Draagarmrubbers?
Draagarmrubbers?
Als ik over hobbels rij hoor ik achter een beetje gebonk..
Dit was me door de verkoper al verteld dat het waarschijnlijk aan de draagarmrubbers ligt..
Nou ben ik een beetje rond wezen kijken op internet naar nieuwe draagarmrubbers, maar dan kom ik allemaal verschillende tegen, weten jullie welke meestal vervangen moet worden?
Ik kom dit zoal tegen:
Draagarm rubber achter (boven/binnen) 2105
Draagarm rubber achter (onder/buiten) 2103
Draagarm rubber achter 2102
Draagarm rubbers 2104HD (Heavy Duty uitvoering)
Draagarm rubbers achter 2104
Hebben jullie enig idee welke ik nodig heb of welke meestal vervangen moet worden? Of moet ik dit gewoon bij de garage laten checken?
Dit was me door de verkoper al verteld dat het waarschijnlijk aan de draagarmrubbers ligt..
Nou ben ik een beetje rond wezen kijken op internet naar nieuwe draagarmrubbers, maar dan kom ik allemaal verschillende tegen, weten jullie welke meestal vervangen moet worden?
Ik kom dit zoal tegen:
Draagarm rubber achter (boven/binnen) 2105
Draagarm rubber achter (onder/buiten) 2103
Draagarm rubber achter 2102
Draagarm rubbers 2104HD (Heavy Duty uitvoering)
Draagarm rubbers achter 2104
Hebben jullie enig idee welke ik nodig heb of welke meestal vervangen moet worden? Of moet ik dit gewoon bij de garage laten checken?
Re: Draagarmrubbers?

Beetje vage post met al die M tekens...
Nardo, als ik jou was zou ik voor een setje powerflex rubbers gaan. Je hebt de paarse en de zwarte. Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte, zijn wat stugger.
Als je ze zelf gaat vervangen, dan zou ik gelijk alle rubbers pakken wat daar zitten. Dan heb je alles in een keer gehad.
Nardo, als ik jou was zou ik voor een setje powerflex rubbers gaan. Je hebt de paarse en de zwarte. Mijn voorkeur gaat uit naar de zwarte, zijn wat stugger.
Als je ze zelf gaat vervangen, dan zou ik gelijk alle rubbers pakken wat daar zitten. Dan heb je alles in een keer gehad.
Okay dank je, weet je misschien ook een site ware ik deze kan bestellen? Ja lijkt me ook wel verstandig om ze allemaal te vervangen.. Zoveel kosten ze toch niet.. Hoeveel rubbers zijn het in totaal dan die je moet vervangen? En heb je ook een site waar ik deze kan bestellen?
Er zijn meerdere sites. Voor mezelf heb ik toen een setje gekocht op ebay Dld. Kijk eens op de site van powerflex, staat geloof ik een schema van hun welke je allemaal achteren kan vervangen. Mocht dit er niet staan, dan moet ik even gaan zoeken of ik dat schema nog ergens heb.
misschien via http://www.dparts.nl
dank, maar heb hem inmiddels op de brug gehad en bleek inderdaad de draagarmrubbers te zijn..
heb ze door de garage laten bestellen en komen er dinsdag op.. ;D
heb ze door de garage laten bestellen en komen er dinsdag op.. ;D
Heb je nog gekozen voor de Powerflex?
nee volgens mij niet.. komen gewoon der normale weer onder..
veel verschil qua levensduur dan?
veel verschil qua levensduur dan?
-
Draagarm rubbers zijn een zwak punt van de E36. Is algemeen bekend.
Het zijn de rubbers aan de voorzijde van de draagarm (daar waar de wielkast begin ongeveer)
Die zitten in de draagarm geperst en hangen in een subframe aan het chassis.
Het zijn de rubbers aan de voorzijde van de draagarm (daar waar de wielkast begin ongeveer)
Die zitten in de draagarm geperst en hangen in een subframe aan het chassis.
Nieuwe draagarmrubbers zitten eral in..
Rijdt weer een stuk fijner zonder dat gebonk..
Heb ze overigens gewoon door de lokale garage laten bestellen en plaatsen..
Koste me 156 euro..
Rijdt weer een stuk fijner zonder dat gebonk..
Heb ze overigens gewoon door de lokale garage laten bestellen en plaatsen..
Koste me 156 euro..
-
Dit was alleen voor achter??
Of voor alles?
Ja ik heb geen gebonk of getik maar mijn auto dweilt aan de achterzijde.
Dus ik denk dat die van mij ook aan vervanging toe zijn.
Mvg Harrie
Of voor alles?
Ja ik heb geen gebonk of getik maar mijn auto dweilt aan de achterzijde.
Dus ik denk dat die van mij ook aan vervanging toe zijn.
Mvg Harrie

Ik heb die van Powerflex eronder gezet! De gewone gaan me te snel kapot, en deze zijn stugger... auto ligt vaster hierdoor.
-
Ik bedoelde de prijs.
Rubbers voor en achter voor 156 of??

Rubbers voor en achter voor 156 of??

Even een niet meer zo actueel topic naar boven halen. Is voor mij actueel nu, dus vandaar.
@Nardo328i : In welke omgeving is die lokale garage en welke rubbers zijn precies vervangen? Ik vind 156 Euro een heel mooie prijs, maar ben bang dat ik hier in de omgeving Den Haag niet mee wegkom.
@Nardo328i : In welke omgeving is die lokale garage en welke rubbers zijn precies vervangen? Ik vind 156 Euro een heel mooie prijs, maar ben bang dat ik hier in de omgeving Den Haag niet mee wegkom.