Winterbanden BMW 316
Winterbanden BMW 316
Misschien een beetje een simpele vraag, maar ik overweeg om winterbanden te kopen voor mijn BMW 316 (1995). Hoe weet ik welke banden maten wel en niet passen. Is dit alleen precies dezelfde maat als er nu onder ligt of kan hier in gevarieerd worden?
Re: Winterbanden BMW 316
Weet niet of je voor staal wil gaan of ook alu velgen in de wintert?
9 van de 10 stalen velgen in jou steek van 5x120 zal gewoon passen.
Alu velgen ligt er een beetje aan, gewoon even navraag doen bij de verkoper waar ze onder weg komen en desnoods even passen, hal je ze bij een zaak, kunnen zij je wel adviseren.
Je kan ook even naar het aan J's en ET-waarde van je huidige velgen kijken, en doormiddel van een off-set wheelcalculator berekenen hoeveel je wielen naar binnen of buiten komen te staan.
Edit: ik lees je vraag nu anders, en het gaat jou om de bandenmaat? Je kan altijd een iets andere hoogtemaat nemen voor de looks en een stijvere wang. De breedte is meer een beetje afhankelijk van de J breedte van de velg, die staat voor het aantal inche's van de breedte van de velg. Stel je hebt dus 8,5J is 8,5 x 2.54 = 21.59cm en kom je dus uit op een bandenmaat van 215.
1 inch = 2.54 centimeters
9 van de 10 stalen velgen in jou steek van 5x120 zal gewoon passen.
Alu velgen ligt er een beetje aan, gewoon even navraag doen bij de verkoper waar ze onder weg komen en desnoods even passen, hal je ze bij een zaak, kunnen zij je wel adviseren.
Je kan ook even naar het aan J's en ET-waarde van je huidige velgen kijken, en doormiddel van een off-set wheelcalculator berekenen hoeveel je wielen naar binnen of buiten komen te staan.
Edit: ik lees je vraag nu anders, en het gaat jou om de bandenmaat? Je kan altijd een iets andere hoogtemaat nemen voor de looks en een stijvere wang. De breedte is meer een beetje afhankelijk van de J breedte van de velg, die staat voor het aantal inche's van de breedte van de velg. Stel je hebt dus 8,5J is 8,5 x 2.54 = 21.59cm en kom je dus uit op een bandenmaat van 215.
1 inch = 2.54 centimeters
Ik heb nog wel een setje liggen in LM 

✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
Heb je nog een setje of gaat het over die je vannacht verkocht hebt? 

Die zijn inderdaad gister verkocht, nadat ik dit gepost had kreeg ik reactie op het wintersetje.
Tip, wacht niet te lang met de aanschaf, zometeen vragen ze helemaal belachelijke prijzen...
Tip, wacht niet te lang met de aanschaf, zometeen vragen ze helemaal belachelijke prijzen...
✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw