Een dagje naar de schoonheidssalon

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
DJLeonardo

Een dagje naar de schoonheidssalon

Bericht door DJLeonardo » 15 mei 2009, 10:29

Het zit er de laatste tijd gewoon niet meer in, een hele zaterdag de auto vertroetelen. En dan het liefst iedere week. Een gezin met 2 kinderen vraagt veel tijd en is natuurlijk belangrijker. Ik had toch wel veel kleine krasjes en de hele auto zat onder de swirls van wasstraten uit het verleden.
Dus besloten om het 1 keer goed te laten doen zodat ik het verder zelf makkelijk kan bijhouden.
Nu is er op het Z3forum een jongen die onlangs samen met zijn broer (en vrouwen) voor zichzelf begonnen is en inmiddels enige faam heeft verworven. Ik was dus wel benieuwd.
Nadeel: het is helemaal in Hoensbroek onder de rook van Maastricht.
Voordeel: iemand met hart voor de zaak en een zeer, zeer schappelijk tarief.
De doorslag: een systeem waarbij de lak verzegeld wordt met een soort beschermende en vuilafstotende teflonlaag. Vuil hecht niet en is makkelijk af te spoelen. Met gebruik van de juiste shampoo blijft deze laag er zo'n 1,5 jaar op zitten.
Voortaan dus even afspuiten, wassen en met snelwax insmeren uitwrijven. Het verhaal sprak mij iig wel aan en gevoed door de vele positieve reacties op het forum ben ik er heen gegaan.

Emanuel is een man van handjes uit de mouwen. De rest van de familie is al niet anders. Er wordt keihard gewerkt. Dat is niet onopgemerkt gebleven want de dealers in de omgeving laten hem en zijn team graag de auto's vertroetelen. Er staan constant 3 auto's die tegelijkertijd een schoonheidsbehandeling krijgen.

Na een rit vol file en verkeerde afslagen kom ik uiteindelijk in het land van de zachte G. Het is er gelijk 3 graden warmer dan bij ons in de bollenstreek, 200 km verderop.

Een paar impressies van vandaag:
Spoiler: Laat zien
De broertjes
Afbeelding

polijsten
Afbeelding

stage 1 met een toefje stage 2
Afbeelding

Reggie gaat als een tornado door het interieur, werkelijk alle hoekjes en gaatje worden schoon.
Afbeelding
Afbeelding

De motorruimte wordt aangepakt
Afbeelding

Shine shine! SHINE!!!! (dit keer niet in Moskou)
Afbeelding
Het is teamwork, deze mensen zijn goed bezig.

Allemaal bedankt! :thumbup:
Afbeelding
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Opt1mus
Contacteer:

Re: Een dagje naar de schoonheidssalon

Bericht door Opt1mus » 15 mei 2009, 10:52

Netjes zeg! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met deze behandeling :duim:
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 15 mei 2009, 10:52

Ziet er geweldig uit!!!

Dnl

Bericht door Dnl » 15 mei 2009, 12:14

Ziet er echt super uit!!!
Zeer mooie Sedan ook, wees er trots op :duimen:

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 15 mei 2009, 13:54

Ja ik was er ook wel tevreden mee.

Overigens krijgen leden van het Z3forum een mooie korting. Mocht er iemand geinteresseerd zijn dan vind hij het goed als leden van het e46forum voor dezelfde prijs komen.
Dat is 150 euro
-wassen en polijsten
-interieur reiniging (ook alle kastjes en vakjes etc), leer, vinyl en stof
-motorruimte reinigen
-2 fase lakverzegeling

Dan heb je een shampoo die de lakverzegeling niet aantast 10 euro
Een een snelwax die heel makkelijk uitwrijft (heb het geprobeerd) 15 euro.

Ik vond het wel goeie prijzen dus ik dacht ik meld het even hier.

Afbeelding

Hij zit op 200 meter van station Hoensbroek dus je kan ook even een dagje Maastricht doen... :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 mei 2009, 14:11

Ziet er erg netjes uit... Wellicht even onthouden voor onze Z3, die kan ook wel zo'n behandeling gebruiken... :roll:

Farl

Bericht door Farl » 15 mei 2009, 15:14

Wauw! Dat lijkt me echt heerlijk, je auto even helemaal grondig worden aangepakt! Het resultaat mag er zeker zijn! :amen:

320driver

Bericht door 320driver » 15 mei 2009, 15:19

Bedankt voor deze tip, die ga ik zeker een keer bellen en het resultaat liegt er niet om :duimen:

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 15 mei 2009, 17:40

Ziet er errug goed uit!
Prijs is ook erg netjes.

