ff voorstellen: René

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
reneetje BMW-tje

ff voorstellen: René

Bericht door reneetje BMW-tje » 07 nov 2009, 20:51

Hallo 'rear-wheel-drivers'!

Ik zal mij na registratie ook maar meteen even voorstellen:

Ik ben René, 39 jaar en sinds vandaag in het bezit van een '92-er BMW E36 318 IS coupé in het diamantzwart.
222.250 km, ingevoerd in 2004 en met o.a. CV, elektrisch dakje etc. (hebben ze dat niet allemaal?)
Hij rolt op nep AC-Schnitzers van 17"; 215-40 vóór en 225-45 achter.
Er zitten booskijkertjes op de 'angel-eyes' en een spoiler bovenaan het achterraam.
Dit vind ik, qua 'tjoening' al meer dan genoeg; de heldere knippers die er nu ook nog op zitten moeten dus ook weer wijken voor originele, witte BMW-exemplaren.

Ik ben van huisuit een VW-liefhebber en heb er als hobby nog steeds ééntje bij, nl. een 'dark violet' Golf GTI Fire and Ice uit 1991. 16 oktober j.l. heb ik mijn 'daily', een VW Vento GT uit 1993 (2.0 GTI motor) verkocht vanwege roest en 280.000 km.
De Beemer is hier dus de vervanger voor en eigenlijk dus mijn dagelijkse bak, die in de zomer eveneens een caravan moet gaan trekken... (er komt dus een afneembare/wellicht onzichtbare? trekhaak op de IS...)
Na een zoektocht naar TDI-'s, Audi's, Volvo's en meer (ruime smaak!) ben ik uiteindelijk tot deze aankoop gekomen.
Bij de keuze van een eventuele BMW, vond ik wel dat het een coupé moest worden, vanwege het sportievere model en vooral de raamstijl-loze deuren.

Mijn nickname is eigenlijk een gestolen naam; ik kende vroeger een jongen, die een 635 CSI had en die noemden ze 'reneetje BMW-tje'; zijn naam was namelijk, net als de mijne: René. Zodoende.

Ik hoop op dit forum wat (technische) kennis op te doen van dit merk, want waar ik mijn VW-tjes blindelings kon strippen, is dit merk dus helemaal nieuw voor mij.
Ik zit normaal gesproken dus vaak op het volksforum, maar om daar nu BMW vragen te gaan neerleggen...

Ze zeggen dat een VW-rijder eigenlijk een BMW wil; we zullen het meemaken! (maar de fire and ice gaat voorlopig niet weg!)

Eerste indruk is: rijdt lekker comfortabel en stil. (afgezien van een sportuitlaat, die er binnenkort maar gewoon af moet!)

Ik moet toegegeven, dat als geld geen rol zou spelen, ik het liefst een Audi RS4 zou kopen (tòch VAG, dus!); de nieuwere BMW's zijn niet helemaal mijn stijl...

René

Afbeelding
Laatst gewijzigd door reneetje BMW-tje op 07 nov 2009, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niet waarom ik het dee', maar ineens reed ik BMW in plaats van VW...

Opt1mus
Contacteer:

Re: ff voorstellen: René

Bericht door Opt1mus » 07 nov 2009, 21:50

welkom hier, mooie intro.

Ik hoop dat je Bimmer je de VAG's snel laat vergeten..... :>
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Jurian

Bericht door Jurian » 08 nov 2009, 16:39

René welkom!
Afbeelding

Roman

Bericht door Roman » 10 nov 2009, 08:23

Welkom René :duim: Ben zelf ook erg VAG liefhebber, en dan met name de duitse stijl.

RoLoo

Bericht door RoLoo » 13 nov 2009, 21:39

reneetje BMW-tje schreef:
Ze zeggen dat een VW-rijder eigenlijk een BMW wil; we zullen het meemaken! (maar de fire and ice gaat voorlopig niet weg!)
...zou een kern van waarheid in kunnen zitten...; na een (we beginnen in 1992...) Audi 80, Audi 90, Golf 3 Rolling Stones TDI, Golf 4 benzine, Audi A4 TDI, Golf 4 TDI Highline, Bora TDI (en dat zelfs 4x !), Volkswagen Caddy MPV (kuch kuch), Golf Variant TDI, Polo TDI, Golf Plus TDI, Golf TDI, Jetta TDI (2x) en 2x een Jetta benzine, en een 2009 Polo 1.8 GTI Turbo, dan nu aan deze kant ook een (oude) Dreier...

...vrouwlief rijdt nog wel VW...; facelift Golf 3 (dus model met Golf 4 voorkant) Cabriolet...

...ik ben echter van mening dat dat zsm een Z3 mag worden... :)
't Beste Maar Weer !
Ron.

reneetje BMW-tje

Bericht door reneetje BMW-tje » 10 dec 2009, 20:14

Het is nu ruim een maand na de aanschaf van de BMW en het volgende is (al) gedaan:
-andere dynamo (de oude gaf maar 12,5 volt; de nieuwe ruim 15 volt)
-koppeling ontlucht/ bijgevuld
-normale knipperlichten
-mijn eigen Kenwood MASK HU erin
-I-pod in/onder dekseltje asbak ingebouwd (stealth)
-nieuwe pasklare matten erin
-(ori.BMW) kofferklep-spoiler (in juiste kleur op de sloop gevonden!)
-en..... een zwart lederen interieur (!) x|

ff meteen wat foto´s :P

Afbeelding
..en zo is ie dus nu

Afbeelding
ori spoiler gevonden!

Afbeelding
het oude interieur

Afbeelding
het leren interieur

things-to-do:
(ik heb nu eenmaal een 'sleurhut', dus:)
-afneembare trekhaak (is al besteld); de rand waar die trekhaak doorheen gaat, wordt dus 'verzaagd' ;( , en daarom:
-een immitatie- :///m: 3 diffuser, voor als de trekhaak dus NIET in gebruik is ;)
-een setje nette mistlampen gescoord (de huidige zijn nl. allebei gebarsten)
-andere voorruit (barst; WA+ verzekering...)
-(lichte) roest wielkasten verwijderen

...en wat 'ICE' betreft (alles onder voorbehoud):
-JBL gto 6 kanaals versterker; komt vlak onder de 'hoedenplank'
-Kenwood 12"sub in de ruimte van het reservewiel
-PS2 op de plek van de bijrijders airbag (als DVD-player met IR afstandsbediening)
-7" TFT op de plek van de 'boordcomputer'/aflegvakje
(één en ander wordt dus zodanig ingebouwd, dat er (bijna) geen ruimteverlies optreedt)

reneetje BMW-tje

Bericht door reneetje BMW-tje » 02 jan 2010, 08:15

Verdere veranderingen vind je in de 'showroom' ;)

Jaapi

Bericht door Jaapi » 02 jan 2010, 09:20

Welkom nog , en mooie veranderingen (lekker orgineel) ..goed bezig !

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”