Het zal waarschijnlijk een lekke pakking zijn of eventueel (haar)scheurtjes in het koplampglas.
Je zou dus het koplampglas moeten demonteren, kijken of deze nog goed is, en daarna terug zetten met een nieuwe pakking (uiteraard eerst alles goed schoon en droog maken)
dat is wel het makkelijkste , begin bij de nieren en trek ze dan langzaam naar buiten...
Wat je ook kunt controleren is of dat de kap goed recht sluit. Als 'ie wat scheef hangt kan het zijn dat daardoor de rubbers en/of bovenkant van de lamp een opdonder krijgt waardoor scheurtjes / openingen ontstaan waardoor er vocht in je budgethalolamp komt
goede avond, ik heb dit probleem ook, heb het aan beide zijde. Heb alle 2 de glazen eruit gehaald, droog en schoon gemaakt en terug geplaatst, helaas nu weer vocht! Ga nu toch eens kijken naar nieuwe pakkingen! 2 nieuwe koplampen waren 85 euro de stuk.
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
Thanx voor de info jongens ; hopelijk binnenkort als ik niet meer aan die verhipte auto vastvries maar eens iets TLC op mijn linkerglaasje loslaten.
Het vocht zit in de koplamp vanaf de dag dat de pro-poetsmeneer zijn ding op deze auto gedaan heeft. Dus waarschijnlijk is hij een beetje te ijverig geweest met zijn hogedrukspuitje...
.
Ja dacht zelf ook al, zal nooit de originele koplampen zijn voor die prijs! Maar goed, die pakkingen ga ik zekers bestellen!
Alleen nu wacht ik met monteren tot het weer beter is, bang dat er toch weer vocht bij komt, heb geen verwarmde ruimte x| (kosten van de 2 pakkingen,15,50 incl btw per stuk in Assen bij Vriesendijk)
BMW E46 320i old car
BMW E81 118i new car You Only Live Once, Enjoy!
Lampjes uit de fittingen halen, föhn van 'moeders' pakken, en vanaf de buitenkant het ruitje droogblazen. Nadat het venstertje droog is, de lampjes weer monteren natuurlijk.
Je zou (met name met dit weer) ook de complete koplampunits los kunnen schroeven (4 schroefjes en wat stekkers), deze compleet mee naar binnen nemen, en daar rustig uit elkaar halen, schoon en droog maken, en weer terug in elkaar zetten met nieuwe pakking