Motor slaat wel aan maar ook weer af, benzinelucht

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
320driver

Motor slaat wel aan maar ook weer af, benzinelucht

Bericht door 320driver » 22 jun 2010, 11:17

Nou m'n auto staat bij de dealer sinds vanochtend.
Ik rook al een paar dagen een sterke benzinelucht als ik wegreed en vanochtend sloeg de motor direct weer af nadat ik het gas losliet en er kwam weer een sterke benzinelucht vrij.
De motor start prima maar slaat gewoon weer af dus, op een gegeven moment kon ik ook geen gas meer geven, de motor sloeg gewoon aan en draaide perfect rond maar de benzinelucht bleef :?
Garage even gebeld en die dacht dat ik de auto niet meer kon starten omdat ie verzopen was (zou kunnen met die benzinelucht)
Wegenwacht laten komen, die zei dat het niets te maken had met de accu of de dynamo want de motor draaide netjes rond.
Bougies eruit gehaald en elke bougie was spekvet! Met een gasbrander heeft hij de bougies schoongemaakt en teruggeplaatst.
Daarna sloeg de motor weer aan en kon ik het gas weer intrappen maar nog steeds een benzinelucht.
Ik ben er een stukje mee gaan rijden (bij het stoplicht gas ingedrukt houden uiteraard).
Tijdens het rijden is er niets aan de hand, geen meldingen op de BC en de auto rijdt gewoon lekker!
Ik ben naar de BMW dealer gereden en daar aangekomen loopt de auto weer stationair en regelmatig op het moment dat ik het gas loslaat (prik mij maar lek).
Ik heb de auto daar gelaten want ik wil geen risico nemen met die benzinelucht en straks sta ik weer ergens stil x|

Ik rij nu in een 118i (leenauto) en ben in afwachting van de diagnose en eventuele kosten.
Volgens de man van de ANWB Wegenwacht moest het iets heel simpels zijn want als de motor blijft lopen is er niets aan de hand, hij dacht zelfs aan een lek of los slangetje.

Iemand zoiets ooit meegemaakt of van gehoord?
Laten we hopen dat het niet al te duur gaat worden want die 118i kost me nu al 65 Euro per dag -_-
De auto kon pas donderdag in worden gepland maar ze zouden proberen om de auto er eerder tussen te krijgen

NielsE36

Re: Motor slaat wel aan maar ook weer af, benzinelucht

Bericht door NielsE36 » 22 jun 2010, 11:41

En die garage maar centjes opstrijken door jou langer in die leenauto te laten zitten x|

Maar rot dat hele gedoe! Dat ie verzopen zou zijn lijkt me sterk, omdat de auto dan bij gas los niet af hoort te slaan. Ik zou eerder aan benzine/lucht mengsel denken. Heb je toevallig geen rubber-balg die lek is? (die rubber slang die tussen je LMM en je inlaatspruitstuk zit).

320driver

Bericht door 320driver » 22 jun 2010, 11:59

Niet dat ik weet volgens mij niet maar wellicht dat de stealert iets anders ontdekt. :roll:
En als de reparatie mi te lang duurt lever ik de auto in en huur ik ergens wel even een peugeootje of zo :+
Overigens lekt de auto ook nergens benzine, dat blijft gewoon goed op peil en er ligt niets onder de auto, de bougies echter lijken een stoot benzine te krijgen waardoor die zeker verzuipen (|
Misschien toch iets met de electronica (bc) die de verkeerde dingen doorgeeft aan het brandstofsysteem? Het heeft niets te maken met de lmm want die is vervangen en als de motor eenmaal stationair loopt dan loopt ze als een zonnetje!
Verder dus nergens storingslampjes op de bc :?

Beamer AR15

Bericht door Beamer AR15 » 22 jun 2010, 14:50

Ik heb een keer hetzelfde gehad, maar wel met een E36.
Bleek een temperatuur sensor stuk te zijn.
De auto bleef daarom gewoon "choken" en verzoop dus.

