Gisteren onderweg naar huis lichte het motor management lampje op.( EML)
Gelijk gestopt om in mijn boekje te kijken wat het kon zijn, hier stond in dat het vermogen weg was gevallen maar dat ik wel kom doorrijden.
Onderweg mijn garage gebeld of zij mij auto konden uitlezen dit is ook gedaan gaaf foutmelding aan op de 2 cil.we gingen er vanuit dat het de bobine zou zijn maar dit was niet het geval.
Dus moest er verder worden gezocht na een compressie test wees uit dat de 2.cil weinig aangaaf, morgen wordt de cilinderkop eraf gehaald voor nader inspectie wij denken een verbrande klep
Ik moet erbij zeggen dat we beslist geen stevige rijders zijn 4 weken geleden nog een toertocht gemaakt door zwitserland Italie en Frankrijk gemaakt de auto liep voortreffelijk Km stand nu 110.000
Volgens onze monteur gespeliciteerd in BMW zijn er meer probleem gevallen van deze motoren 318i N42, het zal wel een dure reparatie worden
Ps Onbegrijpelijk dat dit heb kunnen gebeuren begrijp er nog steeds niets van (suggesties zij welkom)
Ron
Verbrande klep 318ci-cabrio
Re: Verbrande klep 318ci-cabrio
Ongeacht de kilometerstand blijf ik het eigenlijk raar vinden. Een verbrandde klep mag imho bij normaal gebruik niet voorkomen bij een motor met hydraulische klepstoters (=klepspeling altijd correct). Misschien dat de klepstoter van de betreffende klep niet correct functioneert?
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Misschien een slechte vergelijking,
maar laatst stond er bij mijn vaste adres een passat TDi met een kapotte klepstoter.
Deze zitten normaal vast in de cilinderkop, maar deze was er uit gevallen.
maar laatst stond er bij mijn vaste adres een passat TDi met een kapotte klepstoter.
Heb 2 weken geleden precies hetzelfde gehad. Heb een 318Ci PFL (2002).
Bleek cilinder 4 uitgevallen te zijn. Bij nader onderzoek was de bobinepen gebroken (wrs. gedeeltelijk door vervanging bougies). Bobinepen vervangen en hij bleef problemen geven bij cilinder 4 EN 1. Ook bobine van 1 vervangen, nog steeds. Toen keken ze nog eens naar de bougies (2 weken ervoor vervangen), zwart aangeslagen. Deze ook vervangen.
Nog steeds gaf hij foutmeldingen op 1 en 4.
Toen de boel gereset zodat hij (zoals ze mij vertelde) zichzelf weer stationair kan "inleren"....
Stukje gereden en weer helemaal prima!!!
Kom net terug uit Italie, volgeladen en daarvoor ook al 500km gereden. Helemaal top!!!
Misschien heb je er wat aan.
(heb ook een ander stukje gepost recentelijk)
Gr.
Bleek cilinder 4 uitgevallen te zijn. Bij nader onderzoek was de bobinepen gebroken (wrs. gedeeltelijk door vervanging bougies). Bobinepen vervangen en hij bleef problemen geven bij cilinder 4 EN 1. Ook bobine van 1 vervangen, nog steeds. Toen keken ze nog eens naar de bougies (2 weken ervoor vervangen), zwart aangeslagen. Deze ook vervangen.
Nog steeds gaf hij foutmeldingen op 1 en 4.
Toen de boel gereset zodat hij (zoals ze mij vertelde) zichzelf weer stationair kan "inleren"....
Stukje gereden en weer helemaal prima!!!
Kom net terug uit Italie, volgeladen en daarvoor ook al 500km gereden. Helemaal top!!!
Misschien heb je er wat aan.
(heb ook een ander stukje gepost recentelijk)
Gr.
-
Ronh
Re: Verbrande klep 318ci-cabrio (OORZAAK)
Eindelijk,na 3 weken heb ik me auto terug de oorzaak in dit geval was een gebroken klepveer ( uitlaat 2 cil.)
Heb gelijk alle klepveren laten vervangen wat kan een onderdeel van nog geen 5 euro zo kostenpost geven ( totaal 1100,-)
Ik heb dit niet bij de BMW dealer laten maken maar bij mijn lokale garage die vooral BMW in onderhoud heeft, ze moesten wel speciaal gereedschap aanschaften voor dit karwei
Ron
Heb gelijk alle klepveren laten vervangen wat kan een onderdeel van nog geen 5 euro zo kostenpost geven ( totaal 1100,-)
Ik heb dit niet bij de BMW dealer laten maken maar bij mijn lokale garage die vooral BMW in onderhoud heeft, ze moesten wel speciaal gereedschap aanschaften voor dit karwei
Ron
Ik denk dat je een klepzitting bedoeld, die raken nog wel eens los en vallen dan omlaag.bjornc schreef:Misschien een slechte vergelijking,
@Ronh: een kapotte klepveer is idd een logische verklaring. Wel zuur maar o.k. je rijd weer