Ik zal mij na registratie ook maar meteen even voorstellen:
Ik ben René, 39 jaar en sinds vandaag in het bezit van een '92-er BMW E36 318 IS coupé in het diamantzwart.
222.250 km, ingevoerd in 2004 en met o.a. CV, elektrisch dakje etc. (hebben ze dat niet allemaal?)
Hij rolt op nep AC-Schnitzers van 17"; 215-40 vóór en 225-45 achter.
Er zitten booskijkertjes op de 'angel-eyes' en een spoiler bovenaan het achterraam.
Dit vind ik, qua 'tjoening' al meer dan genoeg; de heldere knippers die er nu ook nog op zitten moeten dus ook weer wijken voor originele, witte BMW-exemplaren.
Ik ben van huisuit een VW-liefhebber en heb er als hobby nog steeds ééntje bij, nl. een 'dark violet' Golf GTI Fire and Ice uit 1991. 16 oktober j.l. heb ik mijn 'daily', een VW Vento GT uit 1993 (2.0 GTI motor) verkocht vanwege roest en 280.000 km.
De Beemer is hier dus de vervanger voor en eigenlijk dus mijn dagelijkse bak, die in de zomer eveneens een caravan moet gaan trekken... (er komt dus een afneembare/wellicht onzichtbare? trekhaak op de IS...)
Na een zoektocht naar TDI-'s, Audi's, Volvo's en meer (ruime smaak!) ben ik uiteindelijk tot deze aankoop gekomen.
Bij de keuze van een eventuele BMW, vond ik wel dat het een coupé moest worden, vanwege het sportievere model en vooral de raamstijl-loze deuren.
Mijn nickname is eigenlijk een gestolen naam; ik kende vroeger een jongen, die een 635 CSI had en die noemden ze 'reneetje BMW-tje'; zijn naam was namelijk, net als de mijne: René. Zodoende.
Ik hoop op dit forum wat (technische) kennis op te doen van dit merk, want waar ik mijn VW-tjes blindelings kon strippen, is dit merk dus helemaal nieuw voor mij.
Ik zit normaal gesproken dus vaak op het volksforum, maar om daar nu BMW vragen te gaan neerleggen...
Ze zeggen dat een VW-rijder eigenlijk een BMW wil; we zullen het meemaken! (maar de fire and ice gaat voorlopig niet weg!)
Eerste indruk is: rijdt lekker comfortabel en stil. (afgezien van een sportuitlaat, die er binnenkort maar gewoon af moet!)
Ik moet toegegeven, dat als geld geen rol zou spelen, ik het liefst een Audi RS4 zou kopen (tòch VAG, dus!); de nieuwere BMW's zijn niet helemaal mijn stijl...
René