325Ci achterremmen: brembo+ATE of Zimmermann+Ferodo?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
hanse46

325Ci achterremmen: brembo+ATE of Zimmermann+Ferodo?

Bericht door hanse46 » 23 feb 2010, 00:18

Ik moet voor de achteras nieuwe remmen aanschaffen, ik ben normaal gesproken van de OEM onderdelen maar een goed alternatief is natuurlijk ook prima.

Wie heeft ervaring met een van deze sets:

- Zimmermann 'Coat Z' + Ferodo remblokken
- Brembo + ATE remblokken

Welke set is beter, of is er nog een alternatief waar ik niet aan denk? Er zijn meerdere topics over, dat weet ik :)

Fabian79

Re: 325Ci achterremmen: brembo+ATE of Zimmermann+Ferodo?

Bericht door Fabian79 » 23 feb 2010, 00:20

Brembo met ferodo blokken.
Heb het rondom op de auto liggen al jaren en bij verschillende auto's, altijd goed :)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 23 feb 2010, 08:39

Heb ook wel eens Brembo (geperforeerd) met Ferodo (DS2500) gehad. Supercombi maar wel overdreven voor de acherwielen. Ferodo blokken zijn altijd wel goed geloof ik. Als ik weer aan schijven to ben ga ik denk ik voor Zimmermanns van Autoteileman, wat goedkoper dan Brembo en ook heel goed hoor ik van diverse kanten.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Jaapi

Bericht door Jaapi » 23 feb 2010, 08:44

Ik zou voor zimmermann + ferodo gaan als is dat wel zwaar voor achter.
Zelf ferodo ds3000 blokken maar remt super :duim:

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 23 feb 2010, 09:50

Al aan EBC gedacht?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

hanse46

Bericht door hanse46 » 23 feb 2010, 11:16

Ik wil in elk geval geen geperforeerde schijven, het staat leuk maar heeft voor mij niet zoveel toegevoegde waarde.

EBC heb ik overwogen Paul, jij bedoelt dan de greenstuff blokken?

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 23 feb 2010, 11:59

nope, RedStuff (Green is iig voor een Touring niet zwaar genoeg) blokken maar ze maken ook schijven hoor ;)
Touring zonder dakrails:

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 23 feb 2010, 12:05

niet zwaar genoeg???? Zo ver ik weet zijn die rode meer voor het circuit (niet echt natuurlijk) en de groene voor het "sportievere" straat gebruik. Hoe harder je remblokje hoe langer het duurt voor ze op temperatuur zijn he. Niets zo irritant (en gevaarlijk) als remmen die pas na een paar keer goed remmen. Die sportblokken hebben ook vaak de neiging nogal te gaan piepen he. Met name van EBC hoorde ik die verhalen in het verleden, weet niet of het nog zo is.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 23 feb 2010, 12:23

aan Griff. zijn ook de rode geadviseerd voor zijn 320d, onafhankelijk van mijn winkel waar ik de mijne gekocht heb, die adviseerde ook Red.
Piepen heb ik geen last van, als ik zwaar rem dan hoor ik ze wel flink aangrijpen
Touring zonder dakrails:

hanse46

Bericht door hanse46 » 23 feb 2010, 13:10

Ik rij doorgaans als een ouwe l*l dus ik heb niet zoveel remkracht nodig. :) Dus EBC valt dan al af eigenlijk.. Remstof maakt me ook niet zoveel uit want ik was de auto toch elke week!

Ik ga eens kijken voor de Brembo of zimmermann schijven bij autoteilemann..

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 feb 2010, 15:06

hanse46 schreef:Remstof maakt me ook niet zoveel uit want ik was de auto toch elke week!
Ik ook, maar het scheelt wel echt enorm... 't Is best lekker om 90% van je remstof er gewoon met de tuinslang af te spoelen hoor ;)

Ik rijd in principe ook altijd als een oude lul - vandaar ook dat ik de 1:20 haal - maar 't is wel lekker om te weten dat je een bak kunt remmen in vervelende situaties... Al is het maar toevallig die ene keer op de Autobahn dat je net wel ff op de 190 zat en die stomme Nederlander kijkt niet in zijn spiegels en komt met 130 even kijken hoe lekker het rijdt op de linkerbaan :)

Maar Paul en ik hebben het beide ook rondom, ik wil zelf gewoon remmerij voor en achter altijd gelijk houden, dan is het in balans. Achter extra remkracht, prima, maar dan voor ook...

