Jullie hebben het nu over de belangrijkste remkracht voor, true, maar ben het er niet mee eens dat wanneer je een upgrade gaat doen dat alleen voor voldoende is.
De rembalans wordt niet alleen door je schijven gecreerd, daar zit veel meer achter zoals remdrukverdelers enz.
Mijn mening is dan ook dat je rondom zoveel mogelijk gelijk moet proberen te houden.
Dus aan de voorzijde performance schijven, dan achter ook.
Het verschil tussen oem en bijv. brembo oem-immitatie is niet zo wild, das niet zo'n probleem lijkt me.
Ook normale immitatie blokken van ferodo zijn redelijk hetzelfde als oem, vaak net ff goedkoper en ik
vind de slijtvastheid een tikje beter.
Maar je gedrag van de auto tijdens een noodstop wil ik wel eens zien als je alleen voor gaat upraden. De achteras remt immers niet voor niks meej. Wordt toch vreemd als je moet sturen tijdens wat harder remmen en je vooras remt procentueel gezien veel te hard ten opzichte van de standaard verhouding, Grote kans dat je achterkant voorbij wil gaan aan je voorwielen. (|
Dus hou het zoveel mogelijk gelijkmatig is mijn visie. Misschien naief, maar bmw bedenkt het niet allemaal voor niks