Johnny

Bericht door Johnny » 16 mei 2009, 07:57

Voor mij is dit bijna een thuiswedstrijd :+
In Margraten zit ook een hele goede, die o.a. voor Kessels de auto's poetst ;)

En dan niet zomaar auto's. Heb van Tom begrepen dat de GLOEDNIEUWE auto's vanaf de trailer direct naar die carcleaner gaan 8)
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

Wesle_Y

Bericht door Wesle_Y » 21 mei 2009, 12:54

Niet verkeerd :~

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 20 jun 2009, 00:09

Opt1mus schreef:Netjes zeg! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met deze behandeling :duim:
Nou we zijn inmiddels ruim een maand verder en ik heb (nu pas!) m'n auto weer gewassen. Het gekke is dus dat het vuil er eigenlijk na iedere regebui gewoon weer af is 8)
Afbeelding

Op een gegeven moment kreeg ik alleen van die sporen bij de deurgepen waar het water dan langs weg loopt Dat is lelijk dus vandaar de wasbeurt.

Nou was ik de auto volgens mij zo voorzichtig mogelijk.
Ik heb een Karcher met zachte spuittuut. Daar kan je je hand onder houden dus die tast echt niet de lak aan.
Daarmee spuit ik 'm af. Dan puit ik 'm in met schuim (Kenotech, tast de lakverzegeling niet aan)
Dan spuit ik 'm weer af en dan pak het autoborstelopzetstuk van Karcher deze heeft zeer zachte haartje aan de tipjes van de...haartjes. Een soort microvezel. Dan veeg ik heel voorzichtin in 1 richting (lengte richting) het vuil eraf terwijl de shampoo uit de borstel komt. het gaat heel makkelijk en snel.
Toch heb ik na het droogrijden van die swirls (maar dan alleen in de lengterichting) Ondanks dat ik het zachtjes doe met een zachte borstel. Een spons kan toch niet beter zijn? (hoopt het vuil in op -> krassen)

Gelukkig zie er niets meer van zodra ik er met de snelwas overheen ben geweest. Die is ook van Kenotech en laat ook weer die syntetische Teflon laag achter. (ze noemen dat dan nanotechnologie maar dat is ook een modewoord) Hij glimt nu weer als toen hij bij Emanuel vandaan kwam.

Dat was overigens afgelopen weekend en nog niks veranderd. Dat was vroeger wel anders met die waxen. Stond na 3 dagen je auto weer vol met vuil (was trekt vuil aan, of in ieder geval blijft het er lekker goed op zitten -_- )

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 28 jul 2009, 11:13

Hey! Ik woon hier 1 minuut vanaf!

Kan ik ook op zaterdag terecht met m'n touring?

En die M3 op de foto, zie ik die altijd bij mij door de klinkertstraat rijden?
Die nu sinds kort een NL-kenteken heeft na een tijd met een Export kenteken rondgereden te hebben?

edit: Ik zie het al, ook op zaterdag. Ik bel binnenkort voor een afspraak.

Jussi

Bericht door Jussi » 28 jul 2009, 12:26

Dan spuit ik 'm weer af en dan pak het autoborstelopzetstuk van Karcher deze heeft zeer zachte haartje aan de tipjes van de...haartjes. Een soort microvezel. Dan veeg ik heel voorzichtin in 1 richting (lengte richting) het vuil eraf terwijl de shampoo uit de borstel komt. het gaat heel makkelijk en snel.
Toch heb ik na het droogrijden van die swirls (maar dan alleen in de lengterichting) Ondanks dat ik het zachtjes doe met een zachte borstel. Een spons kan toch niet beter zijn? (hoopt het vuil in op -> krassen)
Hier is je antwoord al. Schuimlans met borstel = swirls! (| Het beste dat je doet is het twee-emmersysteem toepassen. In 1 emmer rijkelijk sopje shampoo en in de andere emmer proper water. Het kuisen doe je dan met een washandschoen (geen spons!). Na elke keer je de auto inzeept, ga je even met de handschoen door de propere emmer water om zoveel mogelijk zandkorrels eruit te spoelen. Zelfs met deze methode zal je hoe dan ook na verloop van tijd swirls krijgen maar veel minder snel dan alle andere methodes.
Heel goed! :duim: Maar over poetsen en tips hebben we al een pagina. Graag daar verder.

Moderatoropmerking Farl

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 28 jul 2009, 22:24

doezel schreef:Hey! Ik woon hier 1 minuut vanaf!

Kan ik ook op zaterdag terecht met m'n touring?

En die M3 op de foto, zie ik die altijd bij mij door de klinkertstraat rijden?
Die nu sinds kort een NL-kenteken heeft na een tijd met een Export kenteken rondgereden te hebben?

edit: Ik zie het al, ook op zaterdag. Ik bel binnenkort voor een afspraak.
Is eigendom van de vrouw van de broer van... Mooi he :amen:
Zaterdag kan iid ook. Gewoon even bellen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”