
Mijn idee was om een 2e auto erbij te nemen om daar circuit dagen en Nordschleife mee te rijden. Ik wil dit niet doen
met me Daily auto aangezien ik daar iedere dag mee naar me werk moet.
Ik een 318IS Coupe gevonden die al helemaal gestript was. Zag er alleen niet netjes uit van binnen. Dus dat werd schoonmaken, opschuren en opnieuw spuiten en alles netjes opbouwen. Buitenkant krijgt ook nog een nieuw laagje lak.
Waarom een 318IS en geen 6 cylinder?
Doordat het motorblok lichter is (en korter) is de neus van de auto lichter dan een met een 6 cylinder, stuurt de auto beter de bochten in. Topsnelheid is minder belangrijk voor mij, aangezien ik veel plezier op het circuit wil hebben van de bochten.
Hard rechtuit rijden is maar saai

Tevens wil ik zelf naar de circuits kunnen rijden, dus zal de auto ook gewoon APK gekeurd moeten zijn.
Aanpassingen:
- Auto leeggehaald
- Sparco Kuip Stoel voor bestuurder. OMP buizenframe stoel voor bijrijder.
- 6 punts gordels
- Rolkooi
- AST onderstel
- Hawk HT10 remblokken voor en Carbone Loraine RC6 blokken achter
- Banden Toyo T1R 225/45/16 op nieuwe LM Velgjes
- Afneembaar stuur (quick Release) voor het makkelijker in en uitstappen
- en ik zal nog wel wat dingetjes vergeten zijn

Heb nog geen foto's van het eindresultaat, maar die probeer ik snel te maken.
Morgen eerst een dagje naar de Nurburgring

Gr, Remmie

Nu foto's:














