Help IJS in het blok ???
Help IJS in het blok ???
Na een week mijn auto niet te hebben gebruikt, wou ik hem vandaag net 5 minuten geleden gebruiken. Ik rijd de straat uit en 3 minuten verder toen ik hem in zijn 3e versnelling zette,hoorde ik het opeens hele rare geluiden maken. Toen ik hem in zijn 4e versnelling zette werd het al wat minder. Ik ging gelijk stil staan waar het kon, ik deed mijn motor kap open en zag tot mijn schrik dat er onder het blok vandaag water en koelvloeistof er uit stroomde..Ik heb toen snel mijn motor afgezet. De voorkant van het blok was gewoon naten was aan het druppelen. Toen heb ik hem weer gestart en het klikt alsof er ijs in mij blok ofzo zit je hoort het geluid van ijs dat schuift ofzo :? . IK ben toen snel naar huis gereden was 2 minunten verder, en het water bleef maar druppelen.
Zit er nu ijs in mijn blok? En als het erin zit moet ik hem gewoon aanlaten en het ijs laten smelten?
Wat kan het zijn? Een week lang niet gereden? Is me blok bevroren ofzo :?
IK hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken en kunnen helpen.
Zit er nu ijs in mijn blok? En als het erin zit moet ik hem gewoon aanlaten en het ijs laten smelten?
Wat kan het zijn? Een week lang niet gereden? Is me blok bevroren ofzo :?
IK hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken en kunnen helpen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Help IJS in het blok ???
Als je koelvloeistof gebruikt dan kan dit eigenlijk niet.
Weet je cker dat er KVS in je systeem zat of is er ooit water bij gegooid??
Weet je cker dat er KVS in je systeem zat of is er ooit water bij gegooid??
Twee weken geleden moest ik achter me blok een watermondje voor koelvloeistof vervangen en daarbij hebben zo ook al het koelvloeistof er uit laten lopen en weer verse nieuwe vloeistof bij gevuld. Zit echt koelvloeistof in.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Dan lijkt het me heel sterk dat er ijs in je systeem zit.
We leven immers niet op de noordpool.
De populaire G12 koelvloeistof gaat al snel tot -26 graden mee, dus eigenlijk lijkt het wel onmogelijk dat er iets bevroren is.
We leven immers niet op de noordpool.
De populaire G12 koelvloeistof gaat al snel tot -26 graden mee, dus eigenlijk lijkt het wel onmogelijk dat er iets bevroren is.
Ik heb net even contact gehad met mijn garage.. Het blijkt een kapott waterpomp te zijn.
Hoeveel kost een waterpomp ongeveer?
Je had gelijk het is geen ijs in me blok.
Hoeveel kost een waterpomp ongeveer?
Je had gelijk het is geen ijs in me blok.
mmmzzzz fff zoeken.
kom er zo op terug
wat voor model bwjaar en blok heb je??
e46 sedan 318i dacht ik , maar er zit nogal wat verschil in. dus bwj-mnd heb ik nodig.
- Edit:
- 09-2001 / 04-2004 pomp kost: 95 euro ex.
03-2004 / 03-2005 pomp kost: 95 euro ex.
voorgaande modellen pomp kost: 55 euro ex.
prijzen zijn afgerond, ex btw en ex korting.
bron: hbase.nl
Laatst gewijzigd door Fabian79 op 15 jan 2010, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Sommige koelvloeistoffen bevatten geen antivries.
Dat moet je altijd controleren, dus kijk nog ff op de fles als het kan.
Als je dit niet hebt, kan je misschien bij de garage een antivries metertje lenen.
Dat moet je altijd controleren, dus kijk nog ff op de fles als het kan.
Als je dit niet hebt, kan je misschien bij de garage een antivries metertje lenen.
Hij heet onlangs bij een garage een nieuwe lading koelvloeistof gekregen.
Die gaan er in de winter echt geen verkeerde vloeistof in gooien lijkt me .
Die gaan er in de winter echt geen verkeerde vloeistof in gooien lijkt me .
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Ow, dus die mensen maken geen fouten. Mooi, doe me dat adres maar.
Tja, sorry voor de ietwat botte reactie; maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Ik zou het sowieso checken, en dan niet bij die betreffende garage!
Tja, sorry voor de ietwat botte reactie; maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Ik zou het sowieso checken, en dan niet bij die betreffende garage!
ik begrijp je uiteraard wel. Een aantal jaren geleden had je nog winter en zomer koelvloeistof, maar dat is tegenwoordig met de huidige middelen niet echt gebruikelijk meer in de autoindustrie.
De G12 gaat al tot -26 graden. De andere KVS'en verschillen hier niet veel van.
Ik heb dan ook de laatste jaren eigenlijk niemand meer gehoord over bevroren blokken, dus het lijkt mij heel sterk tenzij er water in het koelsysteem is gegooid.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat een testje absoluut geen kwaad kan. En inderdaad doe je dat even bij een ander
Mocht het blijken dat het aan de KVS ligt, dan heb je wat te claimen
De G12 gaat al tot -26 graden. De andere KVS'en verschillen hier niet veel van.
