Was vandaag met de auto onderweg in Duitsland,daar zag ik plots dat de buiten temperatuur 37 graden was,denk das best hoog.
Afijn ik gassen op de autobahn loopt ie steeds veder op,bij Köln aangekommen stond ie al op 42.5 graden.
Als ik tegen de 100km/h rij dan zakt ie langszaam terug naar wat geloofwaardiger waarden.
Of de sensor is stuk of................. :?
Volgens mij zit deze sensor rechts voor onder gemonteerd in een plastic kap, als je eronder kijkt zou je zo kunnen zien of deze erin geklikt zit of dat er een rond gat is, dan zou deze los liggen.
Das de sensor van je ruitensproeikopjesverwarming ,als het vriest dan verwarmt ie die en dat meet ie met die sensor.
De sensor voor de buiten temperatuur zit aan de andere kant,zou idd kunnen dat ie los is gaan zitten.
Weer wat geleerd. Als de buiten temp sensor op dezelfde manier gemonteerd is heb ik al wel gezien dat deze erg makkelijk los gaat en kan zomaar per ongeluk gebeurd zijn!
Die plek rechtsvoor (als je in de auto zou zitten, anders linksvoor inderdaad) is de buiten temperatuur sensor.
Toen ik mijn auto ombouwde naar climatronic moest die AUC sensor op die plek komen.
Kan je hem inderdaad zo in klikken.