Allereerst kon ik niet bij de meeting zijn omdat ik voor mijn werk vrij/zat/zon/maandag op cursus ging x| Was al balen.
Aangezien de cursus zo'n 120km bij mijn huis vandaan is, combineren we dit met de family door een huisje in de buurt te huren. Dit jaar al 5x en nog 1 te gaan
Wil ik zaterdagochtend mijn auto starten; geel lampje van de motor blijft branden, hij stottert/hapert en lijkt net of de uitlaat lek is :? Ik dacht WTF, vorige maand inspectie 2 gehad, waarbij 2 weken geleden alleen nog de bougies en remblokken achter vervangen moesten worden. Dit wegens niet op voorraad hebben op dat moment en wegens tijdgebrek mijnerzijds. Ondertussen al wel in laatste 2 weken een kleine 1000km gereden.
Aldus iemand gefixt die me meenam naar de opleiding toe. 's Avonds in de handleiding gekeken> slechte uitlaatgaskwaliteit. Heel klein stukje gereden waarbij het leek of ik continue tegen een berg opreed als je het pedaal indrukt.
ANWB er 's avonds bij laten komen en wat blijkt:

Cilinder 4 is uitgevallen omdat de bobinepen afgebroken is?!?!?!

De ANWB kon deze op dat moment niet regelen, waardoor ik maandagochtend om half 8 (i.p.v. cursus) werd weggesleept naar een garage toe.
Die hadden hem ook niet op voorraad, maar geen probleem. Even bij de dealer halen (had er nog 2 liggen), erin en je kunt weer weg.
Wat gebeurt er: bobinepen in cilinder 4, geeft cilinder 1 een probleem aan
Volgende pen erin en nog niet opgelost. Uiteindelijk paar maal gereset, ook nog eens nieuwe bougies erin, stukje gereden en het was na 5,5 uur wegkwijnen bij de garage opgelost
Toen maar naar huis gegaan, was nog zo'n 130km dus gelijk een goede test.
Nu zei de ANWBmeneer tegen mij dat het is gekomen bij het vervangen van de bougies. Daarbij is die pen waarschijnlijk kapot getrokken. De garage (overigens super geholpen/ ADES in Apeldoorn) zei dat het regelmatig voorkomt bij o.a. BMW.
Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer....
En dat terwijl ik vrijdag met de auto op vakantie ga ;( Spannend...
Dit was me dus wel weer een weekend