Even een berichtje vanuit het bloedhete Italië waar ik naartoe ben gereden met sleurhut en 320D PFL
Er is me iets vervelends opgevallen tijdens de rit hier naartoe en vroeg me af of er mensen zijn die hier iets mee kunnen.
Even wat geschiedenis:
Ik heb de auto gekocht en meteen het luchtfilter vervangen. Ik heb toen ook meteen het filtertje schoongemaakt dat op het vacuüm traject zit van de turbo, dat filter zit bij de luchtfilterbak. Ik merkte toen direct een trekkracht verbetering, de auto kwam al vanaf 1700 tpm ongeveer aan zijn trekkracht terwijl dat voor de vervanging/schoonmaken pas rond de 2100tpm was. Dat was al een hele verademing.
Nu met de caravan erachter merk ik een enorme dip op tussen 1900 en 2100 toeren waar de auto normaal gesproken zonder caravan geen last van leek te hebben, ik denk echter dat het gewoon wat werd verbloemd en het er nu onder hoge belasting uitkomt. Zodra ik boven de 2100 toeren blijf is er niets aan de hand en trekt de auto gewoon door, ik ben daarbij overigens niet verder gegaan dan 3500tpm want dat lijkt me niet echt nodig
Als ik gasgeef en de turbo opspint vanaf 1700tpm dan loopt het verbruik ook aardig op, hij gaat ruim naar het einde van de meter en dat lijkt me verder normaal. Echter zodra ik dus in de buurt van de 1900 kom dan valt alle kracht weg en loopt het verbruik terug naar rond de 10 liter, dat blijft dan wat schommelen naar boven tot ik weer op 2100tpm zit waarna de trekkracht terugkomt en het verbruik ook weer gaat stijgen..... Een erg vervelende vermogensdip dus omdat deze rond het maximale koppel zit en daar zou ik het liefst blijven tijdens de zware inspanningen bergop zoals jullie begrijpen.
Ik denk zelf aan een kapotte LMM omdat ik daar wat meer van heb gehoord, kan het ook wat anders zijn en wat raden jullie me aan om te doen?