Schokdempers achteraan vervangen E46 320D touring
-
Sioux
Schokdempers achteraan vervangen E46 320D touring
Hoi ... weet er iemand een tutorial (liefst met foto's) staan voor het vervangen van de schokdempers achteraan ? ... heb al gelezen hoe het moet , heb ondertussen al het materiaal maar zou toch graag eens het vervangen bekijken aan de hand van foto's ... is voor een E46 320D van 05/2001 (touring) ... alvast bedankt !! 
-
Griffendahl
Re: Schokdempers achteraan vervangen E46 320D touring
Heb geen foto's maar heb het al wel eens gedaan... Klusje van niks met een brug
En met een krik op zich ook wel te doen, maar dan zou ik wel zorgen dat je bokjes hebt...
Maar goed, een hele uitleg typen hier heeft ook geen zin als je het allemaal al gelezen hebt
Wel een tip nog, vervang ook gelijk je topmounts, die eronder zitten zijn niet zo best en het kost het geld niet. Als je dan toch alles los hebt liggen gelijk ff meepakken... Ik zou zelf voor de Meyle HD gaan, die is wat beter als de OEM, die heb ik er zelf ook onder gezet. Wel ff de pakkingen bij de dealer halen, die zitten er bij Meyle niet standaard bij.
Maar goed, een hele uitleg typen hier heeft ook geen zin als je het allemaal al gelezen hebt
-
kees roeleveld
'Klusje van niks'? Ja bij een sedan, maar bij een Touring is dat veel meer werk als je het goed wil doen.
Alle bekleding moet los in de bagageruimte vergis je niet in het werk.
Alle bekleding moet los in de bagageruimte vergis je niet in het werk.
-
Griffendahl
Nee dat was een goede zet van BMW he ?? Dat ze sedans compleet zonder bagageruimte bekleding geleverd hebben zodat je er makkelijk bij kan met schokdempers vervangen.
Bij een sedan moet ook echt veel los hoor, maar moeilijk is het allemaal niet en als je je al druk moet maken over het loshalen van bekleding denk ik niet dat je zelf je shocks moet gaan vervangen
Bij een sedan moet ook echt veel los hoor, maar moeilijk is het allemaal niet en als je je al druk moet maken over het loshalen van bekleding denk ik niet dat je zelf je shocks moet gaan vervangen
-
kees roeleveld
Natuurlijk Griffendahl weet ik dat ook een sedan ook kofferbakbekleding heeft, maar deze is qua materiaal,vorm en bevestiging niet te vergelijken met die van de touring.
Ik heb er al diverse gedaan.
Met mijn reactie was het de bedoeling de gene te waarschuwen die aan het klusje van niks begint en er na verloop van tijd achterkomt dat het 1,5 uur langer duurt.
Er zijn d.i.y over het vervangen van schokbrekers op het internet te vinden.
Ik heb er al diverse gedaan.
Met mijn reactie was het de bedoeling de gene te waarschuwen die aan het klusje van niks begint en er na verloop van tijd achterkomt dat het 1,5 uur langer duurt.
Er zijn d.i.y over het vervangen van schokbrekers op het internet te vinden.
-
Griffendahl
't Is wel wat meer werk, maar ik bedoelde met een klusje van niks niet dat het niet veel werk was, maar vooral dat het allemaal niet echt moeilijk is. Of je een ervaren sleutelaar bent of niet is van weinig belang als je alleen wat (of misschien wat meer) bekleding moet verwijderen.
Veel werk, wellicht... Moeilijk, nee...
Veel werk, wellicht... Moeilijk, nee...