In ieder geval suc6.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport

320driver

Bericht door 320driver » 22 jun 2010, 18:14

Thanks ik zal dit morgen even meenemen voor de garage :duim:

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 23 jun 2010, 11:09

Ik neem aan dat ie onder de motorkap stinkt naar benzine en niet bij de tankdop. Mocht dit toch zo zijn dan kan het zijn dat de slang tussen de vulopening en de benzinetank poreus is. Tevens zit hier een onderdeel in dat de benzinedamp in de tank houd en dus niet aan de buitenlucht wordt afgegeven. Dit onderdeel kan ook nog stuk zijn, tis maar dat je het weet.

PS: ik weet niet waar je benzine tankt maar bij een witte pomp kan de auto lekker naar benzine gaan ruiken ivm de lagere kwaliteit brandstof. (Mix van allerlei merken benzine welke als overschot aan de witte pompen worden verkocht) ;)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

320driver

Bericht door 320driver » 23 jun 2010, 14:36

Hij stinkt juist onder de motorkap en je ruikt het als je in de auto zit, helemaal als het raam open staat.
Bij de tankdop ruik je niks.

Thanks ik hou jullie op de hoogte, momenteel staat ie nog steeds bij de dealer dus afwachten maar ik verwacht dat het mee zal vallen qua kosten :duimen:

Ik tank overigens nooit bij de witte pomp maar voornamelijk Shell Fuelsave E95, dat is het zeker niet en zoals ik al schreef waren de bougies nat van de benzine waardoor ze niet genoeg konden vonken, dat ontdekten we toen we ze eruit draaiden, man er kwam toch een benzinelucht vrij x|

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 25 jun 2010, 10:32

En heb je al meer gehoord van de garage? Ben erg benieuwd naar de oorzaak van het probleem.
Hopelijk valt het mee.... ;)

320driver

Bericht door 320driver » 25 jun 2010, 23:25

Ik heb zeker wat gehoord van de garage en helaas valt het niet mee deze keer het gaat een dure grap worden x|
Lucht Massa Meter: geeft storingen tijdens het uitlezen en zal vervangen moeten worden
Vanos: ratelt tijdens het stationair lopen en zal vervangen moeten worden

Goed nieuws is dat de sensors allemaal prima zijn :+
Vandaag is de motor half gedemonteerd en maandag komt er een nieuwe Vanos op de motor, daarna zal de LMM vervangen worden, dinsdag of woensdag verwachten ze dat de auto klaar zal zijn en tot die tijd rijd ik in een gehuurde Fiat Panda :roll:
Wel een hagelnieuwe panda dus met airco en stuurbekrachtiging dat is nog iets..
Ik moet rekening houden met minimaal 1000 Euro aan reparatiekosten en manuren, die lui rekenen 106 Euro per uur x|

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 26 jun 2010, 06:49

sh** happens.

Maar goed, nooit fijn zulke vette reparatie rekeningen te mogen ontvangen.

Lexie

Bericht door Lexie » 26 jun 2010, 21:38

Balen zeg (|
Gelukkig is er wel bekend wat er aan de hand is, kun je het i.i.g. verhelpen!

Succes man

E46Ramon

Bericht door E46Ramon » 27 jun 2010, 22:40

Ik neem aan dat je er geen nieuwe vanos in gaat zetten?

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 28 jun 2010, 10:30

Hmm dure grap dus....
Hopelijk rij je zo snel mogelijk weer in je wagen rond!

320driver

Bericht door 320driver » 28 jun 2010, 11:40

Jawel er komt een nieuwe Vanos in, geen sealvervanging of revisie maar gewoon nieuw, ik wil geen risico lopen met zo'n essentieel onderdeel dan maar gelijk goed en het kost wel wat maar dat heb ik ingecalculeerd inmiddels.
Ze hopen hem dinsdag/woensdag klaar te hebben dus wordt weer vervolgd..

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 28 jun 2010, 21:22

1000 euro vind ik nog meevallen ik heb al een keer meer moeten afticken bij de stealert en toen waren er minder dramatische zaken aan de hand. Klein olielekkage'tje wat ik hinderlijk vond vanwege af en toe olielucht in het interieur geen oliedruppels op de grond of zo dus eigenlijk niets ernstigs maarja die arbeidsuren hè x|

Als je voor 1000 euro weer lekker plezier van je Bimmer kunt hebben dan is het wel even slikken maar je voelt er uiteindelijk niets van. ;)
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”