Help,hij wil niet meer aanslaan.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
largeproject
Contacteer:

Help,hij wil niet meer aanslaan.

Bericht door largeproject » 22 nov 2009, 22:46

Zoals de topic titel al zegd,mijn 320D van 99 wil niet meer aanslaan,startmotor draait wel goed rond.
Op het dashboard gaat ook geen vreemde waarscuwingslampje branden of zo.

Het volgende is gebeurd,was onder weg naar de Norgschleife om een daje te ringen en de GP strecke onveilig te maken.
De rit er naar toe zo' n kleine 220km ging probleemloos,niet overdreven hard gereden(150km max).
Ik stop in Adenau om ff te pinne,dacht laat de motor ff draaien ivm turbo afkoelen,maar vergeet dat ie in de versnelling staat en dus slaat ie af,ik draai nog gauw ff het contact uit zodat de lampen niet blijven branden.
Naar het pinnen wil ik weg rijden,maar de auto wil niet aanslaan,daarit zoals eerder gezegd wel goed rond,maar maakt echt geen poging om aan te willen slaan.
Denk zelf iets electrisch met de brandstof toevoer.
He nog wel ff snel wat zekerineg gecontroleert,maar kon zo snel nix vinden,ook al omdat het niet echt makelijk is om ze terug te steken.
Affijn,om 1 uur mijn zwager gebelt of ie met de autoambulance van mijn werk me ff wilde ophalen,om 6 uur was ie der en om 10 vanavond was ik weer thuis(op mijn werk).
Any way iemand een idee waar ik moet zoeken,tuurlijk uitlezen,maar dat word lastig aangezien de auto niet rijd .
Laatst gewijzigd door largeproject op 23 nov 2009, 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Help,hij wil noet meer aanslaan.

Bericht door bjornc » 23 nov 2009, 07:50

Ik denk dat je de zekeringen ff goed moet nakijken. (en niet ff vlug)
Suc6!

jvh320D

Bericht door jvh320D » 23 nov 2009, 09:16

Hoi,

ik denk iid de brandstofpomp. gebeurd vaker met deze auto's. Aan de zekeringen kun je dit waarschijnlijk niet zien.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 nov 2009, 17:30

Brandstof pomp in de tank of.......die andere dure. :?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Help,hij wil niet meer aanslaan.

Bericht door bjornc » 23 nov 2009, 19:01

Zal je moeten meten ben ik bang, of uitlezen.

Wellicht kan je door middel van good-old-fashioned luisteren ook e.e.a. ontdekken.

Als je de auto op contact zet, zou je de pomp achterin moeten kunnen horen.
Als het niet hoorbaar is, ga dan onder de auto liggen, en zet een schroevendraaier tegen de tank, en de grip tegen je oor.
Laat dan een ander het contact erop zetten. (niet starten!)

Wederom, suc6

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 nov 2009, 20:37

Daar had ik nog niet aan gedacht,heb net wel alle zekeringen gecontroleert,die zijn goed.
Heb het brandstoffilter deruit gehaalt en daar kom ik tot mijn grote schrik kleine metalen deeltjes tegen,onderin de beker .
Laatste met vervangen van die filter ook al gezien,maar niet echt aandacht aan besteed.
Maar die metalen delen zouden dus vanuit de tank moeten kommen en niet van de inspuitpomp,naar mijn idee.
Ik neem toch aan dat de brandstof eerst gefiltered word alvorens naar de inspuitpomp te gaan.
Dan zou het achter uit de tank van die pomp moeten kommen.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 nov 2009, 20:52

Kwam deze tegen op het internet,klingt intresant,is alleen eeen teering eind weg voor me.
http://www.ecu-tronic.nl/index.html

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 24 nov 2009, 08:01

De pomp in de tank lijkt te lopen,hoor hem tenmiste zoomen,als de stekker eraf gaat word het stil.

Had nog carsoft,alleen heeft mijn huidige laptop geen serieelen uitgang,heb wel een verloop van seieel naar usb,maar dat lijkt niet te werken,bad connection zegt ie.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 24 nov 2009, 11:37

Dan ziet het er toch nog slecht uit, vrees ik.

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 24 nov 2009, 17:57

Vandaag contact gehad met die firma in Groningen,volgens hun zou het de eletronica van de inspuitpomp zijn,
Als een auto er zo abrupt er mee ophoud is het bijna altijd electrische,wat hun dus doen is de aansturing vervangen,dus niet de hele pomp.
Bij de brezan kost een ruilpomp 1015 ex, bij de dealer 1175 ex (ook ruil),een nieuwe kost 1500€ maar heeft een levertijd van 12 weken.
Die gasten in Groningen kunnen ook de pomp vervangen,die kost dan 750 ex en 300€ inbouw kosten (uurtje of 6 werk),dat zou dan op een kleine 1300€ kommen.
Ik denk dat ik toch maar de hele pomp laat vernieuwen,heb weinig zin in de electronica nu en over 1,5 jaar is misschien het mechanische gedeelte stuk draait,vooral omdat er best veel metaal in het filter zit nu.
Laatst gewijzigd door largeproject op 24 nov 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Ronald Schuit

Bericht door Ronald Schuit » 24 nov 2009, 19:10

En zo brengt de ring zelfs al ongeluk als je er geen eens oprijd moet toch niet gekker worden, ben wel benieuwt wat nu het uiteindelijke probleem is :X .

///M 330Ci

Bericht door ///M 330Ci » 24 nov 2009, 21:40

Balen zeg -_-

Elektronisch probleem lijkt mij ook logischer dan mechanisch.
Als je toch bezig bent lijkt het me idd verstandig om meteen heel de pomp mee te nemen. Vroeg of laat ben je toch aan de beurt..
Afhankelijk van de km-stand natuurlijk, maar als er metaal deeltjes in zitten vervangen die handel.

Succes ermee.
Afbeelding
Freude am Fahren

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 25 nov 2009, 18:10

Eindelijk carsoft aan de praat gekregen -_- ,alleen vind die nix wat fout is. :?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 29 nov 2009, 18:48

Nou,vrijdag de auto maar naar Groningen gebracht,kleine 299km van huis af.
Conderdag was der nog een zg. BMW kenner derbij geweets die bij een erkende BMW dealer had gewerkt,uitlezen met carsoft bracht ook bij hem nix aan het licht.
Maar hij wist zeker dat had aan de pomp in de tank lah,zelf dacht ik van niet,mmaar goed hij was de exper.
Dealer in Hilversum had er 1tje liggen voor 137€ was een koopje,kost normaal 274€.
Helaas was dat hem niet.
Kwam op 2 duitse forums dezelfde probleem tegen,helaas staat daar ook de oplossing niet bij,te resent.
Misschien dat ik morgen meer weet.

///M 330Ci

Bericht door ///M 330Ci » 30 nov 2009, 16:53

Lekker dan.. Hoe nu verder, gaat de 'expert' waar die nu staat er verder mee aan de slag?
Afbeelding
Freude am Fahren

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”