Woofer op orgi radio

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Fabian79

Re: Woofer op orgi radio

Bericht door Fabian79 » 08 aug 2009, 19:23

Je hebt het in je eerste bericht over vette achterspeakers.

Waarom???

Ik zou zeggen laat je achterspeakers vervallen voor de subwoofer, dat scheelt je een hoop kabels trekken.en koop een goede composet van 16,5 cm voor. Het liefst versterkt, maar dan zou je nog een versterker bij moeten kopen aangezien je voorbeeld maar 2 kanaals is. Elke kanaal is 1 speaker, dus...... Een subwoofer is natuurlijk maar één speaker, maar bij het aansluiten van een sub gebruik je beide kanalen, waardoor er meer vermogen beschikbaar is. Dit wordt ook wel bruggen genoemd. Het staat meestal ook op de versterker aangegeven met lijnen en het woord bridge. Op de foto's van jouw link zie ik nog net een 'e' staan tussen de speakeraansluitingen en deze heeft dat dus ook. Wel een goed merk trouwens :P

Geluid komt van voren. Dat is zo, dat veranderd niet en klinkt absoluut het beste.

Achterspeakers is een leuke aanvulling, maar er zitten nog hoofsteunen van de achterbank voor. Nog een stuk lege ruimte en dan nog eens hoofdsteunen van je voorstoelen.
Verder komt het geluid ten opzichte van de stoelen aan de voorkant recht van achteren. De vorm van onze oren is veel meer toegespitst op geluid van voren en opzij.
Dus waarom in hemelsnaam achterspeakers, je hoort ze bijna niet!!!!

Echt een tip, en dat zal iedereen die een beetje van audio af weet beamen. Koop een goeie composet voor de voordeuren. Losse bassspeakers en tweeters is echt het mooiste.

Kijk ff hier: http://www.rondevries.nl

en zoek even op composets van 16/16,5 cm. De max inbouwdiepte weet ik niet precies, maar 5,5 cm past zeker zonder gekke aanpassingen.

ff als voorbeeld de kicker ds650.2
dat is een composet met geringe inbouwdiepte. Het verschil ten opzichte van de originele speakers is echt enorm.
Er staat trouwens in het speakermenu een speciale tag voor ondiepe speakers
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 09 aug 2009, 12:07

nja ging over een woofer en vette achterspeakers, omdat mijn auto nu uit elkaar ligt.
de achter speaker is ROT daarom nieuwe, maar de woofer moet er zeker ook in.
En ik wil zowieso achter ook speakers klinkt mooier vind ik.

Ik had hievoor een golf 4, met een Pioneer Avic X1r radio + deze woofer/versterker +4 speakers over de radio dan.
En dat klonk echt geweldig !
Dus zoiets wil ik weer terug, maar het was schijnbaar moeilijk om een woffer op deze radio te zetten, maar dat is nu dus opgelost.
Nu alleen ondiepe achterspeakers, en dan met der tijd weer een goed compo setje voor voorin :)
Mijn :///m:

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 09 aug 2009, 15:38

Dan zet je toch een voorspeaker vanuit je deur naar achteren in de hoedenplank.
Deze inbouwmaten zijn als het goed is hetzelfde. De adapterringen die je kan krijgen om after-market speakers in te bouwen zijn dit namelijk ook.
Dan kan je gewoon op zoek naar een goede compo voor de voordeuren en heb je alsnog achterspeakers.

Ik blijf bij het standpunt dat geluid van voren komt en niet van achteren.
Afbeelding

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 09 aug 2009, 15:48

tis een cabrio dus geen hoedenplank :P

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 09 aug 2009, 16:02

Skippen die achterspeakers, dan hoor je ze cker niet :P
Afbeelding

Edd

Bericht door Edd » 11 aug 2009, 18:38

* Iemand een goede oplossing voor de woofer ?
* En voor VETTE achterspeakers ?
Ik heb het opgelost door een actieve Blaupunkt subwoofer (THb-200A) € 129,- te nemen. gisteren ingebouwd. Het geluid is veel en veel beter geworden en voor mij hard genoeg. Aansluiten is een makkie want remote heeft hij niet nodig en kabels zitten erbij. Achterspeakers gaan over deze sub heen. Wel met starten een bijgeluidje te horen moet ik even naar kijken verder erg tevreden.

Wat betreft de achterspeakers;
Ik heb gisteren Rainbow IQ 165 CX Achterspeakers besteld bij Brains custom Audio voor € 139,- Deze zijn plug and play en special voor de E46 sedan. Voor de cabrio zijn ze er ook.
Heb slechts enkele reviews gezien en besloten de gok te wagen.

Het hele spul blijft dus gewoon aangesloten op de oem headunit . Ik had zelf geen zin in hi/low converters dikke versterkers en grote woofers die alle ruimte innemen. Wellicht heb je wat aan deze info.

Dominic-Breda

Bericht door Dominic-Breda » 11 aug 2009, 21:51

klinkt niet verkeerd,
Die achterspeakers heb ik wel intresse in.
Maar hoor wel van je hoe ze klinken !
dan bestel ik ze ook, aangezien ik niet kon vinden dan -_-

vegito

Bericht door vegito » 01 sep 2009, 22:48

Je kan ook een active sub kopen van Infinity en dan daarop je achterspeakers aansluiten. Ik zal je liever speakers van audio system aanraden want BMW kan niet echt veel hebben qua inbouwdiepte en audio system leverd op maat gemaakte speakers.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

bosanceros

Bericht door bosanceros » 26 okt 2009, 16:19

maar als iemand dus een willekeurige versterker heeft en wil deze aansluiten op e46 bussines radio/cd. moet er een extern apparaat tussen?

misschien een caliber ofzo heb ik gehoord?

Gérald320icabrio

Bericht door Gérald320icabrio » 23 nov 2009, 09:29

Ik geloof dat ik ooit eens voor mijn 5 serie e39 met originele radio bij Remco car stereo een kastje heb gehaald. Koste geloof ik een 10tje. Nooit gebruikt dus weet er verder geen resultaat van, maar daar moest ik een verserker en sub mee aan kunnen sturen.
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”