Die nieuwe Alfa 159 kon me niet verleiden. In eerste instantie wilde ik overstappen naar een Audi A4 avant van 2005. Maar na enkele proefritten was ik erg teleurgesteld. Bij de eerste proefritten van drie Audi's vielen me een paar irritante zaken op als een schuddende motor bij stationair, een redelijk rumoerige motor (in vergelijking met een commonrail) en eigenlijk best een ouderwets interieur voor zo'n bouwjaar (ziet er hetzelfde uit als een audi uit 2002). Toen maar eens naar BMW gekeken ivm betrouwbaarheid en een moderner interieur vol met leuke speeltjes.
De eerdere moddellen vond ik (sorry voor het vloeken hier

Ik heb in Augustus 2009 zelf een BMW 320D E91 bj 2006 uit Duitsland geïmporteerd. Deze heb ik bij een Duitse BMW Dealer in de buurt van Mönchengladbach gekocht. Importeren was een eitje. Zaken doen in Duitsland was een ander verhaal.... Kort samengevat: Die Duitsters hebben een heel ander handelsmentaliteit. Twee keer een afspraak gemaakt en bij aankomst hadden ze de BWM al verkocht. 1x reed de BMW net voor m'n neus de showroom uit. Voor niets de reis naar de oosterburen gemaakt. Maargoed, waarschijnlijk moest het zo zijn, want deze was toch wel de allermooiste van alle BMW's die ik in Duitsland gezien had. En bij de dealer was het wel goed zaken doen. Zij hielden de auto wel een dag voor me vast.
Nu is de BMW in onderhoud bij Norbracars in Uden, waar een kameraad van mij werkzaam is.
De BMW zit vol leuke snufjes als:
Exterieur
- Xenon
- Bochtenverlichting
- PDC voor en achter icm Navi professional
- Panorama dak
- 18" Ellipsoïde 162
- Winterbanden 16" dubbelspaak 268
- Sportonderstel
- Donker getinte achterruiten
- Buitenspiegels electrisch inklapbaar
- Dakreling zwart
Interieur
- Navigation Professional
- Audio Logic 7
- Ipod-interface
- Spraaksysteem
- Cruise-control
- Stof-leder combinatie zwart
- Stoelverwarming
- Sportstoelen met electrisch verstelbare lendensteun
- Binnenhemel anthrazit
- Regensensor en automatisch grootlichtassistent
- Opbergpakket
- Alarm
Maaarrrrrrrrrrrrrr. Foto's zeggen meer dan tekst:

Winterbanden

Ik hoop hier veel leuke BMW ervaringen te kunnen delen!