dag voor me vast.

Nu is de BMW in onderhoud bij Norbracars in Uden, waar een kameraad van mij werkzaam is.
De BMW zit vol leuke snufjes als:

Exterieur
  • Xenon
  • Bochtenverlichting
  • PDC voor en achter icm Navi professional
  • Panorama dak
  • 18" Ellipsoïde 162
  • Winterbanden 16" dubbelspaak 268
  • Sportonderstel
  • Donker getinte achterruiten
  • Buitenspiegels electrisch inklapbaar
  • Dakreling zwart

Interieur
  • Navigation Professional
  • Audio Logic 7
  • Ipod-interface
  • Spraaksysteem
  • Cruise-control
  • Stof-leder combinatie zwart
  • Stoelverwarming
  • Sportstoelen met electrisch verstelbare lendensteun
  • Binnenhemel anthrazit
  • Regensensor en automatisch grootlichtassistent
  • Opbergpakket
  • Alarm

Maaarrrrrrrrrrrrrr. Foto's zeggen meer dan tekst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winterbanden
Afbeelding

Ik hoop hier veel leuke BMW ervaringen te kunnen delen!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: nieuw met E91

Bericht door bjornc » 05 aug 2010, 16:43

Welkom hier!
Wauw wat een intro! - En wat een auto :amen:

Stem je ook nog even voor het Touring model? (ff op mijn animatie klikken)

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 05 aug 2010, 17:10

Heel mooi exemplaar heb je daar. wees er zuinig op en natuurlijk veel veilige kilometers ermee. :zwaai:
Lexus RX450h President Line

Cliff

Bericht door Cliff » 06 aug 2010, 10:17

Welkom Frank!

Zeer mooie touring! :amen:

Dnl

Bericht door Dnl » 06 aug 2010, 13:01

Welkom op hét E91Forum!

Dat is zeker een mooie intro, met een nog mooiere E91 Touring!! Wat een bak zeg! Al een Showroom aangemaakt? ;)..
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 06 aug 2010, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: tis een e91 ;)

franquore

Bericht door franquore » 07 aug 2010, 10:20

nog geen showroom aangemaakt... Deze staat hierboven :P

Zal daar ook een mooi topic aanmaken.

Bedankt voor de reacties. Ik geniet er elke dag van met een brede smile op m'n gezicht! Ben altijd superzuinig op m'n auto's geweest dus deze zal zeker niets tekort komen.

Is wel ff wennen, na een jaar rijden heb ik alleen banden voor vervangen en nu een APK gedaan. Normaal had ik in een jaar toch zeker wel wat onderhoud. De BC geeft nu aan in maart 2011..... :+

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”