Ik heb dan ook de laatste jaren eigenlijk niemand meer gehoord over bevroren blokken, dus het lijkt mij heel sterk tenzij er water in het koelsysteem is gegooid.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat een testje absoluut geen kwaad kan. En inderdaad doe je dat even bij een ander
Mocht het blijken dat het aan de KVS ligt, dan heb je wat te claimen
Hey jongens,
Ik heb de koelvloeistof fles nog ff gechecked, want er zat nog wat in en heb dat meegenomen toen bij de reparaties, en die kan gewoon tot -25C staat er op. Maar je bjornc je hebt gelijk dat er fouten worden gemaakt, dat is menselijk, alleen heb ik bijna niet meegemaakt dat er ook koelvloeistof voor de zomer alleen is ( ben net 19) een jaar me rijpie. Misschien dat het daarvoor wel zo was..
Me auto is een PFL nog, uit 2000 mei 30. Ik zal even op de site kijken die je er bij hebt gezet. bedankt
. Trouwens vele sites zoals http://www.realoem.com en http://www.bmwfans.info wijken ontzetttend veel af van de prijzen als je bmw belt.
Ik moet nu wachten op de Anwb, die gaat me auto wegslepen naar de garage voor maandag. Want ik kan er echt niet meer mee rijden want het klikt niet soepeltjes...Straks rijd ik wat meer kapot. Maandag even kijken wat er nou precies aan de hand is, als er water in de blok ligt dan kan je mij op vegen en ga ik niet extra betalen.
IK heb net even op de site van fabian gekeken, hbase.nl en dat zijn niet originele onderdelen, echter ga ik er wel een originele onder gooien? toch ? scheelt niet zoveel misschien.
Maja even afwachten, iniedergeval al erg bedankt voor jullie snelle reacties (e46 portal
)
Ik hoop dat ie wel voor de meeting klaar is, want die wil ik echt niet missen.
Ik heb de koelvloeistof fles nog ff gechecked, want er zat nog wat in en heb dat meegenomen toen bij de reparaties, en die kan gewoon tot -25C staat er op. Maar je bjornc je hebt gelijk dat er fouten worden gemaakt, dat is menselijk, alleen heb ik bijna niet meegemaakt dat er ook koelvloeistof voor de zomer alleen is ( ben net 19) een jaar me rijpie. Misschien dat het daarvoor wel zo was..
Me auto is een PFL nog, uit 2000 mei 30. Ik zal even op de site kijken die je er bij hebt gezet. bedankt
Ik moet nu wachten op de Anwb, die gaat me auto wegslepen naar de garage voor maandag. Want ik kan er echt niet meer mee rijden want het klikt niet soepeltjes...Straks rijd ik wat meer kapot. Maandag even kijken wat er nou precies aan de hand is, als er water in de blok ligt dan kan je mij op vegen en ga ik niet extra betalen.
IK heb net even op de site van fabian gekeken, hbase.nl en dat zijn niet originele onderdelen, echter ga ik er wel een originele onder gooien? toch ? scheelt niet zoveel misschien.
Maja even afwachten, iniedergeval al erg bedankt voor jullie snelle reacties (e46 portal
Ik hoop dat ie wel voor de meeting klaar is, want die wil ik echt niet missen.
De onderdelen die op hbase staan zijn echt niet slecht.
Somige onderdelen heb je liever origineel, maar bij dit soort delen zie ik het probleem niet.
Somige onderdelen heb je liever origineel, maar bij dit soort delen zie ik het probleem niet.
Ja klopt gelijk heb je. Imitatie is vaak net zo goed als origineel, bij hele dure onderdelen als remklauwen bijvoorbeeld is imitatie wel een stuk goedkoper en toch van goed kwaliteit, maar als het bij de waterpomp niet zo veel scheelt dan ga ik toch liever voor de oem t geeft wat zekerheid vind ik.
Ik heb net even zitten zoeken en kom allerlei merken tegen als ik het originele bmw partnummer opzoek.
Ik denk als ik het zo zie dat bmw de pomp helemaal niet zelf produceert, maar kan me natuurlijk altijd verkijken.
Anyway, als het karretje maar snel weer goed rijdt, das het belangrijkste.
Ik denk als ik het zo zie dat bmw de pomp helemaal niet zelf produceert, maar kan me natuurlijk altijd verkijken.
Anyway, als het karretje maar snel weer goed rijdt, das het belangrijkste.
Daar heb je gelijk in.Fabian79 schreef:Anyway, als het karretje maar snel weer goed rijdt, das het belangrijkste.
IK houd jullie op de hoogte, auto is inmiddels gestald door de anwb en word maandag afgeleverd aan de garage, dan zien we verder.