tikt/ratteld 320d facelift

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
320d M

tikt/ratteld 320d facelift

Bericht door 320d M » 17 nov 2009, 18:51

Ben 4 maanden in bezit van een 320d m tech pakket (zoals hierboven)

heb momenteel een irritante getik/geratel? of hoe je t ook mag omschrijven.

geluid komt ergens van achter de dasboard of ergens bij de voetgedeelte , kortom naar mijn idee ergens bij dat hoogte.

als ik gas geef tegen ongeveer 2300/2600 toeren komt er met de gasgeven een tikkende geluid mee.

of als ik 30-40km/h rij en trap de pedaal vol in , dan hoor je t even 1 a 2 sec harder tikken/rattelen en daarna ratelt ie iets stiller.

gaslos = ratel/getik weg! en bij bepaalde snelheid /toeren is ie ook even weg. of heeeel zachtjes hoorbaar.

oliewissel gedaan >> tik is tikkie zachter dan voorheen >> en een ander kat zonder de flx.gedeelte gemonteerd>stomme garage dacht dat t getik was. dus die zit er ook maar voor de lol op :( , mocht terug worden gezet en ben 150 euro lichter voor arbeidsuur. heb ik maar laten zitten.

ook voor zekerheid enekele tankbeurten met wynns brabdstof reiniger ingegooid, misschien injectoren smerig??

of moet toch inzien dat de pomp naar de maan is?? of ergens rammelende onderdeel loszit? slechte wegen enz.. hoor je ook niks met gaslos , dus dat iets rammeld door los zit is t denk ik niet.

2 e punt die ik evt hoop/vermoed is dat de brandstoffilter rammelt aangzien je gas geeft , de druk verhoogd gaat worden??
en deze wil ook gaan vervangen (laatst vervangen door bmw dealer 35000km geleden)

iemand ervaring met vervangen met de filter , svp uitleg en welke sleutels ik bij de hand moet hebben.

wie oh. wie kent dit kwaal, want het is een fijne auto!!! dank je wel alvast :amen:

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”