Ik rook al een paar dagen een sterke benzinelucht als ik wegreed en vanochtend sloeg de motor direct weer af nadat ik het gas losliet en er kwam weer een sterke benzinelucht vrij.
De motor start prima maar slaat gewoon weer af dus, op een gegeven moment kon ik ook geen gas meer geven, de motor sloeg gewoon aan en draaide perfect rond maar de benzinelucht bleef :?
Garage even gebeld en die dacht dat ik de auto niet meer kon starten omdat ie verzopen was (zou kunnen met die benzinelucht)
Wegenwacht laten komen, die zei dat het niets te maken had met de accu of de dynamo want de motor draaide netjes rond.
Bougies eruit gehaald en elke bougie was spekvet! Met een gasbrander heeft hij de bougies schoongemaakt en teruggeplaatst.
Daarna sloeg de motor weer aan en kon ik het gas weer intrappen maar nog steeds een benzinelucht.
Ik ben er een stukje mee gaan rijden (bij het stoplicht gas ingedrukt houden uiteraard).
Tijdens het rijden is er niets aan de hand, geen meldingen op de BC en de auto rijdt gewoon lekker!
Ik ben naar de BMW dealer gereden en daar aangekomen loopt de auto weer stationair en regelmatig op het moment dat ik het gas loslaat (prik mij maar lek).
Ik heb de auto daar gelaten want ik wil geen risico nemen met die benzinelucht en straks sta ik weer ergens stil x|
Ik rij nu in een 118i (leenauto) en ben in afwachting van de diagnose en eventuele kosten.
Volgens de man van de ANWB Wegenwacht moest het iets heel simpels zijn want als de motor blijft lopen is er niets aan de hand, hij dacht zelfs aan een lek of los slangetje.
Iemand zoiets ooit meegemaakt of van gehoord?
Laten we hopen dat het niet al te duur gaat worden want die 118i kost me nu al 65 Euro per dag
De auto kon pas donderdag in worden gepland maar ze zouden proberen om de auto er eerder tussen te krijgen