Uitlaat/ verbruik 318i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
MrBrownstone

Uitlaat/ verbruik 318i

Bericht door MrBrownstone » 29 nov 2009, 11:22

Hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes betreffende de uitlaat van mijn auto.
1: Als ik 's ochtends de auto start maakt deze een erg "blikkerig" geluid, naar mate de auto warm is, word het geluid ook iets minder.
Nu denk ik aan de Katalysator die mogelijk aan zijn eind is, gezien de km.stand (174.000).
Volgens mijn monteur kan dit doordat er deeltjes in de kat. los komen en deze daardoor blikkerig gaat klinken???
Weten jullie hier meer van??

2: Mijn achterdemper is ook (beginnend) lek, en nu wou ik hier een 320i uitlaat onder zetten, dubbele eindstukken vindt ik wel mooi... maar dan wel orgineel en geen "tuningdiscount" uitlaat met enorme sjonnie eindstukken. (voor diegene die dit wel mooi vinden, of deze er onder hebben... no offense!)
Is dit gemakkelijk te realiseren?? moet er veel aangepast worden om deze op een 318i uit 2000 te monteren???

Oh en is het normaal dat zo'n 318i automaat veel brandstof verbruikt?

Hoop snel van jullie te horen,

Alvast bedankt
BIE-EM-DOBBELJOE

David320

Re: Uitlaat/ verbruik 318i

Bericht door David320 » 30 nov 2009, 00:36

over je 2e vraag kan ik wel iets zeggen:

Het is wel mogelijk om zo'n uitlaat onder je auto te krijgen, alleen moet je er wel rekening mee houden dat een demper van een 320i 2 inlaat pijpen heeft vanwege de zespitter, en jouw 318 maar een enkele uitlaat pijp heeft liggen onder de auto. Dit is vrij simpel op te lossen door een Y-stuk voor de demper te (laten) maken. Al zou je ook voor een Eisenmann demper kunnen gaan, hebben dubbele eindpijp, geluidsniveau naar keuze en absoluut geen sjonnie.

zie ook dit topic, precies hetzelfde maar dan omgekeerd ;)
http://www.bmwportal.nl/post143508.html ... en#p143508

MrBrownstone

Re: Uitlaat/ verbruik 318i

Bericht door MrBrownstone » 30 nov 2009, 19:31

Ik kwam na zoeken deze einddemper van de 320i m52 tegen, deze heeft toch gewoon 1 pijp?
Past deze niet dan? en weet niemand ervaringen met de katalysatoren van BMW?
Deze einddemper dus..

Afbeelding
BIE-EM-DOBBELJOE

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”