bmw start niet + verrassing
-
tomcaubo
bmw start niet + verrassing
vanmorgen de auto gepakt om kerst inkopen te doen vond ik al dat hij lastig startte,dacht :zal het koude weer wel zijn.
kom uit de winkel draai de sleutel om en ....klik klik....hmmm zeker accu leeg
start hem over nadat ik een vriend was tegengekomen maar nog steeds niks .dus maar even aangesleept.
auto thuis neergezet na een flinke rit rijden om de accu te laden maar nee ,daarna startte hij weer niet.
.de garage gebeld en mijn neef (eigenaar van de garage)dacht dat er waarschijnlijk vocht in de relais zat van de starter.
kon helaas niet terecht vanwege extreme drukte in de garage(extreem veel lege en kapotte accu's)dus gezegd om maandag maar de auto af te slepen.
maar nu kom het,ik denk kijk de olie peilen enz eens na vanwege de extreem koude nacht.
alles gecheckt ,alleen koelvloeistof iets aan de lage kant maar nog steeds ok.(vreemd,een kleine 500km geleden nog een oliewissel en beurt gehad)
kijk peilstok na,prima.
draai voor de zekerheid de vuldop van de olie eraf...f@ck...een soort van mayo aan de binnenkant van de dop.(niet veel maar genoeg om van te schrikken)
dit is toch niet wat ik denk dat het is
kom uit de winkel draai de sleutel om en ....klik klik....hmmm zeker accu leeg
start hem over nadat ik een vriend was tegengekomen maar nog steeds niks .dus maar even aangesleept.
auto thuis neergezet na een flinke rit rijden om de accu te laden maar nee ,daarna startte hij weer niet.
.de garage gebeld en mijn neef (eigenaar van de garage)dacht dat er waarschijnlijk vocht in de relais zat van de starter.
kon helaas niet terecht vanwege extreme drukte in de garage(extreem veel lege en kapotte accu's)dus gezegd om maandag maar de auto af te slepen.
maar nu kom het,ik denk kijk de olie peilen enz eens na vanwege de extreem koude nacht.
alles gecheckt ,alleen koelvloeistof iets aan de lage kant maar nog steeds ok.(vreemd,een kleine 500km geleden nog een oliewissel en beurt gehad)
kijk peilstok na,prima.
draai voor de zekerheid de vuldop van de olie eraf...f@ck...een soort van mayo aan de binnenkant van de dop.(niet veel maar genoeg om van te schrikken)
dit is toch niet wat ik denk dat het is
Re: bmw start niet + verrassing
Koppakking kapot, waardoor er koelvloeistof in de olie terecht komt?
- largeproject
- Contacteer:
Of erg veel korte ritten gehad de laatste tijd??
Dan kun je dat ook krijgen.
Dan kun je dat ook krijgen.
Laatst gewijzigd door largeproject op 19 dec 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Griffendahl
Die smurrie is niet echt gelijk een teken dat het mis is hoor... Beetje condens met deze temperaturen kan zoiets al veroorzaken, zeker als je niet al te lange afstanden rijdt heb je hier al snel last van. Mijn vorige auto had het continue en had nergens een lek in het koelsysteem, puur vanwege alleen maar korte stukjes rijden 15-20km per keer...
Als er geen andere tekenen zijn zoals laag KVS niveau of duidelijk KVS verbruik dan zou ik me in eerste instantie niet zo'n zorgen maken om zoiets.
Die mayo substantie die je onder de dop vindt ontstaat gewoon omdat er vocht in je oliesysteem zit, als dat mengt wordt het een emulsie, die mayo-achtige substantie. Echter kan, zoals al eerder gezegd, ook gewoon ontstaan door condens en hoeft dat zeker geen KVS te zijn.
Als er geen andere tekenen zijn zoals laag KVS niveau of duidelijk KVS verbruik dan zou ik me in eerste instantie niet zo'n zorgen maken om zoiets.
Die mayo substantie die je onder de dop vindt ontstaat gewoon omdat er vocht in je oliesysteem zit, als dat mengt wordt het een emulsie, die mayo-achtige substantie. Echter kan, zoals al eerder gezegd, ook gewoon ontstaan door condens en hoeft dat zeker geen KVS te zijn.
- largeproject
- Contacteer:
Dat zeg ik. 
-
Cliff
Gamma!
Even afwachten wat ie doet als het weer iets warmer wordt! Of misschien eens een flink lang stuk rijden... kijken hoe het dan erna uitziet!
Even afwachten wat ie doet als het weer iets warmer wordt! Of misschien eens een flink lang stuk rijden... kijken hoe het dan erna uitziet!
Heb zelf ook die mayo alleen niet bij de oliedop maar bij mij zit het aan de peilstok heb dit sinds een maand ofzo, maar auto loopt perfect, en ik rij geen korte stukken 2x 45 kilometer per dag.
Dus ga er vanuit dat het wel goed is hij hoeft voorlopig nog geen beurd pas over 13.000km.
Dus ga er vanuit dat het wel goed is hij hoeft voorlopig nog geen beurd pas over 13.000km.
-
Cliff
Komt gewoon door het weer, kjik maar wat Griffendahl zegt.... dat klopt!
Ik heb dat ook gehad, koelvloeistof verlies en mayo, kwam bij mij door korte ritjes.
De pakking van de 330 is van metaal zo vertelde mijn BMWspeciaslist.
Hij had het nog niet meegemaakt dat de pakking van een 330 eruit lag.
Koelvloiestof verlies was een lekke radiator.
De pakking van de 330 is van metaal zo vertelde mijn BMWspeciaslist.
Hij had het nog niet meegemaakt dat de pakking van een 330 eruit lag.
Koelvloiestof verlies was een lekke radiator.
-
tomcaubo
radiator is zo'n 2500km oud (oude vervangen toen deze bol stond)dus daar zal het wel niet aan liggen.
ik doe wel vaker kortte ritjes(naar het werk en terug)
zal morgen eens navragen bij de garage als hij opgehaald is(nee,hij start nog steeds niet)
ik doe wel vaker kortte ritjes(naar het werk en terug)
zal morgen eens navragen bij de garage als hij opgehaald is(nee,hij start nog steeds niet)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 20 dec 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Reden: quote van het voorgaande bericht verwijderd, zie forumregels mbt quoten
Het kan ook de accu zelf zijn.
Een kapotte accu kan zo'n weerstand worden dat hij met startkabels niet start.
Ik neem aan dat tijdens de rit om de accu op te laden de auto wel normaal funktioneerde?
Een kapotte accu kan zo'n weerstand worden dat hij met startkabels niet start.
Ik neem aan dat tijdens de rit om de accu op te laden de auto wel normaal funktioneerde?
-
tomcaubo
yep,ik had al een paar weken steeds een probleem dat de auto alle elektrische functies een paar seconden uitzette nadat ik hem gestart had.dus kan goed zijn dat de accu de geest heeft gegeven
Klinkt als ene kortgesloten cel in de accu. Die kan je als het goed is met een simpel multimetertje meten.
Bij een kortgesloten cel heb je een lager voltage en volgens mij is dit ook bij een onbelaste accu te meten.
Bij een kortgesloten cel heb je een lager voltage en volgens mij is dit ook bij een onbelaste accu te meten.