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 23 feb 2010, 15:30

Correct me if i'm wrong, maar 80% van je remvermogen wordt gegenereerd op je voorste schijven. Als je een upgrade wil doen op je schijven en het niet rondom wil doen zou ik alleen de voorste schijven doen. Daar haal je dan het meeste rendement uit. Ik heb zelf performance schijven van Brakemaxx gemonteerd en ben hier ook uitermate tevreden over. Presteren ook veel beter als de OEM schijven. Ik ben alleen niet zo te spreken over de remblokken en die zullen binnenkort ook vervangen gaan worden voor EBC red stuff. De Brakemaxx blokken geven mij veel te veel remstof af.

hanse46

Bericht door hanse46 » 23 feb 2010, 16:03

Wat Hennep zegt, het gaat in mijn geval alleen om de achteras. De vooras is nog niet zo lang geleden vervangen, gewoon met OEM spul en die kunnen nog heel lang mee. Het gaat nu alleen om de achteras en een upgrade alleen daar heeft niet zoveel zin.

Ik ga in elk geval voor brembo/zimmermann schijven, blokjes kijk ik nog even voor.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 23 feb 2010, 17:51

Jullie hebben het nu over de belangrijkste remkracht voor, true, maar ben het er niet mee eens dat wanneer je een upgrade gaat doen dat alleen voor voldoende is.

De rembalans wordt niet alleen door je schijven gecreerd, daar zit veel meer achter zoals remdrukverdelers enz.
Mijn mening is dan ook dat je rondom zoveel mogelijk gelijk moet proberen te houden.
Dus aan de voorzijde performance schijven, dan achter ook.
Het verschil tussen oem en bijv. brembo oem-immitatie is niet zo wild, das niet zo'n probleem lijkt me.
Ook normale immitatie blokken van ferodo zijn redelijk hetzelfde als oem, vaak net ff goedkoper en ik
vind de slijtvastheid een tikje beter.

Maar je gedrag van de auto tijdens een noodstop wil ik wel eens zien als je alleen voor gaat upraden. De achteras remt immers niet voor niks meej. Wordt toch vreemd als je moet sturen tijdens wat harder remmen en je vooras remt procentueel gezien veel te hard ten opzichte van de standaard verhouding, Grote kans dat je achterkant voorbij wil gaan aan je voorwielen. (|

Dus hou het zoveel mogelijk gelijkmatig is mijn visie. Misschien naief, maar bmw bedenkt het niet allemaal voor niks :!
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Niels

Bericht door Niels » 23 feb 2010, 18:28

Zimmermann of Brembo is om het even als het gaat om aftermarket en originele afmetingen. Qua remmen maakt dit in de praktijk geen verschil. Qua blokken is er misschien een verschil in gevoel van aangrijpen maar ik denk niet dat je dit gaat merken op je achteras aangezien die remdruk wordt afgeregeld. Het enige advies wat ik je kan geven is om geen geperforeerde schijven te kopen in dit prijssegment omdat daar toch wel vaak scheurtjes in terug te vinden zijn na verloop van tijd. In de praktijk hoeft dat ook niet zo spannend te zijn maar iets van voorkomen en genezen ofzo ;)

EBC vind ik persoonlijk way over priced voor wat het biedt. Iig zou ik er nooit mee het circuit op gaan. Ik heb onder de sportieve/circuit rijders nog nooit iets positiefs over EBC gelezen (behalve hier dan :+ ), integendeel.. No offence voor de mensen die er mee rijden en er tevreden over zijn hoor maar je kunt te kust en te keur op het gebied van remmerij en dan wet ik liever op andere paarden.

Als je voor Ferodo kiest neem dan de DS2500 want dat is echt meer dan genoeg op de achteras. Ik kan me vergissen maar ik meen dat DS3000 aanbevolen wordt voor licht circuitwerk en zoals al genoemd wordt iets van opwarmtijd kan gebruiken.

Over het algemeen geldt dat als je originele maten voor schijven en blokken aanhoudt dat je remwerking nagenoeg niet verandert. Kwaliteit onderscheidt zich met name in levensduur, fading en trillen/kromtrekken schijven maar nauwelijks in remafstanden. Het gevoel van aangrijpen verschilt wel maar verschillen in pure remafstand zijn heel erg klein. Ik ken iemand die diverse blokken heeft getest op het circuit en metingen heeft gedaan met een performance box. Qua vertraging en afstanden zijn de verschillen bijzonder klein tenzij je een heel duur remblok neemt zoals Pagid (geel) of een RC06 van Carbone Lorraine die weer wat harder slijt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”